Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 104529 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #30 Gepost op: di, 07 aug 2012, 11:22:04 »
Import is blijkbaar juist dit jaar (scherp) gedaald.

Mosterd na de maaltijd dus?  Auto's van 25 jaar zijn tegenwoordig nog 'redelijk' qua staat en uitrusting,... en dus zijn er al maatregelen getroffen (optrekken van de grens naar 30 jaar).. 


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #31 Gepost op: di, 07 aug 2012, 11:44:36 »
De markt begint ook aardig verzadigt te raken en importeren weegt niet altijd meer op tegen de kosten.. zeker een nette benz vinden op redelijke afstand is geen makkelijke opgave meer, de meeste zijn al opgehaald.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #32 Gepost op: di, 07 aug 2012, 12:35:34 »
RDW Schiedam ziet de 190's nog dagelijks in de rij staan, ofwel originele diesels, ofwel omgebouwd naar diesel.

Maar jongens, wat zou het? Leven en laten leven!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #33 Gepost op: di, 07 aug 2012, 13:12:59 »
Ik ben al zover dat ik het bijna leuk vind om een originele nederlandse mercedes voorbij te zien komen  -gert-

Maar het maakt mij niet zoveel uit, rij toch in hatchbacks/coupeetjes  (vind ik het leukst over het algemeen).
Daar betaal je toch de wereld niet voor aan wegenbelasting.
Als ik maar geen kastje in men auto krijg!

Gelukkig kunnen we van 1 ding zeker zijn, goedkoper wordt het nooit weer :)
« Laatst bewerkt op: di, 07 aug 2012, 13:14:58 door Gerard »

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #34 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 00:52:00 »
Ik ben al zover dat ik het bijna leuk vind om een originele nederlandse mercedes voorbij te zien komen  -gert-
withstupid
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #35 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 10:33:16 »
Het eerste wat ik doe als ik een oude wagen zie (Mercedes vooral), is kijken naar het kenteken. Zijn het 3 letter kentekens, dan is het  'mjah'. Is het een origineel NL kenteken, dan is het 'leuk :)'.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #36 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 10:46:31 »
2.3 16v  -naughty-


Er zijn verschillende handelaren hier in 't noorden, die het terrein vol met Poolse mercedessen hebben staan (W124, W126). Die apparaten zijn in de jaren 90 allemaal richting het buitenland gegaan, worden nu in grote aantallen weer terug gehaald om vervolgens lekker goedkoop in te tuffen. Zo gaat 't ook met de golfjes 2, een originele NL-er van <87 zie je niet veel meer.  In het buitenland willen ze die dingen niet meer hebben, hier zijn ze blijkbaar nog welkom. -hitit-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #37 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 10:53:52 »
Stel dat ze de regels gaan aanpassen, dan zitten ze met een voorraad onverkoopbare wagens. Lijkt me dat de BOVAG daar dan wel tegenin gaat.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #38 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 17:51:16 »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #39 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 20:24:36 »
Pfff, hernieuwde belasting voor oldtimers geloof ik echt niet in, het hele systeem is net gelijkgetrokken met de andere landen in Europa (Duitsland, België, Frankrijk: allemaal 30 jaar+).
Hooguit komen er in de toekomst beperkingen voor gebruik/kilometrage, maar zie dat maar eens te handhaven?! Bovendien heb ik er dan nog 4, dus kan ik afwisselen... -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #40 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 20:29:58 »
Pfff, hernieuwde belasting voor oldtimers geloof ik echt niet in, het hele systeem is net gelijkgetrokken met de andere landen in Europa (Duitsland, België, Frankrijk: allemaal 30 jaar+).
Hooguit komen er in de toekomst beperkingen voor gebruik/kilometrage, maar zie dat maar eens te handhaven?! Bovendien heb ik er dan nog 4, dus kan ik afwisselen... -nana-

Als ze het doen  -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #41 Gepost op: do, 09 aug 2012, 13:17:26 »
Met een klassieker waarvoor de regeling is bedoelt, rij je geen 10.000 km per jaar. met al die import diesels wordt dat ruimschoots gehaald..

anderzijds is het een probleem van relatief korte duur, als de regeling op 30 jaar staat is het al een stuk minder interessant, welke auto uit 1982 zou je als daily mee kunnen leven (dat zijn er niet veel) ook zijn de prijzen van 30 jaar oude auto's in duitsland en belgie een stuk hoger dan van 25 jaar oude auto's omdat ze dan in D en B ook oldtimer zijn en de mensen er minder makkelijk afstand van doen.

Zowel in D als in B is de oldtimer regeling een stuk strenger, maar veel beter geregeld voor de echte hobbyist, door de strenge beperkingen op het gebruik van de auto is dagelijks gebruik niet te doen.

Een echte oldtimer staat in de garage dus langer dan 24u op de zelfde openbare parkeerplaats staan is nergens voor nodig en mag voor de meeste hobbyisten worden geschrapt, 10.000km maximaal is ruim voldoende. Als je dergelijke makkelijk te controleren beperkingen toevoegt wordt het voor veel mensen al minder interessant.
en hoe wou je die 10.000km per jaar controleren dan? Ik heb met 1 van mijn autos heel lang rond gereden met een km teller die op 189.999 vast bleef hangen, die heb ik recent even los gehaald en even voorbij zijn dode punt gehaald. Maar anders zou ik zo een jaar rond kunnen rijden met die stand op de teller. Oftewel met de apk km standen is het niet te checken. En daar komt nog bij dat er ook mensen zijn die hem bijvoorbeeld ook op het circuit gebruiken, maar die kilometers zouden niet mee mogen tellen voor die stand vind ik.

En mijn auto's staan allemaal eigenlijk wel eens langer dan 24 uur op een zelfde openbare parkeerplaats(wel hier in de straat) omdat ik niet een garage heb om hem binnen te zetten en ik heb ook niet een oprit waar 4 auto's naast elkaar kunnen staan.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #42 Gepost op: do, 09 aug 2012, 14:04:29 »
kilometerstanden is inderdaad bij klassiekers lastig te checken, beter is misschien iets als een 30 dagen pas in te voeren, waar je voor een klassieker bijvoorbeeld 30 gebruiksdagen krijgt die je op internet aan kan melden. En wanneer de auto niet wordt gebruikt deze niet op de openbare weg mag staan, ofwel geschorst staat.
Een echte klassieker zoals waar de regeling voor bedoelt is staat in een garage, als je op de openbare weg parkeert moet je gewoon WB betalen, die parkeerplaats moet ook onderhouden worden.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #43 Gepost op: do, 09 aug 2012, 14:08:20 »
mijn polotje op LPG doet met wegenbelasting 49,- per maand.
Jammer geld maar zal em lekker doorrijden  :)
Nog altijd beter als een benzine model.
En eerlijk is eerlijk.
Rijd polo omdat ik het leuk vind. Niet omdat het goedkoop is in de wegenbelasting.
(das natuurlijk wel mooi meegenomen)

Mijn broer wordt minder happy als dit door zou gaan.
(audi 100 station op lpg)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #44 Gepost op: do, 09 aug 2012, 14:33:13 »
Toeslag op LPG en diesel zou in mijn optiek wel de oplossing zijn.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego