Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 158641 keer)

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #345 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 20:50:35 »
Even al je massapunten nalopen en indien nodig ontroesten/aandraaien  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #346 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 20:51:49 »
Wat een geweldige zetel!  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #347 Gepost op: ma, 11 feb 2013, 21:04:56 »
Wat een geweldige zetel!  -thumbsup-
Nog een herinnering aan ons trouwfeest  -thumbsup-  Dat zit wel goed  :)

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #348 Gepost op: di, 12 feb 2013, 00:57:01 »
Ik dacht ook al, èn rijden zonder kenteken èn met een kratje Jupiler binnen handbereik -gert-

Das vragen om een dikke bekeuring -nana-

Maar anders gewoon naar de meeting komen in april. kan vast wel iemand je verder helpen als het nog niet gelukt is :)
Eindhovuh de gekste

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #349 Gepost op: di, 12 feb 2013, 18:02:30 »
 :) Tis een lege bak bier! En kzou zeggen: dat ze de bekeuring maar onder de ruitenwissers steken --> die hangen er ook nog niet op  -nana- Geflitst worden kan ook niet wegens geen nummerplaat  :)

Naar Cuijk rijden met onvolledig afgestelde lichten? Dan mag ik niet in het donker rijden! Trouwens, hij moet APK-goedgekeurd worden (keuring). Denk niet dat dat zò gaat lukken, toch?!

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #350 Gepost op: di, 12 feb 2013, 18:33:45 »
Het is een dag meeting en je hoeft geen uren te rijden, toch -nana-
Eindhovuh de gekste

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #351 Gepost op: do, 21 feb 2013, 11:28:58 »
 -goodjob- Terwijl het forum enkele dagen plat lag, en desondanks ik terug aan het werk ben, heb ik toch niet stilgezeten met mijn polo-project. Resultaat: tijdelijke polo1-grill en chromen bumpers bevestigd, teermatten en vloertapijt ligt er weer in, dashboard en kachel hangen weer op zijn plaats, achterbank en passagierszetel staan er ook al terug  -klus-  -thumbsup- Verder nog veel ditjes en datjes gedaan, o.a. hoedenplank-houders terug gemonteerd, de verluchtingskokertjes gepoetst en geplaatst, ruitenwissermotor ook, een andere (polo1-) achterklep-pomp geplaatst, kofferbak-rubber ligt in een badje te weken en schoon te worden, enz.

 -foto- volgen snel wel  -thumbsup-

Wat nog te doen: Het massa-probleem met de pinkers, kentekenverlichting en algemene verlichting rondom. Dashboard verder afwerken: heb nog 1 massa-connectie over en weet niet van waar; ook nog aansluiten sigaretten-aansteker, claxon en dash-lampje. Ruitenwisser-motor voor- en achterkant terug op gang krijgen, gordels tegoei maken. En nog vele ditjes en datjes. Maar het gaat dus goed vooruit, vind ik leuk. Als het goed gaat (het massaprobleem baart me wel wat zorgen-ligt het misschien aan de relais of contactpunten? ? ?) kan ik de auto in maart op de baan krijgen, ingeschreven, gekeurd en verzekerd. Dat hoop ik toch. Dan de polo goed inrijden, want anders haal ik Cuijk niet na zo lang stil gestaan te hebben. Kan moeilijk in 1 keer 150 km gaan rijden, zonder de polo in te rijden. Bovendien nog een lekkage ofzo op te lossen aan het koelingssysteem?
 -dots-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #352 Gepost op: do, 21 feb 2013, 16:51:42 »
Foto 1 geeft ruwweg een impressie van het interieur op dit moment. Radio dient nog aangesloten. Heb eens gezien en nog geen flauw benul van hoe. Waar de boxen en ev. de cd-wisselaar dient te komen ook nog niet. Dashboard-lampje doet het nog niet. Claxon ook nog niet.

Heb wel enkele zekeringen voor de zekerheid al veranderd door nieuwe, maar dat blijkt nog niet voldoende voor alle probleempjes met de verlichting. Het mistlicht doet het in ieder geval al wel  :)

Foto 2 geeft een stukje kabelboom weer, links-achter. Daar heb ik nog 2 contactpuntjes over?

Kan er ook een probleem zijn met het feit dat de polo1-bumper slechts 1 kenteken-lichtje heeft en de polo 1f heeft er 2? Dus 1 contactje is er niet van aangesloten (niet op de foto).
Denk dat ik hier best eens samen met een kenner aan ga werken om alles na te gaan.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #353 Gepost op: do, 21 feb 2013, 19:58:25 »
Eén van die losse draadjes lijkt een bruine te zijn, is dat niet de massa voor bij het achterlicht? Heb je achteraan wel een massa aangesloten? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #354 Gepost op: do, 21 feb 2013, 20:20:41 »
Eén van die losse draadjes lijkt een bruine te zijn, is dat niet de massa voor bij het achterlicht? Heb je achteraan wel een massa aangesloten? -dunno-
Die is bruin, ja.

De 4 massa-punten in de rode cirkel lijken me toch allemaal oké. Moet ik op zoek gaan naar nog een massa-contact-puntje aldaar?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #355 Gepost op: do, 21 feb 2013, 20:22:34 »
Oh, vast niet, had de foto op klein formaat (smartphone)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #356 Gepost op: vr, 22 feb 2013, 16:38:49 »
Zou dit nog een massapunt zijn? Links vooraan, op binnenkant wielkas (zie foto).
Aan de rechtse kant is daar de carburator (ofzo) aangesloten. Ik heb nog zo'n dikkere, gevlochten (?) massa-kabel op overschot. Als deze plaats voorzien is voor zo'n kabel (met moer), waar zou dan de andere kant aan bevestigd zijn? Verlichting (links)?
Trouwens, als ik de hendel van de voorruit-wissers activeer, bewegen de wissers een ietsie pietsie, maar nog geen beweging. De bladen hangen trouwens nog los, valt me nu te binnen, dus dat moet ook nog gefixt worden.
Kzal toch eens de Haynes/vraagbaak moeten raadplegen en dan samen met iemand eens alles overlopen voor het massa-probleem.


Vandaag niet zo veel gedaan aan de polo: 1 kofferembleem terug gehangen, een gaatje geplamuurd (waar iemand een vijs had ingedraaid - door het Volkswagen-embleem), afdek-kapje met rubberen rand boven kachel terug geplaats, kofferbak-rubber vervangen, 1 contact-puntje vervangen, wat was afgebroken, thv carburator/delco en tot slot nog  een tijdelijke- in slechte staat- voorzetel bestuurderskant geplaatst - rijdt handiger en meeste werk vooraan is toch gebeurd.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #357 Gepost op: ma, 25 feb 2013, 16:29:30 »
Ben ik lekker bezig met de portieren: ramen, rubbers, raammechanisme ... kom ik daar zo'n k*t-vijs tegen, die niet wil loskomen  aargh.gif
Het is die van in het portier voor de zwarte verticale raamstijl tussen driehoekig raampje en het andere. De raamstijl zelf is er al uit, want die was erg verroest, maar die k*t-vijs is nu kapot gedraaid en geen beweging in te krijgen. Wordt vervolgd ...

Iemand nog een idee over bovenstaande foto  -dunno-

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #358 Gepost op: ma, 25 feb 2013, 18:07:59 »
Vijs? Moest ik ff opzoeken...

Vijs

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #359 Gepost op: ma, 25 feb 2013, 19:23:46 »
Als je dat al moest opzoeken, dan wil je niet weten wat "poepen" in Vlaanderen betekent... -uitlachen-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on