Auteur Topic: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91  (gelezen 8349 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #30 Gepost op: za, 06 apr 2013, 08:57:11 »
 withstupid Maar de bandjes zijn ook te groot denk ik........
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #31 Gepost op: za, 06 apr 2013, 10:33:13 »
Te groot? Die maat is slechts 0,78% groter dan origineel  -dunno-
Polo 2f GT '91

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #32 Gepost op: zo, 07 apr 2013, 00:09:57 »
Heb het niet nagerekend maar ik ga vaak voor een wat platter bandje dus was bevooroordeeld  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #33 Gepost op: do, 01 aug 2013, 01:13:25 »
Weer ff een updateje van deze kant, want er is weer het een en ander gebeurd  :)

Om te beginnen is het startprobleem opgelost. Beetje klooien met verschillende relais gaf uiteindelijk een positieve doorbraak: bij sleutel omdraaien slaat de brandstofpomp meteen aan. Echter, ben ik wel tot de volgende niet geheel vreemde conclusie gekomen: een oude Jaguar gebruikt toch echt andere relais dan een Polo  -nana- Starten gaat dus perfect en de sleutel kan er nu gewoon uit terwijl de brandstofpomp blijft lopen. Reuze handig, als het hek op slot moet, of je de auto ff wil laten lopen maar je niet wilt dat iemand in je auto komt  :)

Als tweede heb ik een heus surround sound geluidsysteem in mn wagen. Achterin heb ik nu Hifoncs TS462 speakers. Deze passen perfect in de houdenplanksteunen, mits de puntjes op de steunen nog intact zijn. Iets wat bij mij niet het geval is, maar ik prijs de uitvinder van tyraps  :) Ondertussen heb ik al wel een setje nette steunen gevonden, dus die moeten nog ff ingebouwd worden.

En toen kwam het: dacht ff mooi met een maatje stukje te gaan toeren met als eindebestemming een 3e maat om een pilske te vatten. Dat plan werd al vrij snel na het bedenken ervan om zeep geholpen. Ongeveer 2 minuten van huis begon het acculampje te branden. Hup, ding aan de kant, kap los. De reactie die volgde zag er ongeveer uit als 2 knapen zonder onderkaak....die lag namelijk op de grond, van verbazing. Er miste namelijk iets, de v-snaar  -dunno- . De 2 knapen weer in de auto en rechtsomkeert huiswaarts. Onderweg kwamen we de v-snaar tegen, die dwars door midden was geknapt. Nou goed, ding was vast af ofzo, shit happens. Zo'n 200 meter van huis hadden we ook geen radio meer nodig, er kwam wat extra gerinkeldekinkel onder de auto vandaan, wellicht een bekend geluid voor een ieder die wel eens een drempeltje raakt. Dit geluid duurde alleen iets langer, omdat de uitlaatrubbers zich hadden vermenigvuldigt. Lekker zaterdagavondje weer dus. Racemonster maar in de schuur gezet en een echte Toyota Auris Hybrid meegenomen. Schijtbak, maar oke, er ligt een tankpas in wat gratis rijden betekend  :)
Afijn, ik had toen zoiets van, ik pak meteen maar wat andere problemen onder de motorkap aan. De koppakking lekte ook een beetje (wat wellicht de oorzaak kan zijn voor de geknapte v-snaar, want daar lekte hij overheen) en ik had ook geen idee hoe oud de waterpomp en distributieriem waren. Complete pakkingset, distributieset, v-snaar en uitlaatrubbers besteld en de Polo opgekrikt. Vol moed aan de slag  -klus-. Hierna verliep alles vrij vlekkeloos, vrij onverwacht aangezien dit de eerste keer voor mij was dat ik een koppakking ging vervangen, maar met een vraagbaak, goede tutorial (te vinden op volksforum) en tijd genoeg (oftwel geen haast) verliep alles op rolletjes. Enig minpuntje was de uitlaat, het spruitstuk was vlak voor het flexibele stuk (welke helemaal niet zo flexibel is  -dunno-) gescheurd. Gelukkig had ik nog een spaghetti liggen. Aangekomen bij het monteren van de distributieset bleek dat deze niet overeen kwam met de oude set, vraagje hier op het forum geplaatst en al snel een antwoord gekregen dat er 2 verschillende soorten bestaan en ik had dus de verkeerd in mijn handen. Nieuwe besteld (een Continental kitje) en een week wachten...In deze week ook mijn net aangekochte spaghetti even gepast, ging niet goed. Spruitstuk kwam tegen de stabilisatiestang aan en aan de onderkant kwam hij bijna tegen de schakelstang aan. Die er maar weer onderweg gehaald en al het originele spul gemonteerd, wat natuurlijk lekt als er een stukje mist. Lasapparaat is gelukkig gewillig, dus hij is nu redelijk dicht. Alles gemonteerd, olie erin, kvs erin en starten maar. Pfoe, ding loopt beroerd zeg. Beetje met de onsteking klooien en weer starten: bwoaaaaapp. Yes  :)

