Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 156146 keer)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #15 Gepost op: ma, 18 jun 2012, 21:26:57 »
Ramon, zò technisch handig ben ik nu ook weer niet. Het kleinere werk daar waag ik me wel aan, en idd al doende leert men. Het demonteren van mn slooppolo leverde al een beetje meer kennis en handigheid op, een vraagbaak e.d. ernaast ook. Ik kan verder ook rekenen op online-hulp zoals het forum, maar wil iets natuurlijk ook zelf de handen uit de mouwen steken. Natuurlijk blijft er zo wat die "schrik" om dingen "verkeerd" te doen... niet dat alles onomkeerbaar is, dat weet ik. Het concreet plannen kan eindelijk beginnen, na drie maanden uitstel. Zoiets als remleidingen vervangen, dat wil ik wel proberen. Voor alles een eerste keer.

Maar alles op zn tijd en plaats. Wetende van mezelf dat ik alles graag onder controle heb, én dat alles echt niet volgens plan zal gaan, dàt is de uitdaging. De polo moet niet van beginaf aan tip top in orde zijn, maar eerst de dingen die nodig zijn: het laten lassen van de nodige stukken, zelf interieur aanpakken, remleidingen, lichte roest opschuren, uitlaatdelen vervangen, banden en velgen, al dan niet met de hulp van een helpende hand en ogen. Zo kan hij gekeurd en verzekerd worden... en zijn we enige tijd verder. Andere dingen kunnen later altijd. Zoals verdere carrosseriebehandeling, de dingen aan de motor die ik eventueel ook zelf wat kan leren, enz. Maar ik heb geen technische opleiding of achtergrond zie je.

Geert, een polo die helemaal af is, dat is ook weer niet echt mijn ding, tis te zeggen, als die ietwat origineel is behouden is dat wel leuk, maar veel van die karretjes worden opgemaakt niet naar mijn smaak. En ik wìl er juist zelf ook wat aan sleutelen en leren en doen. Daarnaast zou ik zeker willen weten wat eraan gedaan is, met beeld en uitleg, en dan moet je ervan uit gaan dat dat nog "goed" gedaan is ook.
Een rekening maken van de tijd, energie en euro'tjes die je erin steekt is niet eenvoudig en kan waarschijnlijk "duurder" uitvallen dan een resto-project kopen. Maar ik wil dit wel verder afwerken. Als het mogelijk is.
« Laatst bewerkt op: wo, 04 jul 2012, 20:14:05 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #16 Gepost op: wo, 04 jul 2012, 20:12:09 »
Een namiddagje sleutelen levert 2 gedemonteerde frontschermen op. En een hoop vuil, stof, roest en kit wat mee los kwam.
Echter .... teleurstelling alom als ik de linkse zijde bekijk. Naast de me reeds gekende roestgaten (accuwak, gaatje tussenschot, rechter krikpunt en reservewielbak), is dit toch wel een topper  -boehoe-

Bijna de hele stijl is verdwenen en er gaapt een rot gat :( Van pakweg midden tot aan het krikpunt. Verder nog een gaatje in de wielkast.
Geeft een behoorlijk rot gevoel.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #17 Gepost op: wo, 04 jul 2012, 20:14:52 »
En een motor die pruttelt als een overjaarse tractor. Waar geen beweging in te krijgen is, zelfs niet in versnelling  -dunno-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #18 Gepost op: wo, 04 jul 2012, 20:17:59 »
niet bij de pakken neerzitten:

wat jij nodig hebt is een goede lasser  :)

Neem eens contact op met sprint26.

zijn vader doet dit voor zijn werk (eigen zaak).
En ik durf te beweren dat je dan goed zit.
Mijn GT is ook daarnaartoe geweest.

Wat betreft de roest.

Bedenk wel: gat zit straks onder het scherm en bestaat uit een flink deel vlak plaatmateriaal.
Kan me ergere plekken bedenken.
Dit kan een goede plaatwerker zonder origineel plaatwerk volgens mij wel weer goedkrijgen  :)

Is het balen? Zeker.

Is het het einde van de wereld?

Zeker niet. Dit hoort er een beetje bij.
Mar je hebt volgens mij ook nog vervangend plaatwerk dus dan is het een redelijk rechtoe / rechtaan klusje voor een lasser denk ik zo.

De vraag is vooral? is dit alles?  -dunno- Of zit er onder de kit nog meer ellende verborgen?


Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #19 Gepost op: wo, 04 jul 2012, 20:18:40 »
Die stijl is aardig ver heen  aargh.gif
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #20 Gepost op: wo, 04 jul 2012, 20:27:57 »
@Roel, alvast bedankt voor de info en goeie raad.

Even laten bezinken ... of bedrinken  -dunno-


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #21 Gepost op: wo, 04 jul 2012, 20:29:10 »
das vaak hetzelfde  :)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #22 Gepost op: wo, 04 jul 2012, 23:07:46 »
Hey Mark, heb net je topic gelezen. Kan me voorstellen dat het even schrikken is. Plaatjes doen me direct denken aan mijn "Polo Phoenix" project. Een goede plaatwerker/lasser kan het vast wel in orde maken  -klus- -thumbsup-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #23 Gepost op: do, 05 jul 2012, 07:16:56 »
Mark als ik het goed lees is dit een 1f.....dan is die al goed vergaan op de stijlen -dunno-

een echte gaven polo zul je zelden tegenkomen. Niet iedereen heeft het geluk zoals de andere mark hier op het forum met zijn groene polo1.
Die kreeg echt alleen een nieuw laklaagje.

