Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 104761 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #45 Gepost op: do, 09 aug 2012, 14:47:30 »
request for eternal ban... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #46 Gepost op: do, 09 aug 2012, 14:49:26 »
Schiet dan ook eens op en overtuig me met de Polo 1!  -nana-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #47 Gepost op: ma, 13 aug 2012, 12:44:44 »
Houderschapsbelasting afschaffen (of heel laag maken) en dat verrekenen via de brandstofprijzen.
Wie veel verbruikt betaald veel, wie weinig verbruikt niet

Moet je echter wel in heel Europa in 1 keer invoeren, anders tanken we gewoon over de grens.

Lijkt me zo snel de simpelste en meest eerlijke oplossing.

Kan de echte liefhebber toch lekker in zijn oldtimertje blijven tuffen en de ware milieufreak om de juiste reden een Prius nemen (die laatste valt dan terecht heel erg door de mand)

Nadeel: als het hebben van blik goedkoop wordt krijg je dan een parkeerprobleem, want oa ik zou per direct een aantal extra auto's aanschaffen.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #48 Gepost op: di, 14 aug 2012, 15:42:46 »
Houderschapsbelasting afschaffen (of heel laag maken) en dat verrekenen via de brandstofprijzen.
Wie veel verbruikt betaald veel, wie weinig verbruikt niet

Moet je echter wel in heel Europa in 1 keer invoeren, anders tanken we gewoon over de grens.

Lijkt me zo snel de simpelste en meest eerlijke oplossing.

Kan de echte liefhebber toch lekker in zijn oldtimertje blijven tuffen en de ware milieufreak om de juiste reden een Prius nemen (die laatste valt dan terecht heel erg door de mand)

Nadeel: als het hebben van blik goedkoop wordt krijg je dan een parkeerprobleem, want oa ik zou per direct een aantal extra auto's aanschaffen.

ik heb dat toen ook gezegd, als ze kilometer heffing zouden gaan doen dan wou ik opzich wel graag zo'n amerikaanse pickup of een amerikaanse bus hebben. Die dingen die niet belasting vrij zijn kosten geen drol(zo'n pickup kun je voor nog geen 2000 euro kopen op lpg) Maar omdat zo'n ding iets van 2000kg weegt zou ik die belasting nu niet kunnen betalen en met km heffing moet dat niet zo'n punt zijn.

Maar over de belasting op de brandstof, heeft duitsland dat al niet? en toch betaal je daar niet echt meer per liter heb ik het idee.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #49 Gepost op: do, 25 okt 2012, 19:56:11 »
MRB vrijstelling oldtimers blijft
De kogel is door de kerk. Oldtimers blijven vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Dat heeft staatssecretaris Atsma (Ministerie van Infrastructuur en Milieu) aan de Tweede Kamer laten weten. Wel stelt hij een onderzoek in naar de invoering van milieuzones voor oldtimers.
Dat meldt de website Auto en Fiscus. Volgens Atsma zijn de gemeenten juridisch bevoegd om milieuzones in te stellen. Zo'n zone zou bijvoorbeeld de toegang van oldtimers tot bepaalde delen van dorpen en steden kunnen verbieden. Wel wordt er gekeken of er uitzonderingen gemaakt kunnen worden. Denk hierbij aan oldtimers die puur voor evenementen enkele keren per jaar uit de garagebox komen rollen.
Atsma heeft de RDW opdracht gegeven om te onderzoeken of een landelijke registratie mogelijk is van de dagen waarop wél met de klassiekers in milieuzones mag worden gereden.
In feite goed nieuws voor oldtimerrijders, de MRB-vrijstelling blijft zo ongememoeid. Per 1 januari dit jaar is de leeftijdsgrens voor de klassieke voertuigen wel aangescherpt, van 25 naar 30 jaar oud. Voor auto's die na eind 2011 nog geen 25 jaar of ouder waren, geldt voortaan wel de MRB-dieseltoeslag.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #50 Gepost op: do, 25 okt 2012, 20:02:06 »
Hoppaté, goed nieuws!

Overal LPG balgen in droppen dus   -uitlachen-

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #51 Gepost op: do, 25 okt 2012, 21:36:15 »
Heerlijk, m'n vooruitziende blik -uitlachen-:
@Plannen regering: Gaat 'm niet worden, -wanker- -fu-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #52 Gepost op: za, 27 okt 2012, 17:21:56 »
gewoon in de grote steden geen parkeer vergunningen enz afgeven voor oldtimers? een echte liefhebber zal zijn geliefde oldtimer niet in amsterdam op het parkeervak zetten. Maar als je in amsterdam ofzo woont heb je hem wel in een garage box in amsterdam waarschijnlijk. Dus dan zou een millieu zone een leuk zondags ritje al kunnen verneuken, want je mag je box niet uit.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #53 Gepost op: za, 27 okt 2012, 18:09:36 »
Nou ja, Europese regelgeving en zo: juist in de landen waar millieuzones al bestaan (Duitsland) zijn echte oldtimers daarvan vrijgesteld?! -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #54 Gepost op: za, 27 okt 2012, 19:27:00 »
Nou ja, Europese regelgeving en zo: juist in de landen waar millieuzones al bestaan (Duitsland) zijn echte oldtimers daarvan vrijgesteld?! -gert-
maarja wat zijn de echte oldtimers dan?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #55 Gepost op: ma, 29 okt 2012, 17:01:44 »
Helaas... Volgens het nieuwe regeerakkoord ga ik al mijn auto's verkopen, en dat waarschijnlijk tegen dubbeltjeswerk. -boehoe-

"• De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft."
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #56 Gepost op: ma, 29 okt 2012, 17:08:23 »
Helaas... Volgens het nieuwe regeerakkoord ga ik al mijn auto's verkopen, en dat waarschijnlijk tegen dubbeltjeswerk. -boehoe-

"• De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft."
voor alle oldtimers?  Dat zou ik niet echt leuk vinden, en ik denk dat ze dan ook heel veel mensen tegen hun krijgen. Dan ga je namelijk de mensen die hem voor de show hebben eigenlijk dwingen om het ding iedere keer na een show weer te schorsen en er voor weer uit de schorsing te halen.

Dan heb ik nog liever km heffing, maar ik weiger om zo'n gps volger van hun in mijn auto te zetten.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #57 Gepost op: ma, 29 okt 2012, 17:23:54 »
Het enige dat me nog een beetje hoop geeft is dat ze bedoelen dat toch de nieuwe oldtimers (dus vanaf 1987 zeg maar) niet meer vrijgesteld worden... Is het niet zo dat een eenmaal afgegeven vrijstelling niet teruggedraaid kan worden?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #58 Gepost op: ma, 29 okt 2012, 17:46:20 »
Zal wel een hoop de schroot op gaan , schorsen of wordt verkocht.

Ik dit er door. Heeftonze regering dit zo besloten?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #59 Gepost op: ma, 29 okt 2012, 20:57:13 »
nope. ze kunnen in principe de heffing ophogen. een vrijstelling is in deze volgens mij niet zo maar even 'rechtsgeldig'

maar goed. wie weet.

tja. dat wordt aftikken  -2cents-

(ik ga maar eens sparen voor de verwachtte onderdelen toestroom door sloop van klassiekers)