Auteur Topic: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91  (gelezen 8347 keer)

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Gepost op: za, 02 feb 2013, 22:57:41 »
Op 8 november 2012 heb ik de auto via dit forum gekocht. Zo stond hij erbij:





Enige voertuiggegevens:
Polo 2F GT Coupë met een heuse 3F motor. RDW leert me dat hij in 2002 ingevoerd is, volgens de vorige eigenaar uit Belgie. Kilometerstand ongeveer 178 000. Inmiddels is deze de 180 000 gepasseerd.

Er waren bij aankoop enkele mankementen bekend, de Polo had een poosje stilgestaan en daarbij behorende problemen waren moeilijk starten onder andere. Maar aangezien ik graag weer een knutselauto wil vond ik dat geen probleem.

De dag erna meteen bij toeval een paar toffe cup velgen gescoord.



Wel beetje grote maat net als de banden...keertje eronder gepast en tot de conclusie gekomen dat 185-45-15 (sowieso aan vervangen toe) amper kan, de 2 velgen met 195-50-15 (nog wel met goed profiel) zijn gewoon te breed.



Helaas had ik na 2 dagen al een kapotte dynamo...accu was compleet leeg, zelfs met 5 minuten aan de startkabels deed ie niets. En dat op één van de grootste kruisingen in Assen  -gert- Gelukkig was het niet druk om 00:30 uur zaterdag avond en kon ik m alsnog de kruising overdrukken. ANWB was vrij rap ter plaatse en had de koolborstels beetje bijgesteld zodat ik mijn weg weer kon vervolgen. De volgende dag direct een gereviseerde dynamo eronder geklust, die ik nog had liggen van mijn vorige Polo  -thumbsup- Meteen ook een leuke foto voor US lights idee.



Ander probleem was moeilijk te openen bestuurdersdeur en kapot raammechanisme aan dezelfde kant. Deze alle twee vervangen en dus weer top voor elkaar.

Het startprobleem werd weer heel lastig, vaak pakte hij hem na een keer of 3 proberen wel maar na 2 keer de accu volledig leeg gestart te hebben en alsnog hulptroepen te moeten laten komen was ik er wel klaar mee. Het relais voor de brandstofpomp als eerste uitgesloten na een klein testje. Na wat lezen op t internet heb ik het contactblokje vervangen. Dit ging echter niet geheel vlekkeloos, toen ik alles terug wou monteren was de stuurpen 'ineens' en cm korter  -dunno- maar het was zondagavond en ik was er wel een beetje klaarmee dus mijn grote vriend de slijpert kwam er aan te pas. Buis stukje ingekort en meteen maar sportstuur erop gezet (de bus was daardoor niet meer nodig) al had dit wel tot gevolg dat de kappen boven en onder de stuurkolom niet meer pasten...moet ik dus nog maar weer s netjes maken. Het starten ging hierna ongeveer 2 weken goed. Toen kwamen de problemen weer terug...vorig weekend heb ik de het ontstekingtraject maar s bekeken en kwam tot de conclusie dat hier wel s wat vervangen mocht worden. Contactpuntjes van de verdelerkap ware goed zwart, rotor aardig gesleten en bougies lekker zwart. Deze dus vervangen, evenals de bougiekabels + kabel van bobine naar verdelerkap. Ook gelijk benzine- en oliefilter en olie vervangen.





Oud:


Nieuw:


Zo ging tenminste weer van z'n plek  :) Pret was van korte duur, accu bleek helemaal naar de getver, gelukkig was er nog een accu uit de vorige Polo nog aanwezig dus die erin gezet en TADA :) Heb sindsdien een week (en 500 km) gereden met nog 1 klein probleempje...zo heel heel af en toe (tot nu toe 2 keer voorgekomen) start ie weer pas na 3 keer. Binnenkort echt een nieuwe accu erin zetten en dan maar weer eens verder kijken.

Wat zijn verder de plannen dan? Ag zoveel :)
Maar om te beginnen moet de basis eerst maar eens goed zijn (als student zijnde is geld een schaarste dus kan helaas niet meteen alle leuke plannen uitvoeren). Over een niet al te lange tijd wil ik de koppakking, klepdekselpakking ed eens vervangen evenals de distributie en waterpomp. Ook de voorste remschijven zijn aan vervanging toe. Vandaag ben ik begonnen met een audio inbouw voor de hoedenplank, dus die word binnenkort ook erin gezet.

Omdat we zo gek zijn op foto's:














« Laatst bewerkt op: di, 05 mrt 2013, 10:25:01 door Jaap »
Polo 2f GT '91

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #1 Gepost op: za, 02 feb 2013, 23:07:27 »
En nou lekker  -sturen- met de Polo naar al dat gesleutel  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #2 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 00:22:25 »
 -welkom- (officiëel dan)
Leuk verhaaltje! (past natuurlijk goed bij een student met al die verslagen e.d.  -nana-  :) )
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #3 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 08:52:48 »
Leuk verhaal.....rode coupe is altijd -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #4 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 10:16:36 »
Super leuke Polo, like it!! en dan die kleur  -love-
btw: wat studeer je?

