Auteur Topic: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis  (gelezen 20223 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #45 Gepost op: ma, 27 apr 2020, 22:04:24 »
investeren in het één betekent niet gevrijwaard worden voor het ander...
« Laatst bewerkt op: do, 12 aug 2021, 23:58:02 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #46 Gepost op: vr, 13 aug 2021, 00:00:59 »
13 augustus 2020: appje naar Mathieu: "Hey baas, heb jij een brandstofpomprelais voor 2F G40 op voorraad?"

De G40 wilde niet meer, en ik hoorde de brandstofpomp niet. Snelle diagnose: relais kaput?




Oeps, tekenen van interne corrosie... Niet vreemd dat dat relais problemen geeft?
« Laatst bewerkt op: vr, 13 aug 2021, 00:28:28 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #47 Gepost op: vr, 13 aug 2021, 00:08:43 »
Even snel de relais wisselen om te checken of dat de issue was: rook!  -wtf2-

Dat is echt wel effe schrikken, in een ondergrondse parkeergarage zonder enige blusmiddelen weten te vinden....



Nader onderzoek leerde dat er toch wel iets meer schade was.



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #48 Gepost op: vr, 13 aug 2021, 00:18:46 »
Tja, die telraampjes die injectie aansturen zijn voor mij toch wel aan de moderne kant, dus ik wist het even niet meer.
Maar ja, vervolgens gebeurt er dan nogal wat anders in het leven (lees: 2x een verhuizing en het nodige andere) en ben je zo weer een jaar verder...

Online al gezien dat Roettele een nieuwe G40-kabelboom aanbiedt voor slechts €499. Vele malen over nagedacht, maar uiteindelijk vlakbij het nieuwe huis tegen een 'kabelboomdokter voor old- en youngtimers' aangelopen.

Vandaag de kabelboom uit de auto gehaald.


En afgeleverd bij de dokter, samen met de ECU, trouwens.
Om de diagnose te kunnen sterken lever ik morgen nog even het originele relais af, om door te kunnen meten of het probleem met het relais de oorzaak of een gevolg is.

De kabelboom zal in ieder geval weer netjes gemaakt worden, ontbrekende bekabeling wordt weer aangebracht en stekkers worden schoongemaakt. En dan maar hopen dat daarmee het probleem opgelost is...

Wordt vervolgd...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #49 Gepost op: vr, 13 aug 2021, 10:43:55 »
Dat is zeker schrikken, gelukkig is ze niet echt in de fik gevlogen  -thumbsup-

Die kabelboom opfrissen is zeker een goed idee... Zou ik bij mijn Polo ook eens moeten doen.
Kijk ook goed dat stukje achter de CO potmeter na. Daar gaan ze ook echt vaak kapot. (onder dat 'sokje' achter de connector).


Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #50 Gepost op: wo, 01 sep 2021, 15:21:33 »
Het vervolg: na het voltooien van de nodige geldstromen kwam de kabelboom netjes gereviceerd (alle stekkers schoongemaakt, verbindingen doorgemeten en weggefikte massadraad opnieuw getrokken) en opnieuw ingepakt weer terug.


Dus weer snel naar de auto en monteren maar! (Den Haag - Breda) Goed ingepakt is zo'n kabelboom wel flink wat stugger, maar met een beetje elbow-grease erbij lukte het toch goed.
Na veel pielen en pulken moest ik helaas tot de conclusie komen dat het probleem niet volledig opgelost was. Na de nodige hoofdpijn, tijdelijke telefoondiefstal en het een en ander aan app-contact met deze en gene toch de conclusie getrokken dat -hoewel voorzien van de correcte pinbezetting- het vervangende relais niet de juiste functionaliteit boodt.

Dan maar weer in de buidel tasten en bij MaxRPM een ander relais besteld (daar weten ze in ieder geval de juiste te vinden) in de hoop dat daarmee het probleem ook opgelost zou zijn. Het was tenslotte nog maar een paar dagen tot de kampeermeet in Lunteren... (Breda - Den Haag)

Zo goed als MaxRPM van (G40-)zaken weet, zo slecht is hun verzender: DPD. Altijd gezeik met die gasten!
De bezorger bleef niet wachten tot ik de deur opendeed (ik was gewoon thuis), en dus ging mijn pakket naar het afhaalpunt. Maar dat duurt vervolgens weer 2 dagen, en via de klantenservice kun je niets achterhalen. Meer klanten dan service, zeg maar... Daar ging de planning, tussen de ritjes naar de kartbaan door (Den Haag - Zwolle vv x4)

Uiteindelijk langs Jon gereden met de deal om zijn reserve-relais te kunnen toepassen, waarna hij vervolgens het DPD-goudstuk terug zal krijgen. Zo gezegd, zo gediggiedaan... (Den Haag - Giessen - Breda)
For future reference:


en zowaar: de auto startte!!!
[mov]https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/IMG_4018.MOV[/mov]
Inmiddels was het echter donderdag tegen middernacht, dus op naar huis (Breda - Den Haag) en in halleluja-stemming naar bed.

Volgende dag weer terug (Den Haag - Breda)
Met de auto hup naar de keuring... Mmm, hij meurt wel een beetje na dat lange stilstaan. Maar goed, op hoop van zegen:


Helaas... Bandje RA, was ongelijk afgesleten en op 1 punt net niet meer APK-proof... Bovendien bleken de koplampen & clignoteurs niet langer beplakt te mogen zijn voor APK. En oh ja.. De CO-waarde lag een beetje te hoog (>10). Kortom: bandjes wisselen, reservelampies steken, en effe goed warm rijden.... Driewerf KAK!, maar met 3 uur vóór laatste afmeldmogelijkheid was Lunteren wellicht nog haalbaar? (<-- eeuwige optimist)  -klus-

Het was echter de vrijdagmiddag waarop het halve land besloot terug te keren van de vakantie die ik niet had gehad, en dus was alleen het verzamelen van de spulletjes al voldoende om alle tijd (en daarmee al mijn positiviteit) te laten verdampen...

Na het weekend, op de laatste (dins)dag van mijn verlof, heb ik de auto opgepikt en naar Mathieu gebracht, om te voorkomen dat de auto weer voor een jaar in de spelonken zou verdwijnen.
En wat volgde woensdag, terwijl ik weer zat te zwoegen op kantoor:


 -klappen-

Wel met het nodige kunst- en vliegwerk van Polo86(C)-Service Brabant om de CO-waarde onder de norm te krijgen. Auto loopt wat rijk...
[mp4]https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/35e51882-e7af-4af9-9a38-29153ba0867e.mp4[/mp4]

Maar goed, we hebben weer een jaar om daar over na te denken... en 'm eens écht goed warm te rijden?!  -sturen-

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #51 Gepost op: do, 02 sep 2021, 09:03:32 »
moet een goed gevoel geweest zijn, en nou lekker rijden -sturen-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #52 Gepost op: vr, 03 sep 2021, 11:49:47 »
Lekker bezig! Weet jij toevallig of Matthieu nog van die verse paravan-kappen heeft liggen?
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #53 Gepost op: vr, 03 sep 2021, 15:55:38 »
Durf ik niet te zeggen. Snelste manier is om het hem zelf te vragen?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #54 Gepost op: di, 07 sep 2021, 10:01:31 »
Dat is misschien handiger inderdaad  :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.