Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 156312 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #210 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 10:07:01 »
Ik zou persoonlijk een straalpotje aanschaffen om die roet weg te halen en dan nog is het een terugkomend iets...
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #211 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 10:32:26 »
 -thumbsup- Merci voor jullie feedback.
Ik pak het verder aan in de lijn van de verwachting. Roestplekjes worden behandeld, opdat het toch nog enige tijd oké blijft hopelijk. (Ook al is het maar tijdelijk.)
Moest ik er meer ervaring in hebben (en kennis, tijd, materiaal, centjes) dan zou ik het inderdaad grondiger aanpakken, maar nu wordt het op deze manier. Het zijn echt wel tig plaatsen en tig punten die zouden moeten worden aangepakt op een gedegen manier.
Wanneer ik eens de grote Euromillions heb gewonnen ofzo, dan wordt hij helemaal van naadje tot draadje bekeken, behandeld en in de lak gezet. Maar nu wil ik gewoon graag verder deze polo terug op de baan krijgen.
Ik ben ongeveer even oud als de polo 86-tjes en ik ben ook al lang blij in de staat hoe ik me bevind.   -uitlachen-  Ik hoef (voorlopig?) ook geen totale make-over. Alles heeft zijn charmes.  -nana-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #212 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 12:38:51 »
Snap ut -thumbsup-

Wel jammer dat wat je er nu induwt ga jecstraks weer uitgeven en overdoen.

De vraag die ik me bij mn project stel is wat wil je er aan uitgeven, hoeveel tijd heb ik ervoor en wat verwacht ik. Als je hem netjes wil hebben en hebt er geen geld /tijd enz voor dan moet je concessief doen.

Al merk ik wel dat het sleutelen/restaureren vaak tientjeswerk is maar dan wel op langere termijn. Het kost niet de wereld....maar wel veel tijd...kras/straal/schuur en klooiwerk. Ik had er een jaar voor uitgetrokken. Heb de auto nu2jaar. Maar heb er nu denk ik met tussenpozen een jaar intensief asn gewerkt en spullen gekocht. In het begin stond hij errst een paar maanden en na het spuitwerk heeft de auto nog enkele maanden gestaan. Alles zelf doen scheelt financieel. Alleen kost het veeeel tijd. Ik heb er nu zo met aanschaf, een donor auto en alle delen /materialen zon 2000€ aan uitgegeven. Je voelt het niet zo omdst je het met en met doet. Ik heb deels wel makkelijk lullen. Ben autospuiter van beroep geweest en mn pa heeft nu alle middelen ter beschikking zoals spuitcabine enz. Dat zijn voor velen helaas extra grote kosten. Maar de techniek kun ook jij met hilp hier leren. Hier helpt ieder elkaar graag. Zeker met advies!

Genoeggelult over mijn polo....
Ik blijf m hier volgen. Blorstel, schuur en verf ze!!! -thumbsup-  -klus-

Greetz ramon
« Laatst bewerkt op: vr, 11 jan 2013, 12:44:09 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #213 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 12:44:20 »
Maar nu wil ik gewoon graag verder deze polo terug op de baan krijgen.
Ik ben ongeveer even oud als de polo 86-tjes en ik ben ook al lang blij in de staat hoe ik me bevind.   -uitlachen-  Ik hoef (voorlopig?) ook geen totale make-over. Alles heeft zijn charmes.  -nana-

Zo is het maar net  -thumbsup-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #214 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 15:12:45 »
Zo is het maar net  -thumbsup-

Het is jou auto.... -thumbsup- -klus-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #215 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 15:35:53 »
Niks van mij bij hoor!!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #216 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 15:38:38 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #217 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 16:47:57 »
 -uitlachen-  Kan ook een nieuwe trend zetten  -naughty-  Ratlook-interieur   :)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 930
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #218 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 21:39:39 »
-thumbsup- Merci voor jullie feedback.
Ik pak het verder aan in de lijn van de verwachting. Roestplekjes worden behandeld, opdat het toch nog enige tijd oké blijft hopelijk. (Ook al is het maar tijdelijk.)
Moest ik er meer ervaring in hebben (en kennis, tijd, materiaal, centjes) dan zou ik het inderdaad grondiger aanpakken, maar nu wordt het op deze manier. Het zijn echt wel tig plaatsen en tig punten die zouden moeten worden aangepakt op een gedegen manier.
Wanneer ik eens de grote Euromillions heb gewonnen ofzo, dan wordt hij helemaal van naadje tot draadje bekeken, behandeld en in de lak gezet. Maar nu wil ik gewoon graag verder deze polo terug op de baan krijgen.
Ik ben ongeveer even oud als de polo 86-tjes en ik ben ook al lang blij in de staat hoe ik me bevind.   -uitlachen-  Ik hoef (voorlopig?) ook geen totale make-over. Alles heeft zijn charmes.  -nana-
Hoi Mark ik vind dat jij dat heel goed doet en dat voor je eerste project  -thumbsup-. ik heb ook nog wel een beetje werk aan mijn polo maar ondertussen kan ik er toch al mee crusen  -sturen-. Kmoet wel zeggen je bent heel gedetajeerd bezig  en hebt al mooi werk geleverd als je volgend weekend thuis bent kom ik nog effe langs en ik zal vd week nog eens zien om uwe vloer te ontvetten miss is proberen om de vloer te benevelen en te laten intrekken dan moet je niet te veel gebruiken van die ontvetter