Even voor de documentatie: deze operatie is gebeurd bij een kilometerstand van 184938.
« Laatst bewerkt op: do, 01 aug 2013, 10:45:11 door ZNIV »
Polo 2f GT '91

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #34 Gepost op: do, 01 aug 2013, 09:22:10 »
Mooi  verhaal  -thumbsup-

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #35 Gepost op: do, 01 aug 2013, 11:24:36 »
Inderdaad een mooi verhaal  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #36 Gepost op: za, 03 aug 2013, 20:48:55 »
Thx :)

Nou, het goede nieuws hield hier even op  -boehoe-



Ik heb de kop wel gecheckd of die recht was en dat leek hij dus ook maar ik ben bang dat hij toch niet recht is...)(*#)$&(*&@%%. Hij lekt namelijk op de zelfde plek (cilinder 1) als voor het vervangen van de koppakking...tja en nu? Ik denk dat ik maar s met mn kop (en de cilinderkop) naar een revisieboer ga en het ding laat testen en als het moet natuurlijk ook laten vlakken. Weet iemand een goed adres in Drenthe? En wat zo'n geintje moet kosten?

Daarnaast zie ik erg op tegen het uit elkaar halen van de hele kop...of lijkt dit ook ingewikkelder dan dat het werkelijk is?

Gelukkig heb ik ook nog goed nieuws  -klappen-



Denk dat dit wel leuk staat icm met een 60/40 verlaging, wat het plan was maar nu ik hier tegen aan loop laat ik dat even zitten, omwille van de kosten.
Polo 2f GT '91

Offline chelsea

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #37 Gepost op: za, 03 aug 2013, 21:28:52 »
lekker  de bbs erop

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #38 Gepost op: za, 03 aug 2013, 22:22:45 »
Ja die komen er wel op :) Eerst die kop fixen.

Daarover gesproken, ik heb wat zitten lezen hier op het forum over het oliedoorvoer kanaal die zich bij cilinder 1 bevindt. Als ik had geweten dat daar een aparte afdichting voor zou moeten zijn, dan had ik mijn nieuwe koppakking daar wel even op gechecked, maar ik was dus nog onwetend hierover. Mag ik aannemen dat mijn nieuwe koppakking deze afdichting wel heeft? Heb er toevallig nog één liggen, een echte elring, en die heeft er iig wel 1, ik weet alleen niet hoe het zit bij de set die ik gekocht heb....Er van uitgaande dat deze afdichting er wel zit, blijft slechts de optie over dat de kop krom is?  -dunno-
Polo 2f GT '91

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #39 Gepost op: za, 03 aug 2013, 22:28:03 »
Tsja, hier in emmeloord bij een revisieboer. €100. Kop is met het juiste gereedschap wel te doen. Wat wil je uit elkaar gaan halen?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #40 Gepost op: zo, 04 aug 2013, 00:17:15 »
Emmeloord is niet echt naast de deur, maar het is natuurlijk een mogelijkheid. Nou, ik denk dat de kleppen uit de kop moeten anders kan hij niet gevlakt worden toch?
Polo 2f GT '91

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #41 Gepost op: zo, 04 aug 2013, 02:17:17 »
Van Dijk Automaterialen & Motorrevisie
Struisvogelstraat 13
9713 BT Groningen

Hier even informeren misschien?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #42 Gepost op: zo, 04 aug 2013, 10:02:41 »
 -thumbsup- thx voor het meedenken!

Ik denk dat ik er eerst echter niet aan ontkom om de kop los te halen en dan eens te kijken of ik een oorzaak kan zien.
Polo 2f GT '91

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #43 Gepost op: zo, 04 aug 2013, 10:39:45 »
Mag ik aannemen dat mijn nieuwe koppakking deze afdichting wel heeft?

Uhm, je nam aan dat de kop wel vlak was, dus gaf je jezelf al antwoord?

Autotechniek is leuk, af en toe kan je eens iets uitproberen of gokken, of weet je iets uit ervaring (afstellen op gehoor bv). Maar uiteindelijk blijft de (technische) stelregel overeind: meten is weten!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #44 Gepost op: zo, 04 aug 2013, 12:02:53 »
Gerrit, ik snap precies wat je zegt en ben het ook helemaal met je eens. Maar in zo'n geval krijgt twijfel de overhand...mede omdat ik het wel gechecked heb, maar wellicht niet zorgvuldig genoeg. En omdat ik dat oliekanaalafdichtinggeval niet heb gecheckd ook....
Polo 2f GT '91