Ik zeg gewoon allemaal netje maken en je deadline verschuiven. Het is tenslotte maar een stukje vergaan ijzer. Ik zou hem gewoon verder inspecteren en een lijstje maken van het laswerk zdat het te overzien is.

over rottigheid/ rot gevoel gesproken.....kijk maar eens in mijn polo1 topic. Denk dat die verder heen was.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #24 Gepost op: do, 05 jul 2012, 08:36:08 »
een echte gaven polo zul je zelden tegenkomen. Niet iedereen heeft het geluk zoals de andere mark hier op het forum met zijn groene polo1.
Die kreeg echt alleen een nieuw laklaagje.
withstupid

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #25 Gepost op: do, 05 jul 2012, 08:36:53 »
Over rottigheid/ rot gevoel gesproken.....kijk maar eens in mijn polo1 topic. Denk dat die verder heen was.

das lastig zoeken  :)

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6691.0.html


gezien eerdere omerkingen van mark

trek de polo kaal

(teer matten er uit, alle onderdelen er af, zo veel mogelijk zichtbaar maken.

maak een afspraak met een plaatwerken om te inspecteren.
Niet alle roest zie je ook als leek.
Een ervaren oog scheelt een hoop.

Mijn GT kwam ook met meer vervangend plaatmateriaal  terug van de vader van Ramon als ik zelf had verwacht.
Maar goed: liever goed, als beter als voorheen  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Oldtimerstoet TROUW Mark en Anja 24-11-12
« Reactie #26 Gepost op: ma, 09 jul 2012, 23:33:38 »
In afwachting van de juiste man op de juiste plaats voor het laswerk, wat hopenlijk nu toch eens eindelijk gaat lukken, zodat ik wat verder kan plannen en zelf eraan werken, nu even iets helemaal anders:

Mijn vriendin Anja en ik gaan trouwen in november. Graag willen we daartegen ons polootje toch in goede staat krijgen om alzo als trouwauto te gaan gebruiken. Oké, het is dan november en godweet welk weer we dan mogen verwachten. Oké, stel dat je nu in juli trouwt dan kan het ook regenen ofzo, toch? Maar we trouwen in november dit jaar en dan kan of de zon schijnen en een mooie dag zijn, het kan evengoed grijs weer zijn. OF het kan sneeuwen en ijzelen. MAAR we willen, als het weer het dus toelaat, in onze eigen polo onszelf in vervoering brengen.  :) Maar we willen meer  :) Ik heb al via facebook en via via een oproep gedaan aan kennissen en vrienden om ons te vergezellen die dag... in je eigen oldtimer. Dat mag een oldtimer zijn, een youngtimer, hij mag in originele staat zijn of verlaagd/getuned. Graag veel polootjes maar alle merken en soorten zijn meer dan welkom!!
Daarom volgende oproep: Wie wil en kan ervoor zorgen dat onze trouwdag nog onvergeetelijker wordt door ons te vergezellen in een heuse oldtimerstoet  -naughty- We hopen op enkele mooie wagens en bijhorende bestuurders en aanhang.
DATUM: zaterdag 24 november 2012. Meer info over uren en concrete locaties volgt later nog.
LOCATIE: provincie Antwerpen. De bedoeling is om te starten aan het stadhuis van Mortsel, om daar na de korte ceremonie ons te vergezellen in een bonte oldtimerstoet tot aan de kerk van Kontich-Kazerne. Daar hebben we een kerkelijke ceremonie. Nadien willen we verder doorrijden naar de feestzaal in Lint. Daar wil ik alle oldtimer-vrienden trakteren op een goeie pint, een warme koffie, een warm hapje enz. Bovendien voorzien we nog een kleine attentie voor alle aanwezige oldtimer-vrienden.
Echter, indien het niet zo'n mooi weer is (lees: slecht weer zoals sneeuw of ijzel) hebben we er alle begrip voor dat je niet met je dierbare oldtimer de weg op wilt. Is het wel mooi weer, willen we julli er graag bij. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.  
De af te leggen afstand is niet groot die dag zelf; de eigen verplaatsing tot daar is misschien groter. Vermoedelijk van een uur of 10 tot pakweg 14u, 15u. Hopenlijk rijden we zelf op kop met onze polo ?? Mensen die van verder komen kunnen nadien misschien nog een uitstapje maken naar Antwerpen oid. -sturen-

Alvast bedankt om er even over na te denken. Reageren mag hier, kan ook op: FaceBoek

DANkJEWEL, Anja en Mark
« Laatst bewerkt op: do, 29 okt 2015, 21:45:13 door PoloSimba »

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #27 Gepost op: di, 10 jul 2012, 00:28:49 »
Van harte gefeliciteerd met dit prachtige voornemen  -klappen-

Ga er over nadenken om in de stoet mee te rijden  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #28 Gepost op: di, 10 jul 2012, 09:50:38 »
 withstupid

ori velgjes gisteren nog zien liggen.
net zoals de ori stoeltjes.

Mijn LX staat inmiddels weer op originele hoogte.
dus als ik alles weer naar origineel terug brengen dan zou je , in geval van nood, zelfs de mijne mogen lenen voor de trouwdag  :)
De LX is daily dus november is verder geen punt

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #29 Gepost op: di, 10 jul 2012, 10:51:30 »
Amaai Roel, SUPERVOORSTEL !!!  -hug- Ik hou het in gedachte, maar hoop uiteraard op onze eigen polo !  -thumbsup- -klus- -naughty-
Raymon, dankjewel  -thumbsup-