Auteur Topic: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91  (gelezen 8345 keer)

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #45 Gepost op: di, 06 aug 2013, 14:20:53 »
Vandaag de cilinderkop weggebracht naar Drentse Motor Revisie (DMR). Man die me hielp bleek een VW fanaat te zijn en vertelde me dat hij bezig was met een G40 blok helemaal opnieuw op te bouwen en hem dan in z'n Golf te bouwen. Meer vertrouwen dan dat kun je bij mij niet kweken  :)

De kop even opgemeten en bleek 0,03 mm speling in te zitten. Volgens de man die me hielp was dit net op het randje, dus ervoor gekozen om de boel gewoon te laten vlakken. Hoefde het voor de kosten ook niet te laten, al met al 100 euro. Meteen een nieuw setje kopbouten mee, koppakking heb ik nog liggen (een Elring, sowieso beter dan die goedkope meuk wat ik er eerst op had gezet). Dat heb ik er wel van geleerd, koop dat soort spul niet weer via Ebay...ga gewoon naar DMR toe, daar hebben ze wel een paar schappen met Elring spulletjes  -thumbsup-

Morgen heb ik de kop weer terug dus dan ga ik de boel weer op bouwen.
Polo 2f GT '91

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #46 Gepost op: di, 06 aug 2013, 17:40:57 »
 -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #47 Gepost op: wo, 14 aug 2013, 18:18:27 »
En ik kan weer lachen  :)

Zo kreeg ik mn kopje weer terug:







Elring koppakking + cilinderkopbouten (en van hetzelfde merk uitlaatpakking omdat de vorige gewoon K*T was) erop en duimen maar...YEAH. Hij loopt als vanouds ik heb dus een grijns van oor tot oor.

Nieuwe koppakking is er dus opgekomen bij 185293 km.

Helaas kwam ik tijdens deze laatste operatie erachter dat mijn koelvloeistofhuis/thermostaathuis wel zin had in wat meer zonlicht...even bij de VW dealer geweest, gaat weer 55 euros kosten... -gert-. Dit betekend helaas wel dat deze gekkigheid mij laat besluiten om de verlaging uit te stellen...
Polo 2f GT '91

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #48 Gepost op: wo, 14 aug 2013, 22:46:38 »
Zijn die niet bij de onderdelen boer veel goedkoper??

Dacht 26 euro betaald te hebben voor mient?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #49 Gepost op: wo, 14 aug 2013, 23:36:26 »
ongetwijfeld, heb ook op ebay gekeken (13 euros + 16 verzend) maar ik weet nu gewoon zeker dat het goed is...tja, wat moet ik verder zeggen? heb wel meteen afdichtingen (naar cilinderkop en thermostaat erbij). Het zij zo, straks is dat ook weer goed en kan het torretje er weer ff tegenaan  -thumbsup-
Polo 2f GT '91

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #50 Gepost op: do, 15 aug 2013, 14:33:43 »
Vanochtend nieuwe thermostaathuis gehaald en net gemonteerd. Na demontage van het oude huis bleek er inderdaad een scheurtje in te zitten. De flens + thermostaat zelf even schoongemaakt. Tot nog toe (10 km) niets aan het handje  -thumbsup-

Ook de BBSen er even op gehad.





Helaas blijken ze niet gebalanceerd te zijn....zucht. Dus heb ze er weer afgehaald. Verder is het even wennen qua looks. Het zwarte staal oogt groter (banden zijn ook hoger 70 ipv 65) dus ik moet het maar eens aanzien. De originele look bevalt me dan wel weer!
Polo 2f GT '91

Offline chelsea

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #51 Gepost op: ma, 26 aug 2013, 18:48:10 »
Klein btje zakken en klaar.

Goed bezig -thumbsup-

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #52 Gepost op: do, 28 nov 2013, 22:07:03 »
Het mag dan een poosje stil geweest zijn, maar ik heb zeker niet stil gezeten.

Om te beginnen heb ik een heuse primeur gehad met deze wagen: voor het eerst staande gehouden. In een ietwat minne bui beetje te hard weggereden wat voor ome agent aanleiding gaf om mij te achtervolgen door de straten van Groningen. Na een stopteken gekregen te hebben langs de gracht ( -gert-) vroeg de diender wat er met mijn uitlaat aan de hand was. "Wel, meneer agent, deze is lek" waarop hij antwoordde dat hij dat ook wel kon horen...in het kader van domme vragen bestaan wel heb ik wijselijk besloten deze beste man maar in zijn waan te laten. Na een tweetal waarschuwingen en een belofte dat hij mij niet meer in de stad zou zien rijden met deze uitlaat mocht ik mijn weg vervolgen  :)

