Auteur Topic: water lekkage  (gelezen 2481 keer)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
water lekkage
« Gepost op: di, 11 dec 2012, 19:41:58 »
ik had de laatste tijd steeds al veel vocht in mijn auto, maar toen zag ik in een regenbui eens wat water langs het bijrijders deurrubber komen. Die heb ik nu vervangen en dat is dicht, toen meteen alles droog gemaakt enz. Maar nu is die kant weer zeiknat. Echt zo nat dat als ik op de vloerbedekking druk ik er een plas op krijg. En ik heb geen accuwak(gecheckt, is al eens opnieuw ingelast en is ook kurkdroog)
Iemand nog ideeen waar het dan langs kan komen? Plasticje achter het deurpaneel lijkt mij ook niet, want dan zou er nog steeds water op dat deurrubber moeten komen op die kant en dat gebeurt ook niet.

En nu heb ik dus ook gewoon enorme ijsvorming op de binnenkant van mijn raam, dus dat is wel zeer vervelend met dit weer.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: water lekkage
« Reactie #1 Gepost op: di, 11 dec 2012, 19:59:53 »
toch denk ik als eerste aan het folie achter het deurpaneel
is een bekend euvel van oude vw-tjes

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: water lekkage
« Reactie #2 Gepost op: di, 11 dec 2012, 20:06:49 »
maar dan nog zouden er sporen moeten zijn dat het daar weg komt en die zijn er niet. Ik heb geen plekken op mijn deur van vocht, deurpaneel is mooi droog en ook het randje vloerbedekking meteen onder de deur (dat schuine stuk) is gewoon droog.
Maar zou het ook ergens door de kachel ofzo kunnen komen? dat is eigenlijk het enige wat ik nog kan bedenken. Maar het blijft vreemd dat het dan alleen de bijrijders kant is.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: water lekkage
« Reactie #3 Gepost op: di, 11 dec 2012, 20:09:51 »
Rubbers in de bodem?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: water lekkage
« Reactie #4 Gepost op: di, 11 dec 2012, 20:18:18 »
Hou het maar op deurfolie,dit probleem heb ik ook.
Dit hoop ik aankomend weekend opgelost te hebben.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: water lekkage
« Reactie #5 Gepost op: di, 11 dec 2012, 20:46:24 »
Rubbers in de bodem?
kon er de laatste keer niet een gat of wat dan ook vinden. Heb namelijk de hele vloerbedekking omhoog gehad om alles droog te maken.

Offline rat_rod13

  • Non-Register lid
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
  • Mark de Groot
Re: water lekkage
« Reactie #6 Gepost op: di, 11 dec 2012, 20:50:57 »
Ik had dit ook, totdat ik alle modder achter de wielkuip (even plastic daar losschroeven) eruit had gehaald...water kon van boven niet meer naar beneden weglopen. Mischien komt het daarvandaan?

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: water lekkage
« Reactie #7 Gepost op: di, 11 dec 2012, 21:07:15 »
Misschien langs het raamstijltje bij het driehoeksruitje aan de bijrijderszijde, of bij de buitenspiegel aan de bijrijderszijde?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: water lekkage
« Reactie #8 Gepost op: di, 11 dec 2012, 23:28:54 »
Ik had dit ook, totdat ik alle modder achter de wielkuip (even plastic daar losschroeven) eruit had gehaald...water kon van boven niet meer naar beneden weglopen. Mischien komt het daarvandaan?
bij het voorscherm dan? Zou niet weten waar het daar dan naar binnen kan? Maar zou wel kunnen dat daar veel modder opgehoopt zit ja.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: water lekkage
« Reactie #9 Gepost op: wo, 12 dec 2012, 00:58:35 »
De sponning van je voorruit (onder het rubber) kan ook rot zijn op plekken, waardoor het rubber niet meer afsluit. Dan loopt het zo achter je dashboard langs naar beneden. Accuwak droog in de motorruimte of achter het dash?
Als je kachel lek is dan verlies je ook koelvloeistof (peil?) en het heeft een zoete weëe geur, die bovendien niet bepaald gezond voor je is.
Het kan echter wel degelijk je deurfolie zijn. Als de deur gesloten is zit dit namelijk verder naar binnen dan je deurrubber, en dus wordt je deurrubber niet per se nat. Bovendien kan het lekken aan de onderkant, waardoor het water niet over/langs je deurkaart hoeft. Zou toch mijn eerste gok zijn. Dampwerende folie voor onder laminaat is een goede vervanger...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: water lekkage
« Reactie #10 Gepost op: wo, 12 dec 2012, 17:08:06 »
De sponning van je voorruit (onder het rubber) kan ook rot zijn op plekken, waardoor het rubber niet meer afsluit. Dan loopt het zo achter je dashboard langs naar beneden. Accuwak droog in de motorruimte of achter het dash?
Als je kachel lek is dan verlies je ook koelvloeistof (peil?) en het heeft een zoete weëe geur, die bovendien niet bepaald gezond voor je is.
Het kan echter wel degelijk je deurfolie zijn. Als de deur gesloten is zit dit namelijk verder naar binnen dan je deurrubber, en dus wordt je deurrubber niet per se nat. Bovendien kan het lekken aan de onderkant, waardoor het water niet over/langs je deurkaart hoeft. Zou toch mijn eerste gok zijn. Dampwerende folie voor onder laminaat is een goede vervanger...
met langs de kachel lekken bedoel ik dat er regenwater via de kachel naar binnen komt. Als het koelvloeistof was dan zou het idd duidelijk te ruiken zijn en zou ik juist ook damp uit mijn kachel krijgen bij warme motor.(heb als een een kachelradiateur gehad die onder het rijden plofte, was in 1 keer heel mistig)
En accuwak aan de binnenkant bekeken. Onder de kap zal hij vast wel vochtig zijn, want er is hier steeds regen of sneeuw.

