Ik had het topic al eerder gelezen, maar ik kon maar niet bedenken wat 'banaantjes' zouden zijn. Door de antwoorden, valt dat kwartje en heb ik door dat het om de steenslag kapjes gaat. Maar de 'banaming' is ook wel enigzins logisch. Banaantjes its is!
Achterkant volspuiten met WD40 gaat je niet helpen en ik denk ook niet dat je ze van achter er uit kan drukken.Nu ga ik er even vanuit dat de banaantjes van een 2 gelijk zijn aan die van een 2F. In de koets zitten namelijk dopjes waar je de banaantjes in vastklikt. Anders dan veel van de andere plastic bevestigingsdopjes die er op een vw te vinden zijn, zijn deze niet van het type 'pennetje-in-een-cylindertje-waardoor-het cylindertje-uitzet-en-zichzelf-borgt' Hier gaat het om cylindertjes die net iets groter zijn dan de boring. Van de achterzijde zijn ze dicht. Als het banaantje op zijn plek zit valt de verdikking aan het bevestigingspennetje in de cylinder die zich grotendeels aan de achterzijde van het plaatwerk bevindt. Hierdoor zit de cylinder dus goed geborgd in het plaatwerk. Ook WD40 verandert daar niet zo veel aan. Als je al met WD40 aan de gang gaat dan is het wellicht verstandig om het ter hoogte van de pennetjes tussen het plaatwerk en de banaantjes te spuiten. Het beste kun je breed en star plamuurmes gebruiken, waarvan je het blad even hebt ingetapet. Deze ter hoogte van de pennetjes achter de banaan zetten. Geen krassen en de druk dusdanig verdeeld dat je banaantjes niet krom trekken.
Nu weet je ook gelijk het antwoord als iemand je vraagt, waarom bananen krom zijn. Door schroevendraaiers natuurlijk
Oh, ik lees net van Ghop dat een 2 wel degelijk anders is. Maar de bevestiging ook?