Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 31092 keer)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #15 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 19:50:29 »
 -welkom- Leuke wagen  -thumbsup-

Kopje vind ik ook zeer netjes hoor, toont wel dat je prima met een dremel om kunt gaan  :)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #16 Gepost op: wo, 24 apr 2013, 13:40:11 »
Thanks, de dremel is mijn grote vriend -naughty- -thumbsup-

Helaas is die kop niet van mij, hopelijk kan ik wat tijd vrij  maken binnekort om aan mijn eigen onderdelen te beginnen -dj-
Goed nieuws, mijn deurstopper was afgebroken en die wordt nu netjes gelast bij een vriend van mijn pa. Als het goed is kan ik volgende week ook weer de zomervelgen monteren, rij nu op winterstaal nog steeds. -uitlachen-

Ik ben trouwens op zoek naar een ander interieur, mocht iemand nog wat hebben liggen laat mij gerust iets weten :)
Binnekort hopelijk weer wat recente foto's!

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #17 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 15:31:08 »
Gisteren in het zonnetje even 2 foto's geschoten van de auto hoe die er tegenwoordig bij staat. Binnekort zal ik eens wat betere maken als ik hem eens goed heb gepoetst: na bijna een half jaar begin ik te merken dat de waxlaag van collinite aan het verzwakken is en hier en daar weer een iets doffer plekje zit. Zodra ik de roestplek links onder bij m'n spatbord heb aangepakt ga ik hem nog eens opnieuw in de glaze en wax zetten :D





Had de auto op deze foto's alleen even afgespoten dus de velgen etc zijn nog best smerig -nana-
Deurstopper is gelukkig gemaakt nu en ik hoop dat het weer lang goed mag gaan.
in de tussentijd is er hier en daar nog wat aan de auto gedaan:

- Nieuwe banden achter (nu ook 185/50/14 net als voor)
- Velgranden achter gepolijst en voor naafkapjes van VW (voor achter ook onderweg)
- Gespoten embleempje voor en achter.
- Stootranden eraf (heb er lang over zitten twijfelen maar dit is naar mijn idee toch net wat strakker)
- G40 lampen lichtjes gesmoked (Ziet er op de foto iets heftiger uit als in het echt)
- Nette kentekenhouder achter die nu beter vastzit en niet meer gaat resoneren. (moet voor ook nog gebeuren)
- Open filter ervanaf en vervangen voor de originele met koude lucht aanvoer vanaf de grille.

Binnekort ook even het 'spoilertje' netjes zwart spuiten + de bumpers/spiegels en ik wil de auto achter nog ietsjes laten zakken omdat hij nu net wat te hoog uitkomt met die nieuwe bandenmaat. Rij nu achter met een spacertje van 5mm en had laatst op de Duitse ebay 10mm verbreders besteld maar dat feestje ging niet door: De as waar je het wiel opschuift is geloof ik 14,7mm lang terwijl de spacer een binnenkamerlengte heeft van 12mm.. dus dan ligt ie niet vlak tegen de trommel aan -boehoe-
alternatief: of 15mm pakken (lijkt mij teveel van het goede) of 10mm zonder centreerring, alleen weet  niet of je dan ruimte over hebt op de as om de velg nog net op te kunnen centreren :) Agja.. We zullen zien heb het de komende tijd vrij druk en de auto heeft zeker geen haast. De auto is mijn daily, ik heb het vermoeden dat ik deze week nog de 150000 ga aantikken -naughty-

In het dash heb ik nu speakers van Alpine, die bevallen wel goed en ik wil deze eigenlijk ook bestellen in ovale vorm voor achter in de originele houders. Heeft iemand ervaring met die speakers voor achterin? Ik heb momenteel een oude sony radio die plaats gaat maken voor een wat nieuwe Kenwood radio met usb aansluiting etc. De huidige speakers achterin zijn echt waardeloos. (hoef geen sub oid maar gewoon een normaal 'vol' geluid, dan ben ik al meer als tevreden).

Zal binnekort wat betere foto's schieten van de 2f, reacties zijn altijd welkom -dj-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #18 Gepost op: di, 04 jun 2013, 21:01:59 »
Jawohl -naughty-



Op naar de 200***  :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline bartje325i

  • L86C-0216
  • Non-Register lid
  • Berichten: 196
  • Geslacht: Man
  • Bart Mulders
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #19 Gepost op: di, 04 jun 2013, 21:40:41 »
Net ingereden dus  -sturen-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #20 Gepost op: ma, 17 jun 2013, 16:13:54 »
Vriend van mij had laatst nog een paar vette foto´s geschoten met een degelijke camera na een goede poetsbeurt. -naughty-
Waren een beetje aan het kloten met hdr functies en belichtingen tijdens lange sluitertijden.