De uitlaat aanpakken was dan ook de eerste modificatie die volgde. De uitlaat was op 4 plekken lek en kon dus de oudijzerbak in (ligt nog steeds in de schuur, wellicht komt ie nog eens van pas). Een spaghetti spruitstuk had ik al liggen en daarbij heb ik een middendemper vervangen er einddemper gekocht, inclusief een nieuwe uitlaatspruitstukpakking. De uitlaat bestaat nu dus uit:
- RVS Spaghetti spruitstuk van X-parts
- Middendemper vervanger van Novus
- Einddemper van Novus
(Km stand: 186000)

Helaas kan ik zo geen foto vinden, dus die hebben jullie nog van mij tegoed! Er moet nog wel een flexibel stuk tussen en eigenlijk vind ik dat de einddemper te laag onder de bumper hangt en ook teveel uitsteekt. Hier gaat dus nog wel een keer wat aan gebeuren.

Er lekte ook nog wat olie rondom de distributieriem waar ik niet zo vrolijk van werd. Na wat onderzoek leek dit van de nokkenaskeerring te komen en deze is dus vervangen. Helaas lijkt er nog steeds wat lekkage te zijn dus binnenkort moet de krukaskeerring en de carterpanpakking er ook aangeloven. Dan heb ik alle pakkingen/keerringen die deze lekkage kunnen veroorzaken vervangen.

Met een APK in het voorruitzicht heb ik ervoor gekozen om de auto ook te verlagen. Klinkt misschien wat vreemd maar ik had zo'n vermoeden dat de schokdemper hun beste tijd al heel lang geleden verlaten hadden. Ook de remschijven en een wiellager voor waren aan vervanging toe. Dus dan maar meteen alles aanpakken. Tijdens de demontage bleken inderdaad 2 schokdemper een beetje lek te zijn en 1 schokdemper was nog lekker dan een vergiet. Ook waren de fusees kapot.
Na alles vervangen te hebben is hij naar de APK gegaan. Vlak hiervoor kwam ik erachter dat de vulhals van mijn tank ook lek is maar ik had geen tijd meer over om dit nog te repareren dus op hoop van zege toch gegaan. Bij de APK boer bleken nog 2 wiellagers en 1 stuurkogel kapot.

Al met al is het volgende allemaal aangepakt:
- Nieuwe draagarmen
- Nieuwe schokdempers met veren (TA-Technix 60-40 set)
- Versterkte toplagers
- Wellemsblokken
- Stuurkogel rechts
- Remschijven en blokken voor

Ook heb ik het een en ander met de knikkerbus behandeld, met als resultaat van:


Naar:

(Km stand: 186000)

Hier nog wat plaatjes van hoe hij er momenteel bijstaat:








« Laatst bewerkt op: za, 18 jan 2014, 20:58:04 door ZNIV »
Polo 2f GT '91

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #53 Gepost op: vr, 29 nov 2013, 00:17:03 »
 -thumbsup-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #54 Gepost op: vr, 29 nov 2013, 08:07:38 »
Mooi gedaan!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline burteasten

  • L86C-0220
  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Bert Oosten
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #55 Gepost op: vr, 29 nov 2013, 08:36:44 »
Ziet er goed uit, buurtgenoot.

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #56 Gepost op: za, 30 nov 2013, 17:49:20 »
Thx jongens!

Gister winterbanden om de BBSen laten leggen en meteen onder de auto gezet.





Ik kwam er gister nog wel achter dat een ashoes wat schuurtjes vertoond en de olie/smeering eruit loopt dus die wordt binnenkort ook vervangen. Zo blijven we weer lekker bezig  -klus-
Polo 2f GT '91

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #57 Gepost op: zo, 15 dec 2013, 16:44:44 »
Inmiddels zijn de krukaskeerring, carterpanpakking en ashoezen ook weer vervangen! Helaas ligt er wel weer een beetje olie onder de auto, nadat ermee gereden is. Te zien is dat er wat tussen de carterpan en onderblok door komt. Binnenkort weer ff onder de auto kruipen en de boutjes allemaal controleren/aandraaien. Volgende plan is een andere benzinetank monteren :)
Polo 2f GT '91

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #58 Gepost op: zo, 15 dec 2013, 18:17:22 »
Goed bezig!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline burteasten

  • L86C-0220
  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Bert Oosten
Re: Project [ 70-JF-KX ] Polo 2f GT '91
« Reactie #59 Gepost op: zo, 15 dec 2013, 18:38:03 »
Kun je ook direct de slang van de carterontluchting controleren. Die had ik eens lek, kwam ik pas achter na al enkele pakkingen te hebben vervangen -gert-