En waar zou het water van die deur dan naar binnen moeten komen? want er zit verder geen gat in mijn dorpel waar het naar binnen zou kunnen dus moet het wel via het grote gat achter de deurkaart naar binnen komen. En die deurkaart houd boven het rubber op, dus moet het wel tussen die deurkaart en het blik langs komen. En dan zou die deurkaart volgen mij wel vochtig moeten zijn en het vocht ook langs het blik en op het rubber moeten komen. Dat gebeurde eerst wel toen hij langs het deurrubber bovenaan iets lekte, dat liep dan langs de deur omlaag en dan kwam er ook wat water op het rubber te staan.

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: water lekkage
« Reactie #11 Gepost op: wo, 12 dec 2012, 17:31:05 »
Bij mijn Polo 1 zit tussen het accuwak en het scherm een afvoer die wel eens verstopt heeft gezeten, dan loopt het water ook via je handschoenenkastje / plankje naar binnen. Alles wat er toen in lag was ook zeiknat  -dunno-
Eindhovuh de gekste

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: water lekkage
« Reactie #12 Gepost op: wo, 12 dec 2012, 18:21:15 »
De sponning van je voorruit (onder het rubber) kan ook rot zijn op plekken, waardoor het rubber niet meer afsluit. Dan loopt het zo achter je dashboard langs naar beneden. Accuwak droog in de motorruimte of achter het dash?

check. ook gehad idd (alweer vergeten blijkbaar)
je zoekt je in dat geval een ongeluk.....

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: water lekkage
« Reactie #13 Gepost op: zo, 30 dec 2012, 02:53:44 »
probleem is nog steeds niet opgelost. Het komt in de rechter voorhoek naar binnen. Maar de accubak is 100% dicht. Die was al eens gelast, maarik vertrouwde die kit niet dus alles kaal gemaakt en opnieuw gekit en daarna een halve cm dikke underbody coating er over gepompt. Dus daar komt echt geen drop water meer doorheen.
En toen de dag er na had hij alweer gelekt, dus deurrubber er eens uit gehaald en gewisseld met de g40 montana en die blijft maar droog van binnen maar mijn genesis lekt gewoon verder zelfs met het nieuwe deurrubber. En toen heb ik de rand bij het raam gecheckt, daar zit wel 1 roestplekje maar als je het rubber wat optilt zit daar helemaal geen vocht onder/tussen het rubber. En als we de tuinslang er op zetten en ik ga er op de kop in liggen zie ik niks naar binnen komen, maar toch is hij de dag er na weer nat.

Offline dramenia

  • L86C-0210
  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
  • Chris Cornelisse
Re: water lekkage
« Reactie #14 Gepost op: zo, 30 dec 2012, 11:15:29 »
volgens mij heb je gewoon ergens een waterbron zitten in je auto. ik zou die auto voor veel geld verkopen aan afrika ^^
een dag niet gelachen, is als een vis op het drogen?
Polo 2F fox coupe 1993, restauratie project