Ppfffff even wat stof wegblazen
Vandaag enkele uurtjes aan de motor gesleuteld, met Kurt. Bedoeling was om de auto terug levend te krijgen, want sinds de wissel van km-teller-unit, na de afstelling voor de (afgekeurde) APK (owv de teller-unit), gaf hij geen teken van leven meer
Na enkele uurtjes ... helaas nog geen pruttelend motor-geluid
Maar wel een erg leuk en leerrijk sleutelmoment met
mijne maat.
En door vanalles te doen, toch ook al veel dingen die we kunnen uitsluiten, die niet de oorzaak van het niet-starten zijn.
Wat hebben we o.a. gedaan:
- accu verwisseld/opgeladen
- benzine-pomp verwisseld/nagekeken
- (benzine-filter omgekeerd -dus juist- aangesloten)
- (vastgesteld dat er ook effectief benzine in de tank zit)
- delco-kap schoongemaakt/nagekeken/verwisseld
- delco in zijn geheel verwisseld
- bougies nagekeken
- bougie-kabels nagekeken en 1 vervangen door een soortgelijk exemplaar, wegens losgekomen connector
- carburator beetje schoongemaakt/nagekeken/met luchtpistool vrij gemaakt van vuildeeltjes
- diverse contactjes/connectoren nagekeken
- bobijn verwisseld
- startmotor verwisseld
Dat laatste was niet zo eenvoudig, maar is wel gelukt, maar zonder positief resultaat. MAAR wat we wel vaststelden, was dat er een connector was losgekomen/afgebroken. DUS misschien ligt het daar ook wel aan, icm de startmotor, want we zijn niet zeker of de vervangende startmotor ook effectief nog werkt
Mijn job is dus binnenkort eens zelfstandig een 3de exemplaar startmotor aansluiten en zien of het dan daaraan ligt.
Eigenlijk hebben we toch, zo goed als alles, nagekeken, toch?
Iemand nog suggesties/tips om na te kijken?