Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 32747 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #150 Gepost op: di, 23 mei 2017, 16:10:58 »
Strongflex rubbers + H&R cupkitje besteld  -naughty-
Ook een nieuw uitlaatdeeltje gekocht om binnenkort de boel netjes lekvrij te monteren  -thumbsup-
Ben eens benieuwd. Wil ook graag op maxRPM bestellen binnenkort (stabi blokken en evt chipje)

Of heeft iemand een andere aanrader qua chip? Wil er motorisch eigenlijk niet teveel aan doen (Qua opvoeren dan :) ) Enige dat misschien nog gaat gebeuren is G lader flowen/reviseren + eventueel kleinere poelie erop. Maar dat heeft zeker geen haast. (Moet sowiso even kijken of niet toevallig al een andere chip in zit eerst)

Op maxRPM verkopen ze 2 soorten chips:
https://www.maxrpm.de/G40-Tuningchip-Racing-version-Horsepower-ca-8KW-7200U/min-max-RPM

https://www.maxrpm.de/G40-Tuningchip_1

Zou zelf voor de eerste link gaan.. Maar wie ben ik  :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #151 Gepost op: di, 23 mei 2017, 17:42:58 »
Chip afstemmen op de tuning, wel of geen kleinere pouly en/of flowen zijn zaken die er toe doen, lijkt mij.
Vraag ook es bij Arno lader (Polo 3): volgens mij verkoopt ie ook een chip, die afgestemd is op bepaalde tuning, wat wel of wat niet weet ik zo even niet.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #152 Gepost op: di, 23 mei 2017, 17:54:33 »
Daar heb je volkomen gelijk in. Zal Arno eens een berichtje sturen
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #153 Gepost op: do, 01 jun 2017, 14:14:18 »
Heb lang zitten twijfelen over het kopen van de KW set 2ehands.. Maar heb uiteindelijk toch de H&R cup set gekocht (60/40). Hier in NL vragen ze tegen de 500,-. Vond een site in Duitsland waar de de set verkopen voor 330,-. Nogal een (aangenaam) verschil  :)

Net de doos even open gemaakt en ben zeer onder de indruk! Ziet er zeer degelijk uit en de set bevat inderdaad progressieve veren. Hopelijk blijft het stuiteren beperkt bij normaal weggedrag  -naughty- Het kan zo lijken maar ook vond ik de veren niet extreem stug aanvoelen. De dempers heb ik nog even in de verpakking gelaten anders krijg ik teveel 'jeuk' waardoor ik alsnog mijn studie zou weten te verkloten  -nana- (Even zorgen dat ik alle onderdelen op voorraad heb en dan kan ik klussen in de vakantie)

Ander nieuws:
- Wellems blokken besteld bij maxRPM
- Strongflex rubbers zijn binnen, ziet er zeer degelijk uit.
- Voorpijp pakking besteld bij maxRPM (Simpele klote pakking was niet meer leverbaar hier in NL)
- 2 Schroefdraden weten te redden van het uitlaatspruitstuk (M10). De tapdraden waren los getrild en de vorige eigenaar heeft er 2 verkeerde bouten in proberen te draaien waardoor de draad in het begin kapot was.. Tot mijn verbazing lekte het niet  :)

Vraagje; Maat van mij heeft het vaker over G40's waarvan de kas zou scheuren. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Lijkt mij toch dat je best wel je best moet doen om dat voor mekaar te krijgen of je kas is gewoon rot..
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #154 Gepost op: do, 01 jun 2017, 14:56:59 »
Nee hoor, de kas is vrij kwetsbaar, met name bij de langsdrager(s), vaak ter hoogte van het brandscherm/schutbord. De G40 wordt tenslotte ook best wel eens 'benut*'.

*misbruikt
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #155 Gepost op: do, 01 jun 2017, 17:11:51 »
Daar heb je wel een punt  :) Half burnend weg trekken en dan nog wat lage stoeprandjes raken en dat soort zaken. Kan mij wel voorstellen dat de kas daar niet beter op zal worden
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #156 Gepost op: do, 01 jun 2017, 18:21:40 »
Kas scheurt gewoon af door het vermogen van de g40 .
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #157 Gepost op: do, 01 jun 2017, 19:37:22 »
Uitsteeksel naast langsdrager: bovenop staat de baksteun te sjorren en onderop de stabilisator.
Combinatie van stuggere wegligging, vermogen en lomp rijden => wil dat uitsteeksel welles losscheuren van de langsdrager.
Bij alle oudere modellen Polo's zit dat uitsteeksel 2 zijden ingesloten, niet alleen naast langsdrager,
maar zit ie ook vast aan 't voorfront (radiateurbalk) => veel steviger.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #158 Gepost op: do, 01 jun 2017, 21:24:10 »
zoals ik je al zei , ik heb er geen last van, maar ik doe ook niet lomp enz. rij met zo'n 170 pk als die er zin in heeft.

