Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 31080 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #180 Gepost op: vr, 16 jun 2017, 21:03:25 »
Ik zelf rij met de castrol edge 10w60. Maar ik rij enkel bij warm en droog weer.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #181 Gepost op: ma, 24 jul 2017, 13:17:10 »
Even erin komen met een korte vraag als dat mag:
- Zit bij een G40 de claxon normaal gesproken ook voor de radiateur ergens?

Als enige puntje voor de apk moet ik de claxon nog repareren maar heb hem tot nu toe nog niet aangetroffen op de wagen  -nana- Zou ook kunnen dat ik hem over het hoofd zie.

Heb het schooljaar gehaald en heb nu lekker wat tijd gehad voor de Polo. Zal binnenkort het lidmaatschap hier eens in orde maken want heb nog niet gek veel tijd gehad daarvoor. De ophanging heb ik nu zo goed als klaar  -thumbsup-

- Nieuw H&R setje eronder gezet (60/40)
- Nieuwe draagarmen met rode strongflexrubbers van PU
- Nieuwe Wellemsblokken eronder
- Nieuwe kineet ashoezen en vet
- Nieuwe wiellagers voor (FAG)
- Nieuwe spoorstangen/kogels
- Nieuwe toplagers + stofkapjes
- Nieuwe Brembo Max schijven + ATE blokken

Vrijdag langs de apk en daarna hopelijk eens wat tijd om een wat langere tour maken  -thumbsup-
Ik voel nergens meer speling (Alleen linker homokineet heeft ietsje meer speling aan de buitenzijde). Maar alles op z'n tijd. Moet natuurlijk ook nog de nodige biertjes kunnen drinken deze vakantie
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #182 Gepost op: ma, 24 jul 2017, 16:47:59 »
Claxon zit origineel onder de slotvanger van de motorkap achter de binnenbalk van de voorbumper.

Makkelijk gezegd grill eruit en dan moet je em eigenlijk al kunnen zien zitten in t midden vam de auto achter de bumper.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #183 Gepost op: ma, 24 jul 2017, 18:34:38 »
Had eroverheen gekeken inderdaad! Heb hem 'gevonden', thanks
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #184 Gepost op: vr, 29 sep 2017, 13:35:27 »
Zo  :) Het is even stil geweest maar ben dan toch maar eens lid geworden voor eind 2017 en geheel 2018. -hug-

G40'je doet z'n werk nog super en ik geloof dat ik nooit meer een andere auto wil  -nana-
Zodra ik op actief gesteld ben qua lidmaatschap zal ik dieper op de G40 in gaan in het projectgedeelte.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #185 Gepost op: za, 30 sep 2017, 08:28:58 »
Ik ben benieuwd :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #186 Gepost op: di, 03 okt 2017, 22:18:51 »
er ligt hier nog een poellie op je te wachten  -nana- hint hint haha
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #187 Gepost op: wo, 04 okt 2017, 13:14:34 »
er ligt hier nog een poellie op je te wachten  -nana- hint hint haha

 -nana-Klopt! Heb het erg druk momenteel met allerlei zaken waaronder ook mijn eigen gezondheid..
Ik was zeker nog van plan langs te komen hoor, maak je maar niet druk  -naughty-

Btw.. Gister wilde ik de Polo pakken maar m'n trommels achter zaten muurvast  -gert- Hoor ook sinds kort een dodelijk geluid linksachter wegkomen bij de wielen. Denk dat ik de trommels maar eens eraf pak om te kijken wat er loos is. Is nu al de 2e keer (Iedere keer zodra ik de auto heb gewassen) Lijkt wel alsof de remsegmenten op zijn en dat die zich na het wassen vast oxideren aan de trommel. We gaan het zien.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #188 Gepost op: wo, 04 okt 2017, 20:59:56 »
Beterschap jongen!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #189 Gepost op: wo, 04 okt 2017, 21:11:15 »
Bedankt Koen!
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #190 Gepost op: do, 05 okt 2017, 21:44:46 »
Als het goed is 'bekronen' ze mij binnenkort tot 'register' lid  -sturen-

Heb toch wel eens zin om wat dieper in te gaan op de G40. In de vakantie al een poos geleden flink wat gesleuteld om de wagen door de apk te krijgen. (Snap overigens nog steeds niet hoe deze wagen door de apk gekomen is voordat ik hem in bezit had) Zodra ik register lid ben zal ik de boel daar bij gaan houden.

Even wat sfeerbeelden van de 'ex ophanging'... Ben mij redelijk lens geschrokken soms, maar nog steeds heel blij dat ik de wagen heb gekocht aangezien de basis wel goed is (kas en motorisch). Met een historie van +- 20 eigenaren wil je nog wel eens wat dingen tegen komen zullen we maar zeggen  -nana-

 -gert-





Top  :) Ook zat er links een normale 86c draagarm en links een G40 arm met uniball.. (Beide ultiem gaar, daar niet van)

Achteras nog iets moeten 'uitrichten' op de plek van de rechterdemper.. Daar zat gek genoeg een deukje. Anders had het busje van de demper niet ertussenin gepast. 1 van de ex eigenaren vond dit niet nodig en had gewoon het busje lekker scheef afgeflext op 'maat'  -nana-



De wielnaven aan de voorkant weer netjes gemaakt (Beide kanten het centreerschroefje afgebroken, heb je opzich niet nodig maar vond het wel zo fijn om netjes te maken). Heb ze uitgeboord en even opgetapt.





