Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 156122 keer)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #600 Gepost op: ma, 13 mei 2013, 23:31:46 »
Neen, helaas. Op zich is dit allemaal niet zo erg hoor. Werkt alleen een beetje lastig. Dan denk ik dat het kenteken-systeem van NL iets efficiënter werkt, dan het Belgische; met al die nummerplaten die niet bij de auto blijven.
En een ingewikkeld en steeds veranderend systeem + foutieve of onvolledige informatie. Maar ... komt (ooit wel eens) goed  -thumbsup-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #601 Gepost op: do, 30 mei 2013, 20:25:26 »
Stand van zaken: dan toch maar professionele hulp ingeschakeld voor het claxon-probleem, hetwelk ik niet opgelost kreeg. Wat bleek nu: in die multistekker, bleek er een draadje te ontbreken  -dunno-  Er kwam van de kant van de motor wel een kabeltje binnen, maar aan de kant van het dashboard, bleek die er niet te zitten. Vreemd, want die stekkers heb ik toch niet vervangen? Wel het zekeringkastje, pinkerconsole enzo. Moet ik toch nog eens over nadenken hoe dat dan komt?
Klantvriendelijke garage, letterlijk achter onze hoek, waar ik met vroegere auto's ook al ben geweest. Bijkomend voordeel, naast het vlakbij zijn: hij kan er gewoon binnen staan ... erg belangrijk dezer dagen  -nana-
 
Ze zijn er ook mee naar de keuring geweest. Zelfs via de autosnelweg - wat geen probleem leek te zijn - ikke jaloers  -dunno-

1. Stuurhuis: stofhoes ontbreekt of gescheurd. Moet ik nazien. Wil dit zeggen dat ik het waarschijnlijk niet helemaal moet gaan vervangen? Of toch wel  -dunno-
2. Schokbrekers: dat gaat over de plastic bumperhoekjes - die ik er was vergeten op te zetten  :)
3. Batterij: ook dit was ik vergeten  -uitlachen- Moest er nog een moer opdraaien.
4. Dimlichten: afstelling kan wel met een schroevendraaier opgelost worden, dacht ik zo, toch?
5. Uitlaatgassen: hopelijk lukt dit gewoon door de motor beter te laten afstellen?

Punt 1 moet ik raad voor vragen, nadat ik het zelf eens tegoei heb bezien. En ev. samen met een handige harry aanpakken.  -klus-
Punt 2 en 3: geen probleem.
Punt 4 zal ik door de garage laten afstellen - want die moeten er toch nogmaals mee naar de keuring rijden (wegens de Z-platen en keuring voor verkoop)
Punt 5 ook door dezelfde garage-mannen of misschien iemand uit de omgeving, maar dat valt af te wachten.



Dat van dat mistlicht: is waarschijnlijk dat de chauffeur van dienst (die naar de keuring ermee rijdt) het knopje er niet van vond, want die doet het wel gewoon zenne  -thumbsup-

En de bijkomende punten, das geen nieuws, maar idd wel int oog te houden.

Voila, nu weet ik waar ik sta w.b. keuring/inschrijving.
Ik wil het graag redden voor 15 juni voor ons Antwerps polo-treffen'tje  -klus-

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 930
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #602 Gepost op: do, 30 mei 2013, 21:01:56 »
Stand van zaken: dan toch maar professionele hulp ingeschakeld voor het claxon-probleem, hetwelk ik niet opgelost kreeg. Wat bleek nu: in die multistekker, bleek er een draadje te ontbreken  -dunno-  Er kwam van de kant van de motor wel een kabeltje binnen, maar aan de kant van het dashboard, bleek die er niet te zitten. Vreemd, want die stekkers heb ik toch niet vervangen? Wel het zekeringkastje, pinkerconsole enzo. Moet ik toch nog eens over nadenken hoe dat dan komt?
Klantvriendelijke garage, letterlijk achter onze hoek, waar ik met vroegere auto's ook al ben geweest. Bijkomend voordeel, naast het vlakbij zijn: hij kan er gewoon binnen staan ... erg belangrijk dezer dagen  -nana-
 
Ze zijn er ook mee naar de keuring geweest. Zelfs via de autosnelweg - wat geen probleem leek te zijn - ikke jaloers  -dunno-

1. Stuurhuis: stofhoes ontbreekt of gescheurd. Moet ik nazien. Wil dit zeggen dat ik het waarschijnlijk niet helemaal moet gaan vervangen? Of toch wel  -dunno-
2. Schokbrekers: dat gaat over de plastic bumperhoekjes - die ik er was vergeten op te zetten  :)
3. Batterij: ook dit was ik vergeten  -uitlachen- Moest er nog een moer opdraaien.
4. Dimlichten: afstelling kan wel met een schroevendraaier opgelost worden, dacht ik zo, toch?
5. Uitlaatgassen: hopelijk lukt dit gewoon door de motor beter te laten afstellen?