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #219 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 21:54:18 »
 -hug- Bedankt Kurt, dat doet me goed. Ben vandaag ook nog bezig geweest met de roestige plekken, vooral onder het dashboard en pedalen. Vooral moeilijk om onder die coating-laagjes te geraken, ppfffff.
Het was nogal een circus-toeren dat ik moest uithalen om eraan te geraken met gereedschap. Bovendien heeft mijn verf-afbrander het begeven  -boehoe- Maar het meeste werk is bijna gedaan. Nu wil ik stilaan gaan ontvetten, schoonmaken en teermatten erin doen enzo. Al is er nog wel wat schuurwerk . . . . .
Helemaal roestvrij krijg ik het nooit (zelf), maar het gaat redelijk. Helaas wel veel veranderde metaal-structuur, dus dat zal geen eeuwig leven zijn voor het polo-plaatwerk.

Om de vloer te benevelen lijkt een goed idee, maar of het werkt  -dunno- Ik verrmoed dat het te vluchtig is en zal verdampen dus.

SUPER dat je kan bollen met je witte bolide; ik zie je graag eens verschijnen  -sturen-  :)  Laat maar weten wanneer het past EN wanneer je er zin in hebt natuurlijk!

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #220 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 21:57:26 »
-nana-  En vergeet niet om wat foto's op je eigen pagina hier opt forum te plaatsen hé !!  -naughty-  Ook van je vroegere polo's en golfjes enzo.   -thumbsup-  Waren knappe dingen bij, zag ik.

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 930
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #221 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 22:37:58 »
-nana-  En vergeet niet om wat foto's op je eigen pagina hier opt forum te plaatsen hé !!  -naughty-  Ook van je vroegere polo's en golfjes enzo.   -thumbsup-  Waren knappe dingen bij, zag ik.
txs kzal ze .... nog ... eens laten inscannen je weet ik en computers -gert- -dunno- over andere ontvetter laat ik snel iets weten

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #222 Gepost op: vr, 11 jan 2013, 23:02:42 »
Okido  -thumbsup- (Misschien kan ik je volgende keer helpen bij het plaatsen van foto's e.d., in wederdienst voor jou hulp.)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #223 Gepost op: wo, 16 jan 2013, 23:18:17 »
Ik had 2 spuitbusjes regattablauwe lak besteld bij 'Auto 5'. De eerste keer had een verkoper de bestelling niet ingegeven in de computer ... dus een tweede keer besteld. Ondertussen al paar keer naar geďnformeerd. Vandaag bleek plots dat ze die busjes lak niet meer aanbieden (ook al stond het nog gewoon in hun boek met lakkleuren). Heb mijn voorschot nu wel terug gekregen, maar geen busjes lak.

Ik heb de zoekfunctie doorzocht, maar vond niet meteen een juiste link naar adressen waar ik zulke busjes kan bestellen. Het liefst haal ik dit zelf af in de buurt of tegen lage verzendingskost mag het natuurlijk ook geleverd worden. Ik zal nog eens informeren bij 'historic wheels' en bij enkele kennissen, maar in afwachting hoor ik al graag van jullie. Wie weet dus waar ik gemakkelijk regatta-blauwe lak kan bestellen of afhalen? (Door wissel van laptop ben ik de websites in 'mijn favorieten' kwijt, wat jammer is, want had voorheen verschillende mogelijke leveranciers erbij staan.)

VAG-kleurcode regatta = 94A; verkoopnummer = Y4
(Auto5-kleurcode = 53770)


Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 930
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #224 Gepost op: do, 17 jan 2013, 06:40:29 »
Ik had 2 spuitbusjes regattablauwe lak besteld bij 'Auto 5'. De eerste keer had een verkoper de bestelling niet ingegeven in de computer ... dus een tweede keer besteld. Ondertussen al paar keer naar geďnformeerd. Vandaag bleek plots dat ze die busjes lak niet meer aanbieden (ook al stond het nog gewoon in hun boek met lakkleuren). Heb mijn voorschot nu wel terug gekregen, maar geen busjes lak.

Ik heb de zoekfunctie doorzocht, maar vond niet meteen een juiste link naar adressen waar ik zulke busjes kan bestellen. Het liefst haal ik dit zelf af in de buurt of tegen lage verzendingskost mag het natuurlijk ook geleverd worden. Ik zal nog eens informeren bij 'historic wheels' en bij enkele kennissen, maar in afwachting hoor ik al graag van jullie. Wie weet dus waar ik gemakkelijk regatta-blauwe lak kan bestellen of afhalen? (Door wissel van laptop ben ik de websites in 'mijn favorieten' kwijt, wat jammer is, want had voorheen verschillende mogelijke leveranciers erbij staan.)

VAG-kleurcode regatta = 94A; verkoopnummer = Y4
(Auto5-kleurcode = 53770)


Waar ik de verf voor mijn polo heb gekocht kon je verf laten maken op de tinten die je wou maar in spuitbussen is het nogal kostelijk is het voor de binnekant van ja auto? Waar niemand het ziet ? als dat zo is kun je dan niet beter verf nemen dat erop trekt? veel goedkoper