Auteur Topic: nokkenstok revisited  (gelezen 972 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
nokkenstok revisited
« Gepost op: ma, 20 jan 2003, 12:27:17 »
ik heb thuis een nokker liggen met 306 inlaat en 296 uitlaat wat is hier het nut van? Een hogere compressie? En er zit een verstelbaar tandwiel bij, wat valt daar van te verwachten?

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
nokkenstok revisited
« Reactie #1 Gepost op: ma, 20 jan 2003, 13:11:52 »
ho , ho , dat verstelbaar tandwiel is goud waard.
als je je kop hebt laten vlakken of laten affrezen , dan klopt de afstand van de krukas naar de nokkenas niet meer ( wordt korter) dat kan je compenseren door gebruik te maken van een verstelbaar tandwiel waardoor je de timing van de nokkenas terug kunt stellen zoals het moet! ;)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
nokkenstok revisited
« Reactie #2 Gepost op: ma, 20 jan 2003, 18:39:32 »
de nokeen as die jij hebt zorgt voor een betere cylinder vulling waardoor meer vermogen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .