Auteur Topic: wie is kurt  (gelezen 6847 keer)

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: wie is kurt
« Reactie #45 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 08:45:51 »
Zit er ook een asymmetrische nokkenas  bij alla de g40?

verder fijne plannen Kurt  -thumbsup- en inderdaad foto,s  -naughty-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 913
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: wie is kurt
« Reactie #46 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 09:02:07 »
Hoe bedoel je ? In mijn motor zit nu een schrick nokkenas , bij die turbu zit geen nokkenas miss wel bij de motor die ik er kon bijkopen maar de motor heb ik al

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.336
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: wie is kurt
« Reactie #47 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 10:03:58 »
Nieuwe update : zoals jullie weten rij ik nu al een tijdje op motorcarbs Yamaha z6 en er ligt nu ook een nokkenas van schrick in .Van hoeveel graden weet ik niet maar het verschil is er wel .
Nu heb ik besloten om er nog een turbo bij op te zette 😜 ik heb een gans turbo pakketje met spruitstuk, turbo enz op de kop kunnen tikken in het noorden van Nederland .
Hopelijk krijg ik het gemonteerd tegen WKND ... Ben benieuwd van het resultaat
  -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.886
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: wie is kurt
« Reactie #48 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 10:27:48 »
Turbo er bij op zetten? Als in: turbo in combinatie met motorfietscarb's?
Zal wel niet gok ik, maar zou wel tof zijn -hitit-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: wie is kurt
« Reactie #49 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 10:53:40 »
Van mij of van de Polo  uitlachen2 uitlachen2
Foto's zetten is mijn vak niet maar doe mijn best als de turbo erop staat . Met hulp van Mark moet dit lukken
Van jou natuurlijk  -love-  :) -uitlachen-

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 913
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: wie is kurt
« Reactie #50 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 10:57:39 »
Van jou natuurlijk  -love-  :) -uitlachen-
Turbo er bij op zetten? Als in: turbo in combinatie met motorfietscarb's?
Zal wel niet gok ik, maar zou wel tof zijn -hitit-
waarom denk je van niet ? Een carbu is toch een carbu ... of het nu de originele is of van een motor ... niet ?

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 913
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: wie is kurt
« Reactie #51 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 11:03:49 »
OEPS W
Van jou natuurlijk  -love-  :) -uitlachen-
-gumuz-  :)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: wie is kurt
« Reactie #52 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 11:19:21 »
 :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.886
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: wie is kurt
« Reactie #53 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 11:30:21 »
waarom denk je van niet ? Een carbu is toch een carbu ... of het nu de originele is of van een motor ... niet ?
Dat denk ik omdat je niet 'eventjes' motorfietscarb's met constant variabele venturi's onder druk kunt zetten.
Onmogelijk is 't niet, maar je schroeft 't niet zomaar erbij op....
Serge was er ooit mee bezig, nooit afgemaakt/rijdend gehad helaas,
maar ik weet dat er eentje in USA rondreed, lowboost dat wel, maar 't reed.

En ook een standaard Polo carburateur zet je niet 'eventjes' onder druk.
Bijv. een Renault 5 GT Turbo, das een aangepaste carburateur.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.492
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: wie is kurt
« Reactie #54 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 12:06:27 »
Precies, een normale carburateur werkt op basis van zuigvulling, een turbo-carburateur is wel aangepast op drukvulling.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 913
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: wie is kurt
« Reactie #55 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 12:48:24 »
Precies, een normale carburateur werkt op basis van zuigvulling, een turbo-carburateur is wel aangepast op drukvulling.
Weet jij hoe je dat moet aanpassen ? de man die het mij verkoopt zegt dat je die motorcarbs op druk kunt zetten ...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.492
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: wie is kurt
« Reactie #56 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 13:14:49 »
Geen idee... Ik weet alleen dat je jan-dodo-carburateur niet zomaar geschikt is voor drukvulling.

Tegenwoordig is de turbo niet meer zo bijzonder, maar vroeger des te meer. Mitsubishi (Colt, Lancer, Trevia, Cordia) en Renault (5, 11, 18, Fuego) waren daar specialisten in. Dat zat 'm juist in de carburateur, tegenwoordig is het een kwestie van een andere map schrijven voor in de ECU, en de inspuiting is aanpasbaar per cilinder, per moment.

Vandaar ook dat de Bickel-Polo als best bijzonder wordt beschouwd. Motorfietscarbs op drukvulling? Het zou best kunnen, maar het lijkt me zeker niet eenvoudig. Een airbox is een vereiste, en ik vermoed zomaar dat je ook nog moet zorgen dat de drukverdeling gelijk is over de cilinders...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 913
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: wie is kurt
« Reactie #57 Gepost op: vr, 03 jun 2016, 13:40:47 »
Geen idee... Ik weet alleen dat je jan-dodo-carburateur niet zomaar geschikt is voor drukvulling.

Tegenwoordig is de turbo niet meer zo bijzonder, maar vroeger des te meer. Mitsubishi (Colt, Lancer, Trevia, Cordia) en Renault (5, 11, 18, Fuego) waren daar specialisten in. Dat zat 'm juist in de carburateur, tegenwoordig is het een kwestie van een andere map schrijven voor in de ECU, en de inspuiting is aanpasbaar per cilinder, per moment.

Vandaar ook dat de Bickel-Polo als best bijzonder wordt beschouwd. Motorfietscarbs op drukvulling? Het zou best kunnen, maar het lijkt me zeker niet eenvoudig. Een airbox is een vereiste, en ik vermoed zomaar dat je ook nog moet zorgen dat de drukverdeling gelijk is over de cilinders...
ik blijf zoeken toch bedankt

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 913
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: wie is kurt
« Reactie #58 Gepost op: vr, 06 aug 2021, 12:08:16 »
Ondertussen rij ik met een vw polo G40