Offline chelsea

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #5 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 12:56:51 »
Gaaf zo'n GT. Houd je hem wel een btje origineel.

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #6 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 13:53:03 »
Thx jongens  -thumbsup-

Vind hem ook echt tof met deze kleur :) reed van de week rond op de cupvelgen, alleen achter weliswaar maar daar wordt ie echt wel een stuk gaver van. Alleen nog een paar bandjes scoren voor deze, zit te denken aan 175-55-15.



Citaat
btw: wat studeer je?

Werktuigbouwkunde HBO aan de Hanze. Op dit moment bezig met stage (zie laatste foto's) bij Wolfard & Wessels in Hoogezand.

@ Julion

Omdat geld voorlopig nog niet in grote getale aanwezig is zal hij wel redelijk origineel blijven.
Polo 2f GT '91

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #7 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 16:34:02 »
Hartstikke goed Vincent -thumbsup- succes  -thumbsup-
Ook alsie vies is blijft het een mooie Polo  :)
Heeftie een tik gahd links achter? -boehoe-

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #8 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 18:50:55 »
Haha ja hij is wel een beetje vies :P wou hem dit weekend wel s gaan wassen, maar alweer niet van gekomen.

Vanwege de velg? Nee, beide achterbanden lek na een schuivertjes vorig weekend...althans, ik dacht dat ze lek waren. Alleen van de velg gedrukt dus zwart staal zit er gewoon weer onder.
Polo 2f GT '91

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #9 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 19:34:13 »
Ik bedoel de bumper onder het achterlicht en e achterklep die lijkt nietgoed te liggen.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #10 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 19:56:58 »
kwestie van afstellen!! klep zit er niet goed in lijkt het vanaf de foto...

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #11 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 19:58:34 »
 :)

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #12 Gepost op: zo, 03 feb 2013, 20:34:28 »
Dat dacht ik gisteravond ook al te zien, maar dat was al laat en dacht zal wel aan mij liggen. T zou wel de lekkage in de kofferbak verklaren. Top zo'n forum  -thumbsup-
Polo 2f GT '91

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #13 Gepost op: za, 09 feb 2013, 20:41:29 »
Zo en de kluszaterdag is weer om. De hele week weer gehad om onderdelen bij elkaar te scharrelen nadat ik vorige week (tijdens reparatie van ontsteking) tot de ontdekking kwam dat mn koelvloeistofsensor niet meewerkte. Dus voor vandaag was het plan:

- Vervangen van koelvloeistof (blauwe) sensor, thermostaat en koelvloeistof
- Vervangen van accu

De verzameling onderdelen:



Accu (eigenlijk vorige week al willen doen maar was er niet van gekomen)
Thermostaat + o-ring
Koelvloeistofsensor + o-ring
Koelvloeistof

Next: Polo op de bruggetjes en kappie los



Koevloeistof eruit. Gelukkig, want dat vieze drapje leek meer op kots dan op kvs  -gert- Met, zoals verwacht gevolg, ook brune aanslag in de leidingen, flens en overal waar het drapje geweest is.





De boel dus ook meteen schoongemaakt



Oude thermostaat vs nieuwe thermostaat:



Hele ratteplan weer terug bouwen en de accu vervangen. Accu rust nog op 2 nachten ijs, het wak is dus dichtbij:







De waarnemingen na een klein ritje van 10 minuten:

- Warme lucht komt aardig wat sneller op mn bakkes zetten :)
- Bedrijfstemperatuur van 90 graden wordt gehaald (hiervoor redde die 70 nog niet eens)

- Helaas blijft de ventilator uit...
- Stationair toerental is nog niet stabiel en te hoog...bij net starten rond 1000 rpm, klein stukje gereden even stilgestaan, rond de 1500 rpm. weer stukje rijden en terug in de schuur gezet: 1000 rpm.

Binnenkort maar s een stukje langer rijden, snelweg pakken en de waarnemingen nog maar even op een rijtje zetten.

Daarbij blijft er het startprobleem. Inmiddels kan ik stellen dat het ligt aan brandstofpomp of toebehoren. Als ik de sleutel omdraai hoor ik namelijk niet altijd gezoem, wat moet duiden op het aanslaan van de brandstofpomp. Gevolg is dus bij het uitblijven van de zoemer dat hij niet start. Sleutel terug draaien en opnieuw op contact zetten en hopen dat je de zoemer hoort. Dit blijf ik net zo lang herhalen tot de zoemer wel gaat, en dan start hij dus ook.
De 2 relais bij de computer heb ik al eerder getest, die waren goed. Maar is één van deze relais wel voor mijn brandstofpomp?  -dunno-
Polo 2f GT '91

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [70-JF-KX] Polo 2f GT '91
« Reactie #14 Gepost op: zo, 10 feb 2013, 09:55:57 »
Lekker bezig! Balen van je accuwak. En natuurlijk koelvloeistof van de Action  :). De 10w40 half syntheet gaat binnenkort in mijn Polo, de kvs ook.  :)
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego