Auteur Topic: Aanschaf tweede* auto!  (gelezen 12703 keer)

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Aanschaf tweede* auto!
« Gepost op: za, 21 jul 2012, 13:55:57 »
Hallo allemaal. Mijn naam is Victor Jansen, ben 19 jaartjes oud en woon in Zwolle. Nu ik mijn rijbewijs bijna een jaar heb en ik veel gereden heb in mijn ouders Mondeo wil ik een eigen auto gaan aanschaffen. Ik ben nooit merkgebonden geweest, maar na flink zoeken op het internet kwam de Polo 86c er toch uit gerold als grote kanshebber. Maar dan! Welk model moet ik kiezen. Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen een G40 een een Polo GT. Tja een hele wereld van verschil, want de GT is qua uiterlijk, interieur en motorisch helemaal gaaf. (Gaat om de Polo van JJ ;)) Maarr aan de andere kant heeft een G40 gewoon veel en veel meer pit. Ik kan zelf redelijk goedkoop aan onderdelen kopen en onderhoud is geen probleem. Eigenlijk zoek ik dus een auto die als ik hem koop het gewoon goed doet en dat ik dan niet belachelijk veel geld er in moet gaan blijven steken om hem rijdende te houden. Ook vind ik het wel leuk als je er een beetje leuk mee kan sturen. Nu weet ik al een aantal dingetjes van de G-Lader (Altijd eerst ergens goed in verdiepen voordat je het aanpakt he!) en dat deze toch redelijk met beleid gereden moeten worden. Mijn financiële staat komt er op neer dat ik wel wat geld per maand ervoor over heb (naast belasting verzekering benzine) maar dat dat geen honderden euro's zijn. Ook ben ik zelf niet heel technisch en ruimte om te klussen heb ik niet zo 1,2,3.

Nou een heel verhaal zo, maar nu is dus mijn vraag aan jullie kenners, als jullie in mijn schoenen zouden staan, waar zouden jullie dan voor gaan? Ik heb al wel besloten om te gaan kijken bij deze twee Polo's:
De GT: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100827
De G40: http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/volkswagen-polo-gt-g40-coupe-bouwjaar-1991-105243000.html?q=Polo+G40

Erg lastige keuze vind ik zelf, maar ik ben benieuwd naar de reacties!
« Laatst bewerkt op: di, 23 jul 2013, 18:36:56 door Victor-J »

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #1 Gepost op: za, 21 jul 2012, 14:09:20 »
 -welkom- Victor  -thumbsup-

Ook je weg gevonden naar dit forum zie ik :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #2 Gepost op: za, 21 jul 2012, 14:14:31 »
Hele lastige keuze.
De g40 is natuurlijk stukken pittiger, maar als er aan een g lader iets kapot gaat, ben je al vaak wel behoorlijk wat geld kwijt.
Qua benzine verbruik (grootste maandelijkse post bij mij voor de auto) is een g40 nog redelijk te doen, maar je hebt geen g40 om er 90 mee te rijden, lijkt me.
De gt van JJ heeft een nz blok (55 pk) en die zijn vrij makkelijk op te fokken, zodat je net wat meer pk-tjes er uit krijgt.
Persoonlijk zou ik voor de g40 gaan, de lader gelijk laten reviseren door bv arno en er gewoon lekker een tijd mee rijden.
Als je voor de g40 gaat kan je nog alle kanten op met wat je er zelf mee wil doen, de GT is in principe gewoon klaar, verlaagd, veerpootbrugje, mooie stoelen (ruilen tegen een genesis interieur?  :)), leuke velgjes
Blijft dus gewoon een persoonlijke afweging, ik kan 10 redenen verzinnen om de g40 te nemen, maar ook tien voor de gt


Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #3 Gepost op: za, 21 jul 2012, 14:28:56 »
@ JJ, hehe ;) Fora zijn eigenlijk wel heilig op autotechnische gebieden.

@punk3000: Thanks voor de info en uiteraard ook voor de mening! Je geeft in iedergeval een goed gevuld antwoord, iets waar ik wel wat mee kan.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #4 Gepost op: za, 21 jul 2012, 14:34:50 »
de g40 lijkt mij op het gezicht zo een nette auto voor een redelijke prijs.
de prijs van de gt vind ik nogal aan de hoge kant maar dat is mijn mening.
is de witte polo van martijn niks voor je?
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11767.0.html
hele mooie auto, heel goedkoop rijden en een bijzonder nette prijs.
snap trouwens ook niet dat deze nog niet verkocht is

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/557159202-vw-polo-83-belastingvrij-saab-900-classic.html

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #5 Gepost op: za, 21 jul 2012, 14:38:58 »
Jeffrey, waarom is deze aan de hoge kant? Ben gewoon benieuwd aangezien ik het lastig vind om een goede reeele prijs te bepalen.

Maar verder blijft t een vraagprijs.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #6 Gepost op: za, 21 jul 2012, 14:49:28 »
Ik vindt zelf gezien de technische staat van die van JJ het niet eens zo heel hoge prijs. Ook als je ziet wat je er bij krijgt. En to be honest (Maar dan zal ik wel aan het schelden zijn hier  -nana- )vind ik zo'n Steilheck niet echt mooi... Maar wel bedankt voor het idee hoor! Mensen denken mee, vindt ik al heel wat :D

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #7 Gepost op: za, 21 jul 2012, 15:06:40 »
die steilheck van martijn is dan ook wat aan de hoge kant!.....{misschien dat ie daarom nog niet verkocht is}

Ik zou als eerste beginnen met een gt, zo,n g40 is toch wat veel pk,s voor een beginneling, maar dat is mijn mening!
Met de gt kan je in ieder geval leren omgaan met toch wat pk,s en daarna overstappen op een g40 als je wat meer rij ervaring hebt...

