Zo, ik kan in ieder geval weer een kleine update maken
Aangezien dingen een beetje anders liepen als dat de bedoeling was uiteraard........
De combinatie abu/3f enzo, wordt een ietwat lastig, i.v.m zuigers laten afdraaien en een berg werk.
De planning is nu om het ABD onderblok van JJ te kopen, de kleppen van het 3f blok inc veren in de abd kop zetten i.c.m nieuwe hydrostoters en de 264 nokkenas.
Het moet gaan lopen op de 3f injectie, ecu en benzine pomp.
Dus de 1.4 spi lopend op 1,2 bar benzine druk wordt een 1.4 mpi lopend op 3 bar.
Verder is het plan om in juni te gaan kijken voor een andere polo en daar alle lekkere spulletjes op te gaan zetten.
Wellemsblokken moeten er nog komen, de voorveren worden vervangen (ik ga van 4 cm verlaging voor naar 6 en achter van 3 naar 4) g40 remmen moeten er op, heb een reserve 8p bak liggen, die er waarschijnlijk aan komt met een nieuwe koppeling enzo, waarschijnlijk ook maar gelijk de kop vlakken en de compressie ietsjes omhoog zetten, want de abd draait op hele lage compressie van ik geloof 1:9 en met 1:10 zou hij het ook goed moeten doen
Het plan is om samen met Richard het blok buiten de auto op te bouwen en als het allemaal in elkaar staat, de nieuwe polo gereed maken voor de swap (benzine pomp overzetten en evt een benz druk regelaar)
Als het polotje eenmaal rijdend is en ik win de loterij een keer, gaan we kijken of de kop bewerkt kan worden door Serge en dan mss nog een spaghetti spruit en een rvs systeem.
Maar goed, het plan is om hem eerst gewoon rijdend te krijgen en de dingen een beetje binnen budget te houden.
Ik ben met het project van de FZ-SH-91 een stuk wijzer geworden
Eerst de onderdelen sparen en dan in 1 keer swappen en niet stukje voor stukje, dat is geen optie meer
Dus mocht je over een maand of drie een mooie donkergroene 2f coupe weten te staan, het liefst met een schuif/kanteldak en geen afbladderende (blanke) lak, laat het me even weten.
De kilometerstand maakt niet zo uit, als de carosserie maar goed is