Je volgt die middelste kabel naar zijn andere kant: waar die kabel opsteekt is de bobine.
Aan beide kanten van de bobine zie je draadjes op kleine aansluitingen gestoken met stekkertjes. Je moet de + van de accu verbinden met de + van de bobine, dat is de kant waar het groene draadje NIET op zit.
Let op, pas op dat de draad die van de + van de accu afkomt niet per ongeluk de - van de accu kan raken, of enig ander deel van de auto.
Kortom: begin bij de bobine en zet daar je draadje vast (bij voorkeur maak je een passend stekkertje aan je draadje). Ga daarna pas contact maken met de + van de accu en zet de draad daar GOED vast! Stap daarna achter je stuur en draai je sleuteltje om om te starten. Let op, je kunt je auto -alsie start- niet met de sleutel uitzetten, dus in vrij en handrem AAN voor je uitstapt!
Het lullige van je storing is dat zowel het contactblokje alsook de Hall-sensor niet altijd een storing geven. Zo zou de auto het morgenochtend theoretisch prima kunnen doen zonder welk draadje toe te voegen dan ook...