Auteur Topic: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL  (gelezen 12253 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #15 Gepost op: di, 24 jul 2012, 21:39:57 »
toch vind ik het gek. motor is gelijk aan die van mij (of nu ja, ik heb 1.3) uitlaat is identiek. rijd op lpg. toch warmer en de ruimte die jij hebt op de fot verchilt niet met wat ik heb.....

niks hitte schild. en bij mij wordt hij nauwelijks warm bij lang stilstaan..  -dunno-
schroeien al helemaal niet.
beter nog. heb er origineel nog een soort vilt onder zitten....

de kenners onder ons: kan de tunnel zo warm worden van de uitlaat dat je bekleding kan wegschroeien?  -dunno-
(of heeft stiekum iemand een peuk naast de asbak laten vallen?)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #16 Gepost op: di, 24 jul 2012, 22:27:56 »
Ik heb nog nooit zoiets gezien...........lijkt me ook niet dat door stralings warmte de bodem zo heet kan worden. Als de uitlaatgassen met moeite ergens heen kunnen zal hij wel iets warmer worden. Normaal heb je rijwind en dat zou de warmte toch ook goed moeten kunnen afvoeren. Ik vermoed idd ook dat er iets anders aan de hand is geweest.......

Btw met een tunneltje zie je er ook niets meer van......
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #17 Gepost op: di, 24 jul 2012, 22:30:35 »
Ik vond het idd ook heel vreemd dat alles zo warm word.
En vooral als je bedenkt dat ik de polo nog niet langer als een kleine 3 minuten heb kunnen laten lopen.
Om vervolgens de constateren dat het voorste deel van de tunnel te heet is om even de blote handen op de leggen  -dunno- -gert-
Heb ook nog gekeken of de pijp miss tegen de bodem zat, maar deze hangt gewoon ruim vrij van de tunnel, zoals het hoort.

Idd middenconsole erover, en weg probleem  -uitlachen-. Nee, hij word echt onzinnig warm!!
Maar zal binnenkort er nog eens onder duiken, en kijken wat of er niet klopt.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #18 Gepost op: di, 24 jul 2012, 22:33:37 »
Ander auspuff-je? Lijkt wel of hij druk opbouwt..............(ook in combo met het "mindere" lopen)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #19 Gepost op: di, 24 jul 2012, 22:38:18 »
... Dat is niet eens een heel erg vreemde gedachten Ron...
Zal de blaaspijp eens door blazen, kijken of dat hij ergens verstopt zit ofzo.
Miss last van holkevers of andere uit de kluiten gewassen kontkruipers. Hij heeft tenslotte wel een paar weken (maanden?) buiten als monument in een achtertuin gestaan  -nana- -uitlachen-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #20 Gepost op: di, 24 jul 2012, 22:42:05 »
 :)
Citaat
Miss last van holkevers of andere uit de kluiten gewassen kontkruipers
Ik weet zeker dat nooit in de buurt ben geweest van je Polo dus.......... ;)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #21 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 07:39:45 »
Hier eigenlijk niet, en al helemaal als je ergens met enige regelmaat komt  -dunno-
Klaas boer? Die had laat een artikel in de krant, dat hij steeds meer last van diefstal had en noodmaatregelen ging treffen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #22 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 07:40:38 »
Leuke polo Marcel!

mooi dat hij zo veel liefde krijgt  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #23 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 13:12:46 »
Een polo met 1.0 GL blok heeft géén katalysator (af-fabriek) en dus ook geen hitteschildjes onder de bodem langs.

Aangezien het een import uit Duitsland is,... zou het kunnen dat er achteraf een katalysator is tussen gezet, om de belastingkosten te drukken. Op de foto's zie ik er geen, maar goed: Zit er een kat onder?

Zit er géén kat onder, en is de pijp niet precies daar lek waardoor er hete gassen richting de bodem worden gejaagd? Dan zijn er 2 mogelijkheden over, waarom je vloerbedekking zo naar de tering is.  De tunnel wordt (zonder bekleding erover) best wel een beetje warm trouwens. Niet zo heet echter dat je je vlakke hand niet meer op het metaal kunt houden.

