Auteur Topic: 3F blok inbouw vragen.  (gelezen 8773 keer)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #15 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 01:16:01 »
ik raak een beetje de tel kwijt in motorcodes enzo.
Volgens roelg had ik een monopoint injectie, terwijl ik altijd dacht een carb blok te hebben.
Even voor mijn eigen duidelijkheid

Ik heb dus een AAV blok met een 8p versnellingsbak. (als ik het juist begrijp dan :))
Dat is toch een monopoint injectie?
Maar dat is dan weer een andere motorcode dan het nz blok?
nz blok is het zelfde als 3f, alleen dan met 55 pk.
Klopt het zo

Edit: als ik trouwens de 75pk-er aansluit op de 55pk-er uitlaat en dan nog eens de monopoint injectie erop zet, mis ik dan niet behoorlijk wat vermogen.
Als je die dingen bij elkaar optelt zeg maar?
« Laatst bewerkt op: wo, 18 apr 2012, 03:36:27 door punk3000 »

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #16 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 03:08:14 »
foutje, had mezelf geqoute ipv mijn tekst aan te passen
« Laatst bewerkt op: wo, 18 apr 2012, 03:13:51 door punk3000 »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #17 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 04:40:37 »
Ga eens slapen gekkie..  :)

Het uitlaatsysteem van een 3F wijkt iets, maar niet veel, af van een NZ. Doorlaat is wat groter, vooral van de tussendemper. Maar of je dat daadwerkelijk gaat merken?

Misschien moet je dit ( http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,12796.msg371193.html#msg371193 ) topic eens lezen; staat er duidelijk: Uitlaat is het probleem niet. ;)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #18 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 11:40:00 »
Ga eens slapen gekkie..  :)


  -naughty- -naughty- -naughty-
Ja sorry, ik zit nog in mijn eerste fase van polo verslaving denk ik zo.

Maar de kwartjes beginnen allemaal te vallen.
Ook ben ik iets meer wijs uit de motorcodes etc.
Zoals ik het nu begrijp: nz (55 pk) heeft een ander injectiesysteem dan de 3f met een groter gas klephuis en meer mogelijkheden om er net iets meer mee te doen.
3f heeft dan weer een beter inlaatsysteem door de grotere inlaat kanalen.
Dus de combinatie van die twee (nz injectie en 3f inlaat) zorgt voor het beste van beide werelden.
De uitlaat is niet zozeer het probleem, kan ik evt de tussen demper van de 3f over zetten? (mits die in goede staat is uiteraard)
Voor de rest is het een kwestie van overbouwen.
complete blok, brandstofpomp (naast de tank), en stuurdemper zijn de dingen die van de 3f overgezet moeten worden en dan i.c.m met een injectie systeem van een nz.
Voor het nette, eigenlijk ook de achteras overzetten van de 3f, omdat daar een stabi op zit.
En voor de rest goed kijken, logisch nadenken en op een nette, gestructureerde manier uit en in bouwen.
Samen met hulp van iemand die zich al in de terminale fase van polo verslaving bevind, moet het goed komen.
In principe heb ik zo een beetje alle onderdelen, die ik nodig heb en zal ik alleen op zoek moeten gaan naar een nz injectie systeem?
« Laatst bewerkt op: wo, 18 apr 2012, 11:53:45 door punk3000 »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #19 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 12:00:38 »
Waarom een NZ injectiesysteem nemen? Het 3F systeem is niet heel erg afwijkend, en waar het afwijkt juist geavanceerder dan dat van een NZ?