Verse wiellagers van FAG bij een bedrijf erin laten persen:



Complete 86c 'pretpakket' bij elkaar:



Leuk ophanging speelgoed: (Heb ik nu trouwens een andere stabi?? het viel mij op aangezien die stalen klemringen van de Wellems niet meer te monteren waren. Bij mijn normale ex 1.3 ging dit wel gewoon.



Verse draagarmen + PU  -naughty-



Brembo max schijven + ATE blokken. Remt goed moet ik zeggen! Wil binnenkort het hele systeem eens verversen/ontluchten zodra ik de achtertrommels ook heb aangepakt.



Ander chipje in de ECU geplaatst:



Nog een setje Corrado stoelen op de kop getikt: (Zit heerlijk nu in de Polo met mijn 1.97M)



Al met al net op tijd klaar voor de apk en toen bij de garage dit leuke plaatje kunnen schieten, Duits Vs. Amerikaans geweld:  -nana-

Niet in een keer erdoorheen omdat ik vergeten was de claxon te maken. (Nu rij ik met een renault kangoo claxon die amper boven het ladergeluid uitkomt :) )



Dagje later was het goed weer en wilde ik even genieten van het geleverde werk en de verse apk > Eifel ingereden en mezelf ergens getrakteerd op een lekkere schnitzel..



Mijn 2 liefdes bij elkaar.. Zou niet kunnen kiezen welke wagen ik nu boven de andere verkies.. Momenteel misschien de Polo aangezien de V-bak van de Golf er z.s.m onderuit moet  -nana- Beide wagens zijn heerlijke Duitse vierkante hokken  -naughty-



In de tijd dat ik de G40 rij nog steeds geen andere tegen gekomen.. Beginnen nu toch wel schaars te worden want een paar jaar geleden zag ik ze nog best regelmatig. Zit ook te denken om de lege kat te vervangen door een stuk rechte pijp aangezien ik het 'klankkast' geluid nu toch wel beetje beu ben. Voel mij net niet Sjonny genoeg om mij er prettig bij te voelen  -nana-

Ook de lader moet ik eens preventief open maken om op z'n minst de snaren + dichtlijsten te vervangen. Vertrouw ook de lambda niet meer zo erg. De wagen loopt met lambda los een stuk netter en ook voor mijn gevoel rapper. Binnenkort eens kijken of we de oorzaak kunnen oplossen.

De H&R cupset bevalt erg goed! Wel nog redelijk springerig maar volgens mij kom je daar bij zo'n lichte wagen niet onderuit zodra je hem iets stugger maakt. In ieder geval al 10x prettiger in vergelijking met mijn ex TA vaste set.. Dan kun je net zo goed 4 holle steigerpijpen eraan vast lassen  :)

Geloof dat ik het MK2/86c virus weer te pakken heb maar dat kan aan mij liggen  -nana-


« Laatst bewerkt op: do, 05 okt 2017, 21:47:19 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #191 Gepost op: vr, 06 okt 2017, 05:18:24 »
Mooie plaatjes, leuke praatjes  -thumbsup-

G40 heeft andere draagarmen (idd, die met Unibal - nog te koop bij o.a. VW Classicparts (?)) en een dikkere stabi (meen ik ooit ergens gelezen te hebben)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #192 Gepost op: vr, 06 okt 2017, 07:47:23 »
 -uitlachen- Ah, daar is 't fabeltje weer.
Nee, de G40 heeft geen dikkere stabi. Anders hadden de Wellemsblokken ook niet gepast -thumbsup-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #193 Gepost op: vr, 06 okt 2017, 10:29:11 »
Als het goed is 'bekronen' ze mij binnenkort tot 'register' lid  -sturen-
Ik heb het even doorgeven aan de financiële administratie :D

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #194 Gepost op: vr, 06 okt 2017, 11:54:04 »
Mooie plaatjes, leuke praatjes  -thumbsup-

G40 heeft andere draagarmen (idd, die met Unibal - nog te koop bij o.a. VW Classicparts (?)) en een dikkere stabi (meen ik ooit ergens gelezen te hebben)

Thanks kerel! Echt een verslavende hobby die wagentjes  :)

@Sjon en Koen:
Volgens mij zit er inderdaad geen verschil in dikte maar zijn er toch verschillende stabi's op de markt. Op mijn ex polo 1.3 AAV zat eerder zoiets als deze:
https://goo.gl/images/ptnSw2

Bij die foto's van mij hierboven zie je dat dat middenstuk met die kronkel zich langer uitrekt waardoor die stalen borg klemringen niet meer passen.. Agja, hoef ze er toch niet onder want die stabi gaat echt geen kant op als je het mij vraagt  :)

Ik heb het even doorgeven aan de financiële administratie :D

Bedankt! Ik laat mij verassen  -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.