1) Motor loopt veeeeelste arm waardoor de uitlaat roodgloeiende fucking heet wordt
2) Andere oorzaak, maar niet de uitlaat zelf.

Een hitteschildje is in iedergeval symptoom bestrijding, en geen oplossing voor het probleem.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #24 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 14:18:53 »
damn.... en heeft hij nu niet een tijd te arm gelopen?  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #25 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 16:33:54 »
Ik zie overigens niet zo veel vreemds op de foto, zo is het klepdeksel grijs, hoort zwart,. dus iemand is ooit al wel aan het hobby-boppen geweest

Maar het valt mij nu pas op: er zit waarempel een stukkie hitteschild onder de tunnel..  Hoe komt dat daar?
Toch een kat?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #26 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 17:25:20 »
Een hitteschildje is in iedergeval symptoom bestrijding, en geen oplossing voor het probleem.

Feit.

Maar er zit geen kat onder, en zover ik kan zien is de 'down-pijp' ook niet gewijzig door las/slijp werk voor een kat.

Ook zijn de bougies aardig donker/zwart beslagen. Wat imo niet direct duid op te arm lopen, maar wat wel weer kan duiden op te veel tegen druk, toch? (recyclen van oude gassen/roet/rommel)

Nog een klein detailtje dat ik miste in bovenste verhaal; Zonder luchtfilter(kap) loopt hij redelijk, met luchtfilter niet en krijgt hij al snel te veel te verwerken.

En gister bij het doorspitten van de vraagbaak zag ik dat deze polo's normaal voorzien zijn van bougies met hitte graad 7.
De bougies die erin zaten waren 6-jes, en heb deze ook weer vervangen met een 6.
Nu zal dit misschien wel iets uitmaken qua verbranding neem ik aan, dus binnenkort ook maar even in de grote kast struinen waar deze liggen.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #27 Gepost op: zo, 29 jul 2012, 13:58:57 »
100 punten voor Jaap!!!!  :)

Vandaag er onder gekropen en uitlaat er onderweg gehaald.
hoe check je de doorlaat mogelijkheid van een uitlaat? -> zet hem recht op en gooi er een moer in  -nana-
na 10cm klonk er al een lichte plof, dus ff zaklamp erin, en jahoor een dikke prop kat materiaal!!
dus downpijp eronder weg gepakt, en verrek; die kleine middendemper bleek een min kat te zijn  doh
en hij ziet er wel gewoon affabriek uit  -dunno- niks geen las werk, gewoon een geheel met de uitlaat en flexibelstuk.

dus de kat maar eens bekeken van binnen. daar heeft wss ooit iemand een poging gewaagt deze leeg te rammen ofzo.
bij gebrek aan een kat loze downpijp deze klus zelf maar ff goed afgemaakt  :)
alles er weer onder gehangen, en direct zonder ongein stationair lopen!

nu eerst ff de innerlijke mens voorzien van brandstof, en dan de carb nog eens goed nalopen en afstellen  -klus-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #28 Gepost op: zo, 29 jul 2012, 14:33:28 »
 :) en ik dan?  -boehoe-  -hug-

Mooi dat je het opgelost hebt!  -klus-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
« Reactie #29 Gepost op: zo, 29 jul 2012, 15:32:23 »

Duitse import he?  :)

Een GL is nooit af-fabriek geleverd met kat; dat kwam pas later. Er zijn echter vele bedrijfjes die ombouw-kits verkopen/verkochten om de belasting-druk te verlagen (schoner = goedkoper). Dat zijn meestal redelijk professionele setjes, met niet van origineel te onderscheiden afwerking. Geen 'schijt er maar tussen' spul dus, want er hangt ook het 'zegen' van de Tüv aan.

Anyhoe: verstopte katalysator dus. Leegkloppen of een standaard GL pijpje eronder hangen en klaar? ( enkele downpipe, met enkel een einddempertje ).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken