Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 31094 keer)

Offline chelsea

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #30 Gepost op: za, 27 jul 2013, 16:18:23 »
Goed bezig -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #31 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 12:45:54 »
Thanks man!

Ik had 1 foto op de 86c fanpage gezet op facebook maar een Duitser is er van overtuigt dat de pinnen helemaal weg moeten.. Volgens hem geen problemen tijdens koud start etc.. Ik zou er zelf niet snel aan beginnen, lijkt mij toch een vrij dodelijke ingreep voor je mengsel :) Wat mij misschien wel nog enigszins een optie lijkt zou een egel zonder pinnen die conisch in een punt naar boven loopt zijn of iets in die richting.

(Jaja, kom maar met de opmerkingen 'zet gewoon carbs op die koffiemolen')  -nana-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #32 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 18:11:59 »
Okee; Zet gewoon carbs op die koffiemolen :)

Nette polo en goed bezig -thumbsup-
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #33 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 18:57:39 »
Ik zeg gewoon benzine in de tank en carb's op die benzinemolen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #34 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 19:18:15 »
Nie zeuren maar scheuren!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

golfgtigek

  • Gast
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #35 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 20:07:06 »
heb zelf de egel helemaal glad gemaakt dus alle pinnen er af en de inlaat gepolijst en heb alleen als hij koud is een heel klein verwaarloosbaar dipje   -klappen- -klappen- -klappen- -klappen-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #36 Gepost op: di, 30 jul 2013, 13:21:03 »
hehe, wat zijn we weer letterlijk 'laag' bij de grond hier -nana- :)
Bedankt voor de reacties!

@ golfgtigek: Oke! ook een AAV inlaat?

Ervaar een spatader, rij G-lader.

golfgtigek

  • Gast
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #37 Gepost op: di, 06 aug 2013, 11:41:00 »
@ jbm : ja ook een aav inlaat   -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #38 Gepost op: di, 06 aug 2013, 20:55:46 »
Of.....AAV er af en NZ er op.
Dat is ook heel leuk om mee te rijden. -naughty-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

golfgtigek

  • Gast
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #39 Gepost op: di, 06 aug 2013, 21:26:38 »
 -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #40 Gepost op: wo, 04 sep 2013, 21:48:53 »
 -thumbsup- -prut-

Patrick, je hebt gelijk maar stiekem ben ik toch benieuwd naar de resultaten van de AAV die ik op politiek correcte manier wil kietelen..
Heb de laatste tijd niet meer veel aan de auto gedaan, de raamsticker wel maar eraf gehaald want het was mij toch een beetje te Mcdonalds -nana-
Strak en abstract blijft het toch het netste vind ik zelf.

Ik wil voor de winter eigenlijk nog de roestplekken aanpakken onder bij de voorspatborden.. Motorisch loopt de auto nog steeds super alleen ben ik wel een beetje teleurgesteld in de revisie van de startmotor.. Sinds gister hoor ik weer het befaamde dubstep bendix geluidje opkomen tijdens een koude start. In principe kan het geen kwaad maar het is wel jammer want het had niet gehoeven.. Volgens mij heeft de revisieboer hem alleen even opengehaald, ontvet en opnieuw ingevet -gert-
Maargoed, laatst ook een nieuwe accu gekocht van bosch aangezien de oude niet meer zo fris was. Voorderest start de auto super.

Kwam nog een leuk plaatje tegen van de auto, al van een tijdje terug.



Ik heb ook een begin gemaakt aan het strippen van de Aav kop, zodra die kaal is ga ik hem eens even een paar keer door de afwas gooien op het werk :) :)
Wel eerst even de grote vuilresten eraf halen voordat er in het restaurant klachten komen dat de kip naar motorolie smaakt -naughty-
Heb ook nieuwe schijven en blokken erop gezet van ATP alleen de blokken piepen vrij extreem... Misschien binnekort Maar eens schuine kanten eraan slijpen en nog maar eens goed opruwen..

Laatste tijd ben ik erg druk met stage en werk en heb ik ook wat andere dingen aan m´n hoofd dus schiet het niet echt op allemaal.. Agja, goed werk mag wel wat tijd in beslag nemen -thumbsup-

Ik ben trouwens op zoek naar een ander uitlaatsysteem voor de polo, heb de spaghetti nog liggen nieuw in de doos en ben op zoek naar een nette set die achter de spaghetti komt.. De kat gaat weg en ik wil wel een middendemper behouden.. Ik was misschien aan het denken aan de midden/einddemper van een G40 maar dat is wellicht nog aan de nauwe kant. tips/adviezen zijn zeker welkom! Voorderest bestaat er misschien een kleine kans dat ik de Polo moet weg doen, maar dat is nog niet helemaal zeker dus daar wil ik nog even niet aan denken -sturen-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline burteasten

  • L86C-0220
  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Bert Oosten
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #41 Gepost op: do, 05 sep 2013, 12:35:38 »
Mooie auto, en je kunt wel foto's nemen. Ze zien er goed uit.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #42 Gepost op: zo, 08 sep 2013, 13:14:15 »
Dankjewel! De foto´s heb ik niet zelf gemaakt, dat heeft een vriend voor mij gedaan -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #43 Gepost op: zo, 15 sep 2013, 23:18:03 »
Zo, de auto is weer door de apk gekomen -thumbsup- Ik was de keuring helemaal vergeten en was 9 dagen te laat.. Vervolgens ook nog afgekeurd eerste instantie vanwege 2 krokante remleidingen direct achter de trommels.. Heb gelijk de leidingen aan beide kanten laten vervangen vanaf het reservoir en de boel is ook weer eens ontlucht. Remt nu erg lekker.

Aangezien ik de Remus toch iets teveel van het goede vond qua uiterlijk en logheid heb ik nu een originele G40 imitatie einddemper besteld via ebay duitsland.
De uitlaatlijn wordt dan als volgt: spaghetti, katloos, flexibel, middendempervervanger en einddemper. Ik denk zelf dat het geluid dan wel binnen de perken zal blijven en qua doorlaat is het ook niet al te geknepen, Het kan wel beter maar dat hoeft van mij niet.

Wat raden jullie aan? Het voorste gedeelte achter de spaghetti lassen of gewoon inslijpen en een degelijke klem eromheen? Dus dat stuk nog voor het flexibele gedeelte.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #44 Gepost op: zo, 22 sep 2013, 14:28:57 »
Citaat bij je advertentie op marktplaats:

"Bij deze verkoop ik mijn trouwe remus einddemper van mijn eigen Polo! Ik moet van deze uitlaat af aangezien ik genoodzaakt ben om de auto te verkopen."

Verkeerd geformuleerd of moet je de Polo echt verkopen?