Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 158646 keer)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #330 Gepost op: do, 07 feb 2013, 15:29:33 »
Gaatjes in dashboard zou je kunnen laten repareren door dr vinyl http://www.drvinyl.nl/
weet alleen niet of ze zoiets in belgique hebben  -dunno-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #331 Gepost op: do, 07 feb 2013, 15:43:53 »
Wordt eerder doe-het-zelve  -klus-  Maar toch bedankt.  -thumbsup-

Op onderstaande foto zie je nog het lampje dat aangeeft dat de handrem al dan niet is opgetrokken. Heb dit relais voorlopig wel overgeplaatst, want wil dit misschien wel aansluiten. Weet nog niet zeker, en weet ook niet hoe, dus dat wordt dan nog wel zoeken. Of niet, want is nu niet van zo'n groot belang. Het lampje hing dus op de donor, maar heb niet de bedrading ervan overgenomen.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #332 Gepost op: za, 09 feb 2013, 05:59:26 »
Mark je kunt toch het dash met de brandgaatjes nemen. Ik denk zelf dat het makkelijker is om het zilver te repareren (schuren/bijspuiten zilver) dan de gatjes bovenop. Die heb ik wel nog niet gezien....maar meestal heeft het dash een bepaalde structuur en dat is lastig te repareren. Of dopjes in de gaatjes .......een nieuwe ventilator monteren -dunno- :) :)

zijn van dit dash de zilveren delen niet los....dan kun je deze omzetten. Bij een polo1 kan dit wel!
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #333 Gepost op: za, 09 feb 2013, 09:01:45 »
Tuurlijk kan dat, is niet door TiTa-tovenaar gemaakt, maar gewoon in een fabriek geassembleerd.
Vraag is of je het heel weet te houden als je het disassembleert...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #334 Gepost op: za, 09 feb 2013, 12:30:32 »
Zo'n frontpaneeltje zit toch redelijk vast, op bepaalde punten, maar zonder vijsje, dus daar begin ik niet aan om het los te wrikken. En schuren en bijspuiten int zilver, hm, nee ook niet. Ik verzin nog wel iets.  Verwarmen lijkt me ook geen optie, maar we zien wel.

Sevens en morgen verder werken aan de polo: rondjes binnenin terug erin monteren. Hopelijk de koplampen helemaal goed krijgen, hangen er al in, maar werkt nog niet zoals helemaal moet, vermoedelijk ligt het aan een aarding. Dan kijken of ik de grill er terug mooi op krijg, want heb de koplamp-steunen van polo 1 er momenteel op (met gele lichten), misschien toch weer die van 1f pakken. Grill zelf is helemaal schoon gemaakt.
Indien tijd en zin over, weet ik genoeg te doen: van deur- en raammechanismen, over hoedeplanksteuntjes monteren, verluchtingskokertjes schoonmaken, kacheltje lijmen enzovoort enzoverder. Alles op zijn tijd.  -klus-  :)

EDIT: rechterkant doet de verlichting alles naar behoren. Linkerkant niet.  -boehoe-  Achteraan geen licht; vooraan slechts een flauw lampje (parkeerlicht doet het wel) en geen groot licht. Dat wordt verder uitzoeken waar de oorsprong hiervan ligt? Gloeilampjes zijn nog allemaal heel, koppelingen lijken ook in orde. Misschien omdat er achteraan met een extra draad is geknoeid? Oei oei  :( Of omdat de pinkerlichten e.d. nog niet zijn aangesloten? (Zoals vele malen aangehaald: ook op gebied van elektronica ben ik geen groot licht.) Maar we zoeken verder. En/of doen ondertussen met iets anders verder. Niet helemaal volgens planning, maar wat gedaan is, is gedaan, nah!
« Laatst bewerkt op: za, 09 feb 2013, 14:34:16 door PoloSimba »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #335 Gepost op: za, 09 feb 2013, 14:54:01 »
 -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #336 Gepost op: za, 09 feb 2013, 15:02:13 »
Mark goed bezig.....en niet vergete he! Bij vorderingen .....we zijn gek op  plaatjes
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #337 Gepost op: za, 09 feb 2013, 17:02:42 »
Lekker bezig Mark enne binnenkort weer lekker  -sturen-
Eindhovuh de gekste

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #338 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 16:13:50 »
Voorlopig de polo1-bumpers gemonteerd. Ook de grill zal polo 1 worden, want de polyester frontschermen zijn blijkbaar van dat model. De polo 1f-grill past dus niet.
Bumpers ogen zo wel mooi, maar zijn toch niet in zo'n mooie staat. Weet nog niet wat uiteindelijk ermee te gaan doen.



