Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 104756 keer)

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #15 Gepost op: do, 02 aug 2012, 22:32:27 »
Gewoon lekker duur maken die import , op alle import klassieke auto's verplichte algehele keuring , en ook roetfilters / katalysators met typegoedkeuring er onder laten zetten , kost dan al gauw een kleine 1000 euro extra , en ook zorgen dat ze gewoon elk jaar gekeurd worden en de emissie eis halen , moet je is opletten hoeveel je van die import zooi voorkomt  -thumbsup-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #16 Gepost op: do, 02 aug 2012, 23:14:12 »
Mijn 4 open kelken zuigen zo 10% van het fijnstof van mijn voorganger naar binnen en zorgen voor een vollediger verbranding daarvan. Dus wie is er nu milieuvriendelijk?


En Jaap: idd verkiezingtijd  -naughty- Laat ze maar, ik betaal gewoon mijn wegenbelasting omdat ik graag wil dat er meer goten en tunnels gebouwd worden waarin we lekker lawaai kunnen maken.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #17 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 07:30:49 »
ik betaal gewoon mijn wegenbelasting omdat ik graag wil dat er meer goten en tunnels gebouwd worden waarin we lekker lawaai kunnen maken.
-klappen- :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #18 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 09:54:34 »

Maar hoe zit het met die liefhebber? Ik heb 9 (!) auto's op mijn naam staan. En in mijn gezin zijn er slechts 2 personen met een rijbewijs. Er zijn er dus maximaal 2 tegelijk op de weg. Gelukkig carpoolen we ook nog 3 dagen per week... Leg eens uit hoe ik, door meerdere auto's te bezitten en er dus altijd meerdere 'stil' te hebben staan, hoe dat niet milieuvriendelijk zou zijn?




Dat zeg ik; kilometerheffing :)  Niet rijden = niet milieubelastend = niet betalen.


Die hele rekensom van het vervuilende aandeel van klassiekers klopt volgens mij ook van geen kant. Laten ze ook maar eens goed kijken naar de energielabels en bijbehorende vrijstellingen. Ik rij straks een auto die op papier "A-labelt", 3.7ltr/100km verbruikt, maar in de praktijk niet/amper onder de 5ltr/km te krijgen is. Op papier heel zuinig en schoon, in de praktijk toch iets minder, net als een Prius die je met 140km/h op de snelweg voorbij zoeft :) .
Met mijn belastingvrije polo heb ik de afgelopen 4 jaren nog geen 10.000km gereden, over de uitstoot zal ik het even niet hebben :)  -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #19 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 09:58:17 »
Import toestaan, echter betalen per jaar op Nederlands kenteken. Staat de import meteen stil, tenzij het echt liefhebbers zijn voor zo'n auto. Doei W123!
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #20 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 10:10:36 »
nee hoor. dan wordt er gewoon meer omgekat

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #21 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 11:18:16 »
Import toestaan, echter betalen per jaar op Nederlands kenteken. Staat de import meteen stil, tenzij het echt liefhebbers zijn voor zo'n auto. Doei W123!

het zit 'm vooral in de 190d's.. Die zie ik echt veel rondtuffen met platen uit de nieuwe kentekenserie, tenminste, als je dat door de roetwolken kunt zien  -naughty- :)

Massaal omkatten voorzie ik niet zo. De mensen die in de oude brikjes rijden om goedkoop te vervuilen nemen die moeite niet. Om goed om te katten heb je altijd nog een bestaand kenteken/koets nodig, die voorraad is al redelijk opgedroogd.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #22 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 12:26:15 »
das waar  -thumbsup-

maar er zullen wel mensen zijn die in dat gat springen en dus omkatten en daarna doorverkopen aan diegene die die moeite niet doen.....
 

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #23 Gepost op: zo, 05 aug 2012, 01:22:34 »
maar tegenwoordig is de rdw aardig beter aan het opletten op omgekatte autos heb ik gehoord. En als ze je pakken ben je natuurlijk wel goed aan de beurt, want ze nemen de auto volgens mij direct in beslag.

Maar de beste oplossing blijft dan dus gewoon om te zeggen eerst 5 jaar op nederlands kenteken betaal je gewoon wegenbelasting. De mensen die een auto voor de liefhebberij kopen hebben dat er wel voor over, want veel leuke maar niet hele dure oldtimers(polo 1 enz) zijn ook niet heel zwaar dus valt de belasting prima te doen. En de dure bakken zoals een dikke rolls royce ofzo die gaat toch niet naar iemand toe die geen geld heeft, oftewel die mensen kunnen die belasting vast ook wel betalen.

En de 190d die kost in friesland per jaar 1032 wegenbelasting, oftewel die moeten in 5 jaar dan dus 5160 aan wegenbelasting betalen. Oftewel dan laten ze die import van die niet al te zuinige zeer trage 190d wel.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #24 Gepost op: zo, 05 aug 2012, 11:40:00 »
Ik woon onder de rook van Den Haag. Ga je daar bepaalde buurten in, zie je allemaal Golfjes 2 en Mercedes met 3 letter kenteken. Echt geen grap!
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #25 Gepost op: zo, 05 aug 2012, 14:01:31 »
Hier in Baflo, boven Groningen, zie ik ook allerlei 190's en golfjes rondrijden in bepaalde blanke buurten.  -thumbsup-  verrekte zuunige Grunnegers  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #26 Gepost op: zo, 05 aug 2012, 15:50:08 »
Ik woon onder de rook van Den Haag. Ga je daar bepaalde buurten in, zie je allemaal Golfjes 2 en Mercedes met 3 letter kenteken. Echt geen grap!
withstupid

@Plannen regering: Gaat 'm niet worden, -wanker- -fu- Maarreh... Verkiezingen zijn altijd verziekingen...
« Laatst bewerkt op: zo, 05 aug 2012, 15:52:27 door DanteG »
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #27 Gepost op: ma, 06 aug 2012, 10:01:14 »
Ze zouden eens moeten uitrekenen hoeveel belastinggeld ze kunnen krijgen door heffing op al die import diesels. Denk dat het snel heel wat miljoenen zijn.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #28 Gepost op: ma, 06 aug 2012, 10:15:19 »
Wordt natuurlijk ook in de hand gewerkt door het accijnssysteem op onze brandstof...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #29 Gepost op: di, 07 aug 2012, 10:16:07 »
Met een klassieker waarvoor de regeling is bedoelt, rij je geen 10.000 km per jaar. met al die import diesels wordt dat ruimschoots gehaald..

anderzijds is het een probleem van relatief korte duur, als de regeling op 30 jaar staat is het al een stuk minder interessant, welke auto uit 1982 zou je als daily mee kunnen leven (dat zijn er niet veel) ook zijn de prijzen van 30 jaar oude auto's in duitsland en belgie een stuk hoger dan van 25 jaar oude auto's omdat ze dan in D en B ook oldtimer zijn en de mensen er minder makkelijk afstand van doen.

Zowel in D als in B is de oldtimer regeling een stuk strenger, maar veel beter geregeld voor de echte hobbyist, door de strenge beperkingen op het gebruik van de auto is dagelijks gebruik niet te doen.

Een echte oldtimer staat in de garage dus langer dan 24u op de zelfde openbare parkeerplaats staan is nergens voor nodig en mag voor de meeste hobbyisten worden geschrapt, 10.000km maximaal is ruim voldoende. Als je dergelijke makkelijk te controleren beperkingen toevoegt wordt het voor veel mensen al minder interessant.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl