Auteur Topic: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py  (gelezen 9084 keer)

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #60 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 10:25:45 »
Toen mijn polo nog in elkaar stond pakte hij super snel op.
Ik trapte het gas in en weg was hij.
Daar had de lader nooit lag.
En me maat rijdt met g60 in een golf 1 maar die heeft daar ook nooit last van.
Pure onzin lijkt mij
Project SteilHeck

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #61 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 15:00:53 »
Heb zelf wel eens gedacht aan een eaton lader ipv de g laders... Minder onderhoud?
klinkt ook wel lekker:
http://youtu.be/MTJAh3pF0Uc
« Laatst bewerkt op: vr, 16 mrt 2012, 15:04:55 door C1Rob »
86 2 GT

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #62 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 17:44:24 »
Heb zelf wel eens gedacht aan een eaton lader ipv de g laders... Minder onderhoud?
klinkt ook wel lekker:
http://youtu.be/MTJAh3pF0Uc

Eaton ofwel heaton laders.

Worden snel warm en kunnen ook niet de hoge toerentallen aan.
gaan dan ook snel kapot, Misschien wel sneller als de g lader zelf
Project SteilHeck

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #63 Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 19:16:54 »
eaton is eigenlijk een leuk voor lagedruk, daarom worden ze ook wel veel gebruikt samen met een turbo, dan doet die eaton onderin en op lage druk. En als je turbo dan op gang komt dan neemt die het van de eaton over.

En polo3 ik heb er 1 gehad en nog een andere gereden, maar het kan ook zijn omdat de compressie zo laag is voor de druk die hij draait, maar ik vind niet dat hij er echt zo idioot vandoor gaat als ik zou verwachten van een motor met dit vermogen. Zoals ik al zei gaat mijn 106 veel idioter en die draait met een turbo, maar als ik daar het gas in trap dan klap je echt meteen weer in de rugleuning. En met die glader gaat het eigenlijk heel geleidelijk alsof hij rustig aan zijn druk opbouwt.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #64 Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 20:31:02 »
Dan word het toch eens tijd om de lader te laten openen.
Welke poulymaat heb je?
Aluminium of stalen pouly?
Wie heeft de chip geschreven?
Slippen de snaren, is je slang van de lader naar de intercooler dicht?
Hoe meer toeren hoe meer het vermogen van de G40 toeneemt dat klopt.
Maar als je lader goed is, en je draaid met een 68 mm pouly moet hij wel degelijk snel reageren.
Hoger op toeren is meer omwentelingen, is nog meer druk.
Onderin geeft hij rond de 0,6 bar, bovenin rond de 1,maar dit is per motor anders.
Is van veel meer afhankelijk dan de meeste mensen denken, niet alleen een goede lader.
Die geblazen vw blokjes hebben allemaal een lage compressie, is meer voor de veiligheid gedaan.
Je kan de compressie iets omhoog brengen, kunnen de ori zuigers best hebben.

Lader check kan ik eventueel wel voor je doen.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #65 Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 22:13:13 »
mijn lader zal binnenkort wel eens open moeten ja, maar die andere lader was nog niet zo lang geleden gereviseerd door ruud16v-g60, tenminste dat is wat ik van de eigenaar heb begrepen.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #66 Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 22:29:37 »
Ik heb ook wel eens gezien dat er een slang afgedopt is waardoor de lader niet op druk blijft. Wastegate monteren is toch ook "dodelijk" voor het vermogen van je G-lader?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #67 Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 22:45:09 »
Ik heb ook wel eens gezien dat er een slang afgedopt is waardoor de lader niet op druk blijft. Wastegate monteren is toch ook "dodelijk" voor het vermogen van je G-lader?
ik weet niet of het dodelijk is voor het vermogen, maar ik vind het zelf nogal sjonnietuning om zoeits te doen. Volledig overbodig aangezien de originele setup heel goed werkt. Maar dat denk ik ook al bij die lui die bij een turbo de recirculerende dumpvalve weg halen en er een normale op zetten. En vaak loopt hij dan veel minder goed omdat de computer lucht kwijt is geraakt ergens. En het enige voordeel wat ze gehaald hebben is dat hij dan een geluidje maakt als ze gas los laten.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #68 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 16:21:11 »
Ik heb veel liever heel de tijd een mooi Deuntje als af en toe als ik mijn gas los laat.
Voor mij geen dumpvalve.
Project SteilHeck

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #69 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 18:54:22 »
Heb me onderblok van de week opgehaald van de spuiter.
En ook ben ik me kleppendeksel lekker aan het polijsten geweest.

Hier de foto´s





Project SteilHeck

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #70 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 20:00:14 »
Persoonlijk mij iets te gay -hug- wel mooi kleppendeksel, ben meer van matzwart wat onderblok betreft. Wel mooi dat je de moeite er voor neemt -thumbsup-

Welke kleur krijgt de kop en bak??
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #71 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 21:22:26 »
Oei, zonnebril momentje :). Ik ben ook benieuwd naar het totaal plaatje!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #72 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 22:11:31 »
Persoonlijk mij iets te gay -hug- wel mooi kleppendeksel, ben meer van matzwart wat onderblok betreft. Wel mooi dat je de moeite er voor neemt -thumbsup-

Welke kleur krijgt de kop en bak??

De cilinderkop wordt hoogglans verdicht.
Evenals het inlaatspruitstuk en het gasklephuis.
Eventuele andere motorsteunen en g lader steunen worden ook deze kleur denk ik.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
 -thumbsup-
Project SteilHeck

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #73 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 22:41:40 »
inderdaad wel een  -cool- kleurtje

maar denk dat als het blok in de auto hangt het wel gaaf zal staan  -thumbsup-

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #74 Gepost op: wo, 21 mrt 2012, 16:10:53 »
inderdaad wel een  -cool- kleurtje

maar denk dat als het blok in de auto hangt het wel gaaf zal staan  -thumbsup-

Dan zal het zeker mooi staan.
Paars met chroom of glimmend alu is altijd mooi
Project SteilHeck