Verlichting werkt nog niet naar behoren, daar zal ik wel hulp bij kunnen gebruiken. Pinkers werken wel, parkeerlicht ook. Achteruit-rij-lichten, alsook remlichten werken ook, maar kenteken-verlichting dan weer niet. Links vooraan een zwak lichtje, rechts vooraan te fel. Achteraan rechts goed; links geen verlichting.  -dunno-



De rondjes binnenin van voor en achteraan zijn gedicht. De kleintjes met een soort pattex-plakkers. Daarover komen nog de dreun(teer)matten.



Even weer een kleine testrit gemaakt van enkele honderden meters, heel even tot in 4de versnelling  -sturen-  Stop ik terug voor de deur, doet de bestuurder achter mij teken en zegt dat ik achteraan geen nummerplaat heb hangen.  -uitlachen-  Ik dank hem vriendelijk en zeg dat ik dat weet ... en denk bij mezelf: de auto mist nog wel meer dan dat  :)



Maak me wel een beetje zorgen over de warmte-ontwikkeling en 'stoom' die ontstaat, zelfs na deze korte testritjes. Het komt ergens uit de ventilator, daar waar de dikke rubberen slang is aangesloten.  :(

(Zie ik op de laatste foto toch een garage-box te huur staan ...)

Vanaf morgen terug aan het werk, dus minder tijd voor de polo-werkzaamheden. Maar nu kan het vooruitgaan, hoop ik toch !
« Laatst bewerkt op: ma, 11 feb 2013, 16:19:46 door PoloSimba »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #339 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 16:18:37 »
Zo rijden op openbare weg  -thumbsup-  :)
(zelf zou ik het risico niet snel nemen)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #340 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 16:22:07 »
Tja, het moet toch ooit eens gebeuren. En te lang stil-staan ... is achteruit gaan  :)

Neen, even serieus: ik weet dat het een enorm risico is. Het is hier in een stad, geen kleine buitenwegeltjes. Zeg maar een berekend risico. Vandaar dat het ook maar heel even is en een hele korte afstand!

P.s. Heb dringende nieuwe banden nodig + degelijke velgen (staat gepland). Deze banden zijn oud, verduurd en versleten. Gevaarlijk én lelijk.
« Laatst bewerkt op: ma, 11 feb 2013, 16:27:03 door PoloSimba »

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #341 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 19:23:50 »
met je lampen is hoogst waarschijnlijk een massa probleem!  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #342 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 20:10:37 »
Heb je een voorkeur voor bepaalde velgen? Heb nog wel een net setje Serals voor je met goede banden erop...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #343 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 20:13:08 »
en nog een beetje in de buurt :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #344 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 20:20:31 »
met je lampen is hoogst waarschijnlijk een massa probleem!  -thumbsup-
Zoiets vermoedde ik al. Maar hoe zoek ik het zelf dan verder uit? Ik vermoed dat ik niet zo handig ben met het lezen van el. schema's. Kan misschien best beginnen met alle contactpunten en verbindingen te checken  -dunno- Maar als dat niets uithaalt, wat dan ?

Hoe begin ik hier concreet aan, in welke stappenvolgorde? Of staat dat hier opt forum al ergens wel beschreven? Dan moet ik de zoekfunctie maar eens raadplegen.

Ik heb trouwens in de kofferbak nog een stukje kabelboom over; weet niet meer waarvoor deze dient? (Jammer dat ik al die gemaakte foto's kwijt ben gespeeld door de computercrash; ik had alles goed op foto.) Moet nog verder tegoed bekijken, want bvb: de polo 1f-bumper heeft 2 kentekenlampjes en deze polo 1-bumper slechts 1. Ook nog eens checken of de achterruit-verwarming wel al is aangesloten.

Best wel boeiende puzzel, maar hopelijk wordt het niet frustrerend als het niet opgelost geraakt (of verergerd als ik te veel ga prullen).


Velgen heb ik al liggen  -naughty-  Ik wil een setje originele behouden (met chromen wieldoppen) en dan de andere ook (weet niet welk merk). De ene set voor de zomerbanden, de andere voor winterbanden. Maar welke waarvoor, dàt heb ik alsnog niet beslist  -koffiedrinken-
« Laatst bewerkt op: ma, 11 feb 2013, 20:23:12 door PoloSimba »