Althans zo ben ik begonnen in mijn jonge jaren -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: za, 21 jul 2012, 15:09:06 door Lewis-coupe »

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #8 Gepost op: za, 21 jul 2012, 15:18:09 »
Nja dat pk verhaal twijfel ik over. (Ik twijfel over alles : /) Ik heb al bijna een jaar rondgereden in de Mondeo 1.8 van mijn ouders. Geen bak met vermogen, maar wel rij ervaring al. Ook heb ik regelmatig gereden in andere auto's waaronder een Skoda Octavia RS met 200 pk  -love- . Ook de reden van een eigen auto was juist omdat ik iets snellers/leukers wilde rijden dan de Mondeo. Dus vandaar ;)

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #9 Gepost op: za, 21 jul 2012, 15:20:53 »
steilheck moet idd wel een beetje je smaak zijn.
@ jj iedereen mag natuurlijk vragen wat hij wil voor zn auto maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant vergeleken met wat ik nog meer te koop voorbij zie komen her en der en wat ik zelf zou kunnen samenstellen voor 1500.

de prijs van de steilheck van martijn vind ik zeer netjes als je het vergelijkt met de compleet debiele prijzen die mensen vragen voor autos met het toverwoord belastingvrij die vaak in veel midere staat zijn.
bovendien kun je van deze auto de geschiedenis van de afgelopen jaren volgen en das ook altijd wel fijn

en een g40 als auto om mee te beginnen moet geen probleem zijn lijkt me, pks vallen reuze mee en als je gewoon normaal rijdt is er niks aan de hand.
je kunt ook met de gt als een debiel gaan rijden en jezelf platrijden


Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #10 Gepost op: za, 21 jul 2012, 15:33:09 »
maar een gt gaat niet zo snel van 0 naar 100 ;) Jezelf platrijden kan ook wel met een 45pk polootje!! het gaat om de rijders ervaring.....Mondeo is heeel wat anders dan een polootje van 800kilo...
Maar goed als je ervaring hebt met een skoda met 200pk dan heb ik niks gezegt :)
« Laatst bewerkt op: za, 21 jul 2012, 15:34:46 door Lewis-coupe »

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #11 Gepost op: za, 21 jul 2012, 16:53:08 »
Een up to the datetje, de Polo G40 in kwestie is serieus net verkocht... Ik denk dat ik mijn zinnen daar wel op ga zetten, dus ik wacht nog eventjes af of er nog andere nette op het internet verschijnen. Edit: Het slechtste nieuws is nog dat hij naar Litouwen toe is...
« Laatst bewerkt op: za, 21 jul 2012, 16:55:37 door Victor-J »

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #12 Gepost op: za, 21 jul 2012, 17:02:54 »
Gelukkig is de GT er nog -nana-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #13 Gepost op: za, 21 jul 2012, 17:03:11 »
maar een gt gaat niet zo snel van 0 naar 100 ;) Jezelf platrijden kan ook wel met een 45pk polootje!! het gaat om de rijders ervaring.....Mondeo is heeel wat anders dan een polootje van 800kilo...
Maar goed als je ervaring hebt met een skoda met 200pk dan heb ik niks gezegt :)
en wat maakt het voor verschil dat hij sneller naar 100 gaat? vaak crashen de jonge personen in bochten omdat ze een bocht onderschatten en hun stuurmans kunsten overschatten. En een polo gt wil ook wel 150 denk ik, en als je met 150 een boom op je pad krijgt ben je met zo'n polo waarschijnlijk ook wel dood.
En ik vind een g40 eigenlijk een hele makkelijke auto omdat het vermogen er eigenlijk heel rustig in komt. Oftewel het is niet zoals met sommige turbo autos dat het niks niks alles is waardoor iemand snel de controle zou kunnen verliezen.

Maar ik vertrouw die rode g40 niet, dat ding staat nu al heel lang te koop en met die kilometerstand en die prijs zou hij volgens mij al lang weg moeten zijn als er niks aan mankeert.(hij staat er nu namelijk al 4.5 maand op) En het is een import auto, dus die kmstand kun je niet ergens na checken.


Edit
hij is nu dus net verkocht? maarja toch raar dat dat 4.5 maand heeft geduurd met die kmstand en prijs, ik weet zeker dat er al heel wat mensen bij hebben gekeken en hem hebben laten staan. En dat heeft dan meestal wel een reden, en het is de prijs niet

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Aanschaf eerste auto!
« Reactie #14 Gepost op: za, 21 jul 2012, 17:22:59 »
Die van speurders is niet te vertrouwen, ik ken de verkoper en door slecht zaken doen (op alle manieren) heeft hij al een paar zaken failliet laten verklaren....ik wil niet weten hoeveel mensen er door hem benadeeld zijn. Over de auto's kan ik geen mening geven, vind ze veel te nieuw  :) (eigenlijk gewoon die van JJ natuurlijk)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..