Punt 1 moet ik raad voor vragen, nadat ik het zelf eens tegoei heb bezien. En ev. samen met een handige harry aanpakken.  -klus-
Punt 2 en 3: geen probleem.
Punt 4 zal ik door de garage laten afstellen - want die moeten er toch nogmaals mee naar de keuring rijden (wegens de Z-platen en keuring voor verkoop)
Punt 5 ook door dezelfde garage-mannen of misschien iemand uit de omgeving, maar dat valt af te wachten.



Dat van dat mistlicht: is waarschijnlijk dat de chauffeur van dienst (die naar de keuring ermee rijdt) het knopje er niet van vond, want die doet het wel gewoon zenne  -thumbsup-

En de bijkomende punten, das geen nieuws, maar idd wel int oog te houden.

Voila, nu weet ik waar ik sta w.b. keuring/inschrijving.
Ik wil het graag redden voor 15 juni voor ons Antwerps polo-treffen'tje  -klus-
-thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #603 Gepost op: do, 30 mei 2013, 21:14:25 »
Lampen zou ik laten afstellen bij de garage,die hebben daar een soort van een lens voor om hem goed te stellen.
Stuurhuishoes is ook wel te doen,als het de middelste is.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #604 Gepost op: do, 30 mei 2013, 21:19:20 »
 -thumbsup-

Stuurhuishoes is geen leuke klus, temeer daar de originele hoezen niet meer leverbaar zijn bij VW in NL en BE ( -oops- :D), maar wel op te lossen met een after-market-hoes. Alleen de plek waar 't ding zit?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #605 Gepost op: do, 30 mei 2013, 21:19:53 »
word die niet gekeurd als oldtimer ?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #606 Gepost op: do, 30 mei 2013, 21:27:05 »
Het is inderdaad geen leuke klus,ik heb hem ook moeten vervangen dit jaar.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #607 Gepost op: do, 30 mei 2013, 21:42:07 »
Tja, die stuurhuishoes ... das een ander paar mouwen. Weet ik  :( Ik heb het hier opt forum onlangs nog bij iemand gezien en ook de zoektocht (naar zo'n replica). Maar wil dit ook nog wel oplossen  -klus- -naughty- Een vlugge blik in de vraagbaak geeft het te doene werk wel al aan ppffff.

De lichten inderdaad door de garage, alsook het afstellen van de motor voor de uitlaatgassen, tenzij ik iemand vind/ken die er kaas van gegeten heeft en tijd/moeite wil/kan doen.

Auto moet eerst "gekeurd worden voor verkoop", omdat ik destijds bij aankoop, dat niet had. En voordien was hij ingeschreven als oldtimer, maar ik heb hem ook nodig voor o.a. woon-werk-verkeer, dus moet hij wel "gekeurd worden voor dagelijks gebruik".

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #608 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 00:04:28 »
Voor de emissie norm ff t topic E85 doorlezen, op Aspen benzine naar de herkeuring. Beter afstellen kan dan altijd nog.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #609 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 21:08:44 »
Wat is Aspen benzine -dunno-
Eindhovuh de gekste

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #610 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 21:24:04 »
Goeie tip (na ook eerst gegoogled te hebben, want vond topic E85 niet?) Moet ik eens meer over opzoeken/informeren.
Heb je er zelf ervaring mee, Martin?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #611 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 21:47:56 »
Nee, net vandaag een paar bedrijven gebeld voor de prijs. Is overal 5L voor €20,95
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #613 Gepost op: za, 01 jun 2013, 18:16:02 »

E85 Topic op pagina 6 een stukje van Serge over Aspen benzine.

OK, duidelijk. Thnx  -thumbsup-
Eindhovuh de gekste

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #614 Gepost op: vr, 07 jun 2013, 12:13:08 »
« Laatst bewerkt op: vr, 07 jun 2013, 12:18:46 door PoloSimba »