ook mijn gare krokante gennesis had nergens last van, en daaraan was echt te zien dat die goed mishandelt was.. slappe krant haha
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #159 Gepost op: do, 01 jun 2017, 23:13:38 »
Is ook niet elke 2f die er last van heeft, maar wel een bekend euvel.
Bij mijn groene is 't ooit als eens gelast en nu met 't Cupframe geen last meer.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #160 Gepost op: vr, 02 jun 2017, 14:07:55 »
Thanks voor de aanvulling heren  -thumbsup- Kwam er laatst achter dat bij mij linksvoor ook een stukje gelast is geworden bij de linker stabi bevestiging in de buurt.. Opzich wel netjes gedaan lijkt het. Zal dichter bij de kas ook eens op nader inspectie gaan  :) Een cupframe eronder lijkt me zeker geen overbodige luxe.

Tijd dat ik weer in de G40 kan gaan rijden (Mis het dakraampje  -naughty- ) De Golf 2 is nu mijn daily die nog steeds lekker soepel loopt, echter heb ik wel een raar probleempje sinds kort. Last van wat minimale trillingen voornamelijk merkbaar tussen de 100 en de 120 goed voelbaar op t stuur. Kwam erachter dat 1 subframe rubbertje niet zo lekker meer was bij de rechterdraagarm (Gelijk maar strongflex mee besteld :) ) dan monteer ik gelijk 2 nieuwe fuseekogels maar op een of andere manier vermoed ik dat het eerder in de aandrijfassen zit ofzo. (Banden al 2 keer laten balanceren en dat is echt helemaal goed, ga wel nog eens voor de grap de voorbanden achter leggen) Heb hun huismerk banden en je zal maar net zien dat er een foutje in zit fabrieksaf.. Vaak genoeg gezien. Mocht iemand een gouden tip hebben hoor ik dat natuurlijk graag  -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #161 Gepost op: vr, 02 jun 2017, 14:56:54 »
, met name bij de langsdrager(s),
Uitsteeksel naast langsdrager: bovenop staat de baksteun te sjorren en onderop de stabilisator.
Kwam er laatst achter dat bij mij linksvoor ook een stukje gelast is geworden bij de linker stabi bevestiging in de buurt..
Bingo

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #162 Gepost op: vr, 02 jun 2017, 15:04:43 »
 :) -nana- Top
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #163 Gepost op: wo, 07 jun 2017, 17:37:49 »
Misschien ooit eens een cupframe op de kop tikken of door een maat laten lassen. Meen dat ik er ooit een bouwtekening van ben tegen gekomen qua maten etc.

De uitlaat hangt er weer netjes bij nu gasdicht. Wel vond ik hem nog steeds best veel geluid maken bij de kat maar dat is ook niet gek aangezien die dus leeg is  :) Echter heb ik wel een klein dingetje waar ik nog niet over uit ben. De pakking tussen spruitstuk en voorpijp lekt minimaal.. Hierdoor krijg ik een verkeerde lambda waarde en dat laat zich ook uiten na 5 min rijden (Slecht stationair en hokken + stoten). Heb de lambda connector los gekoppeld en nu loopt ze weer perfect. De pakking had ik bij MaxRPM besteld aangezien deze hier in NL zo goed als niet meer te krijgen was. Op de site gaven ze als tip om bij montage Holts firegum te gebruiken. Normaal doe ik zoiets niet bij zo'n pakking (Zit er origineel ook niet tussen) en heb het idee dat de boel daardoor ietsje lekt. Uiteindelijk wil ik het geheel vervangen door een spaghetti spruitstuk.. Zal nog een keer de boel los halen en dan 'droog' terug monteren. Mocht dat niet werken blijf ik gewoon een tijdje Koos lambdaloos rondrijden totdat Hetty Spaghetti is gearriveerd  -nana- Het hele voorpijp/spruitstuk gedeelte ziet er namelijk toch niet echt fris meer uit. (Mag ook wel na ruim 20 jaar).

Zodra ik klaar ben met mijn tentamens ga ik direct verder aan de ophanging. Wil vanavond nog toplagers + wiellagers en Draagarmen bestellen zodat ik in een keer door kan gaan zodra de tijd er is.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #164 Gepost op: wo, 07 jun 2017, 17:50:22 »
Misschien ooit eens een cupframe op de kop tikken of door een maat laten lassen. Meen dat ik er ooit een bouwtekening van ben tegen gekomen qua maten etc.
Toevallig in de war met een minimaal tekeningetje van Arno, waarbij ie vroeg aan diegene die een replica Cupframe
bij h'm hadden besteld om wat maten op te meten en door te geven?