High-torque krukastandwiel versus de rest low-torque.
Na een ronde of beter gezegd: 2 rondjes krukas stond de timing 1 tandje verkeerd.
Mijn gedachten was dat ie de ronde daaropvolgend dit wilde herhalen,
maar dat dan de zuigers & kleppen tikkertje spelen en de dis.riem
gedwongen wordt op z'n plekje te blijven: nog steeds een tandje verkeerd.
Juiste krukastandwiel gemonteerd vorige week: das in orde nu.
Compressietest uitgevoerd vanmorgen: respectievelijk 3, 8, 11 en 8 bar.
Cil. 1 beroerd: vandaar de gedachte kromme klepjes.
Maar nu blijkt dat er visueel niks te zien is aan de kleppen........
Stiekum toch een klep ietsje krom => af laten persen?
Kop krom / koppakking lek?
Compressieverlies langs zuigerveren? Niet aannemelijk => onderblok is lopend uitgebouwd.
(en dan nog: had 't blokje op z'n minst motten lopen nu)
Ik begin nu alles weer in twijfel te trekken,
maar we hadden vorige week vonk & de vlotterkamers vol met peut