Auteur Topic: vraagje over ophanging en over bumper  (gelezen 619 keer)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
vraagje over ophanging en over bumper
« Gepost op: do, 05 jul 2012, 23:09:18 »
mijn eerste vraag is of iemand hier weer hoe het kan dat mijn rechter voorwiel meer naar buiten lijkt te komen dan links? Sinds ik mijn 15inch er onder hebt loopt rechts voor bovenaan best vaak aan bij bochten naar links. En links staat juist een stuk naar binnen toe. Zou dit kunnen komen omdat ik nog geen wellemsblokken heb met mijn 60mm verlaging voor? Kon verder namelijk geen versleten rubber ofzo vinden.

En dan vraag 2. Linksvoor hangt de voorste hoek van mijn bumper eigenlijk best laag. Die hangt ongeveer een cm lager dan rechts, en daar zit dus ook een enorme kier.
En nu heb ik die bumper er dus al afgehad, ik dacht misschien zit hij er niet goed op. En toen ben ik gaan meten en tot de conclusie gekomen dat het steuntje rechts op de bumper lager aan de bumper vast zit dan links. Oftewel die cm verschil zit hem in de steuntjes. Maar kun je dat ook oplossen? en zo ja hoe dan? Want het lijkt nu best wel lelijk nu die bumper zo scheef er voor zit.(net een schade hok)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: vraagje over ophanging en over bumper
« Reactie #1 Gepost op: do, 05 jul 2012, 23:25:29 »
Wat stond er op het uitlijnrapport na de verlaging? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: vraagje over ophanging en over bumper
« Reactie #2 Gepost op: vr, 06 jul 2012, 06:34:35 »
Is die uberhaupt wel uitgelijnd na de verlaging ?
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: vraagje over ophanging en over bumper
« Reactie #3 Gepost op: vr, 06 jul 2012, 08:56:19 »
Same question... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: vraagje over ophanging en over bumper
« Reactie #4 Gepost op: vr, 06 jul 2012, 09:00:24 »
15 inch, welke bandenmaat? Velgbreedte? ET-waarde?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: vraagje over ophanging en over bumper
« Reactie #5 Gepost op: vr, 06 jul 2012, 09:03:32 »
mijn rechter voorwiel meer naar buiten lijkt te komen dan links? <KNIP>.(net een schade hok)

Voorwielophanging: Uitlijnen en eventueel tot de conclusie komen dat t inderdaad een schade hok betreft?? (no pun intended).



Bumper: de steuntjes zitten links en rechts gewoon op dezelfde hoogte vast: Als er iets scheef hangt dan zijn de steuntjes misschien verdraaid (kan dat bij een polo 2? denk het wel?). En hang de hoeken van de bumper ook altijd netjes in de plastic sleufjes op de voorschermen.

Bumper er dus weer vanaf, steuntjes richten, en bij de montage op de geleiders links en rechts letten!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: vraagje over ophanging en over bumper
« Reactie #6 Gepost op: vr, 06 jul 2012, 09:08:30 »
Wat ik me kan herinneren kunnen de steuntjes indd draaien, en zit de ophanging decentraal. Draaien kan dus de oplossing zijn?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: vraagje over ophanging en over bumper
« Reactie #7 Gepost op: di, 10 jul 2012, 00:13:59 »
die gleuf dingen op de bumper aan de zijkanten die zit op ene kant van de bumper een centimeter hoger aan de bumper vast dan op de andere kant. En dat is precies die centimeter die hij ook scheef hangt. Dus het lijkt mij dat het scheef hangen uit de bumper zelf komt. En ik kon zo niks stelbaars vinden aan die ophanging toen (ook niet echt aan het punt op de auto)

En hij is niet uitgelijnd nog omdat ik er nog wellemsblokken onder zetten ga en dan zou ik dan weer kunnen. Maar als je wiel een paar cm meer naar buiten staat dat kun je volgens mij niet weghalen met uitlijnen toch? want die draagarmen zijn volgens mij niet verstelbaar. En het zal ongetwijfeld een schade bak zijn, want ik denk dat er maar heel weinig g40's zijn die nog nooit schade hebben gehad.

Maar ik zal morgen nog eens wat dingen proberen te meten van onder. Hij moet toch weer naar binnen want er vond iemand het wel grappig om een steen op de weg te laten liggen na een bocht en die klapte bij mij onder de auto. Dus nu maar kijken hoe er mijn tunnelversteviging van zijn plek gekomen is.
« Laatst bewerkt op: di, 10 jul 2012, 00:22:53 door bobrosco »