Deze is wel apart:







Ook op deze foto's lijken de achterlampen weer stukken donkerder dan in werkelijkheid -nana-
En nog een leuke afsluiter :)

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #21 Gepost op: ma, 17 jun 2013, 19:18:12 »
Erg leuk!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #22 Gepost op: ma, 17 jun 2013, 22:15:32 »
Nette polo -thumbsup-

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #23 Gepost op: ma, 17 jun 2013, 22:49:52 »
toffe wagen en goeie foto's man  -thumbsup-
Polo 2f GT '91

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #24 Gepost op: ma, 17 jun 2013, 23:41:57 »
Me like  -thumbsup-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #25 Gepost op: di, 18 jun 2013, 06:47:11 »
Mooi rood  -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #26 Gepost op: di, 18 jun 2013, 20:13:05 »
Bedankt voor de leuke reacties!  -thumbsup-
De foto´s geven wel een beetje een vertekend beeld van de kleur, waren een beetje aan´t experimenteren met de camera -naughty-


Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #27 Gepost op: di, 18 jun 2013, 20:13:52 »
Candy apple red!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #28 Gepost op: di, 18 jun 2013, 20:24:41 »
Haha precies -nana- dat zou wel echt een vet kleurtje wezen voor een 2f denk ik.
Vriend van mij dacht precies aan dezelfde kleur toen hij de laatste foto zag :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #29 Gepost op: za, 27 jul 2013, 15:18:58 »
Zo.. Een positieve update van mijn kant -thumbsup-

Afgelopen dagen ben ik tussen het werk door nog even bezig geweest met de Polo.. Startmotor eronderuit gehaald en laten reviseren bij een bedrijf hier in de buurt, Was gelukkig niet veel mee aan de hand en was voor 20 euro klaar. Het bronzen busje die de startmotor op z'n plaats houd was compleet weggevreten waardoor de passing voor een nieuw busje ook te los was.. Heb het bronzen busje met zachtsoldeer verbreed en daarna in de passing gemept waardoor die zo strak zat dat nu de startmotor er niet meer in ging -hitit-
Uiteindelijk met een ruimer van 12,000 het gaatje weer passend gemaakt :) De Polo start nu weer super netjes gedempt en de bendix blijft ook niet meer hangen zoals in het verleden..

De startmotor zit bij AAV echt op een rotplek vind ik en had ook geen behoefte om onder de auto te gaan liggen dus ik had de het hele injectie gedeelte los gehaald en toen kwam ik er redelijk goed bij.. Toen ik alles los had liggen heb ik gelijk de inlaat en egel aangepakt ter voorbereiding op de bewerkte kop/spaghetti.

Heb wat foto's gemaakt van de onderdelen:





Originele AAV vs. bewerkt :)



Heb de auto gister afgemaakt en even de ecu gereset, KVS bijgevuld en ontlucht.
Ook gelijk voor de zekerheid een nieuwe zwarte temp sensor erin gezet maar de tellerbak geeft nog steeds een te lage waarde aan, zodra de naald net iets boven de 90 graden komt slaat de fan aan, zal wel aan de meter zelf liggen dan..

Tot mijn verbazing niet meer tegen grote problemen aangelopen tijdens het warmdraaien zoals vale lucht etc.. Heb op veel plekken aan beide kanten van de pakking ook nog de blauwe loctite gebruikt, echt een aanrader qua vloeibare pakking -thumbsup-

Ik merk tijdens het rijden toch wel een beetje verschil, met name het oppakken in de lagere toeren, dat verloopt nu wat sneller en soepeler. Als er nu een mooi aansluitende kop op komt zal het verschil stukken beter worden denk ik.

Even een vraagje tussendoor: Ik rij met originele braadpanfilter met aanzuigslang naar de grille, maar nu zag ik gister dat ik de gehele filterkast een beetje kan bewegen van links naar rechts, is dat normaal? Ik kan het mij niet zo herinneren :) Zou het kunnen dat ik die O-ring tussen gasklephuis en filterkast moet vervangen?

Slechter nieuws is dat ik een klein slagje heb in m'n rechter achtervelg... hoe ik het heb gedaan weet ik ook niet maar boven de 125 a 130 hoor ik trillingen rechts achter.. Ben bang dat ik het moet laten richten -boehoe-

Dat was um wel weer -cool-
Ervaar een spatader, rij G-lader.