Auteur Topic: Wat vraagjes voor de ontsteking kenners GT GK  (gelezen 461 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Wat vraagjes voor de ontsteking kenners GT GK
« Gepost op: vr, 11 jan 2013, 00:31:59 »
Heren!
De GT loopt hoe kouder en natter hoe slechter bij koude start.
Afgelopen dagen niets aan de hand, maar nu het vanavond zo berekoud was, liep ie toch weer moeilijk.
Lijkt alsof de auto op 3 pitten loopt, en zodra de temperatuurmeter op begint te lopen is dit meteen over.
Starten gaat koud ook slechter als warm, maar ik heb niet het idee dat dit echt het probleem is (carb technisch dan).
Dus ik wilde eigenlijk logischerwijs beginnen met de rotor, verdelerkap en dat soort dingen te vervangen, maar begrijp dat mijn ontsteking anders is als andere polo's. Ik heb een ''telraam/stroomberekenmachine" onder de kap (volgens mij electronisch gestuurde ontsteking??), en ben gewoon totaal niet thuis in dit stuk van de motor. Misschien kan iemand mij een beetje uitleggen wat wat is, wat waar zit, en voornamelijk welke onderdelen ik moet vervangen om eerst eens te kijken wat er nou eigenlijk scheelt! Wel is mij al opgevallen dat het oranje dingetje (verdelerkap gok ik??) er scheef op lijkt te zitten, maar ik snap dan niet waarom bij warmere motor wel goed gestart en geloopt wordt.. Wie kan mij uit de brand helpen?
Misschien heeft iemand wel de benodigde onderdelen liggen?
Wederom alweer dank voor jullie tomeloze inzet!
Robert
'83 GT, das macht spaß!