Stap 1: Neem vooral wel die achteras over. Doe je dat niet, bied m dan te koop aan. Een stabi achteras is namelijk een hele fijne wegligging-upgrade.
Stap 2: Waarom zou je niet gewoon de gehele 3F overbouwen? Zoeken naar NZ spul zal de motor eerder trager maken dan sneller. 
Wat men vaak met een NZ doet, is deze voorzien van wat 3F nasi/bami ( inlaatspruitstuk, nokkenas ) zodat de NZ sneller wordt, en dus niet andersom ( 3F verbeteren met NZ spul )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #20 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 12:02:50 »
Nz injectie gebeuren compleet overzetten in jouw polo met het inlaatspruitstuk van de 3f .
Dan pak je alle voordelen van en een grotere gasklepdoorlaat samen met een ruimere inlaat doorlaat.
Tevens is de nz injectie makkelijker te gebruiken als je de motor meer gaat peppen .
3f is enkelt met een croky behandeling echt wat meer mee te doen .De nz is mbv een kristalletje over solderen inwendig en wat rommelen met de drukken op je rail makkelijker te foppen .

hierom.

Achteras moet dus sowieso overgezet worden
« Laatst bewerkt op: wo, 18 apr 2012, 12:04:48 door punk3000 »

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #21 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 12:18:25 »
Over de goedkope uitlaat. Mijn neefje heeft ook de goedkope uitlaat gekocht. Ook deze pijp bromt als een gek. Ik zou voortaan gewoon een nette pijp kopen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #22 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 12:20:11 »
hij heeft dezelfde gekocht?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1.3 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #23 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 13:02:38 »
hierom.

Achteras moet dus sowieso overgezet worden

Ah. Hmm. tja. Wat jij wilt. In de K.I.S.S. redenatie zou ik gewoon de 3F compleet inbouwen. Als je de 75 pk niet genoeg vind (na een tijdje) kan je altijd nog ombouwen naar NZ: Gasklephuis en computer zijn geen onderdelen waarvoor je de gehele motor weer zou moeten uitbouwen. Een 3F blokje is standaard, betrouwbaar en echt wel leuk om mee te toeren.




K.I.S.S. : Keep It Simple Stupid!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #24 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 17:29:16 »
K.i.s.s redenatie heeft wel wat.
Maar ik ben meer van het: als je het doet, doe het dan goed.
Kost me een paar zaterdagen om het te krijgen zoals ik wil, maar dan hoef ik er in principe niet meer naar om te kijken.
En dan wordt het daarna gewoon lekker sturen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #25 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 20:36:12 »
Als je toch al een AAV er in hebt liggen,dan zou ik er gelijk carbs er op plaatsen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #26 Gepost op: do, 19 apr 2012, 00:14:56 »
Neuh, die aav gaat er uit.
Het 3f blok komt erin.
Wat ik betaald heb voor een complete polo met 3f blok, heb je echt nog geen leuke carb set voor.
En dit ding moet ook een beetje de daily voor mijn vriendin worden, dus die heeft geen behoefte aan in en uitlaat geluid.
Het moet gewoon een vlotte daily polo worden.
Zelf koop ik ooit nog wel eens een g40.
Het spijt me, ik krijg geen harde plasser van carbs

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #27 Gepost op: do, 19 apr 2012, 08:41:08 »
Je kan ook gewoon een Miele stofzuiger onder de kap douwen -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #28 Gepost op: do, 19 apr 2012, 09:11:25 »
kan, maar de kans is klein dat dat gebeurt

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #29 Gepost op: do, 19 apr 2012, 10:08:34 »
  -naughty- -naughty- -naughty-
Ja sorry, ik zit nog in mijn eerste fase van polo verslaving denk ik zo.

true....  heb het gemerkt....

maar ter correctie: met deze opmerking zit je inmiddels in de tweede fase: je erkent dat je een probleem hebt.

Persoonlijk: hele 3F omhangen
Gooi die om. Rijd er een tijd mee.
En als je weet dat het blok goed is ga je lekker knutselen.
Anders zoek je je straks het apezuur als er iets niet klopt.

Een betrouwbare basis is echt niet verkeerd en het overzetten van inlaat enz is nu niet echt iets wat achteraf forse inspanningen extra kost

p.s. Dat jij geen harde plasser krijgt van motorfietscarbs hoef ik niet te weten en is ook niet relevant.
Er zitten dan wel mooie kelkjes op maar de bedoeling is dat er vooral veel lucht doorheen gaat en niet dat je er iets in stopt.  -gert-
« Laatst bewerkt op: do, 19 apr 2012, 10:11:12 door RoelG »