Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 31081 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #60 Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 22:52:28 »
Sorry Dante, dan zeg ik ook: terecht! Loop maar 30 meter verder naar de flappentap!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #61 Gepost op: ma, 31 mrt 2014, 14:15:47 »
Agja, we kunnen er pagina's over vol schrijven maar ik blijf er bij dat ik de fout zelf heb gemaakt -naughty- Het gaat mij meer om de hoogte van de boete ter vergelijking met andere boetes. Ik zag dat oom agent op de bekeuring bij het type wagen VW Golf had opgeschreven.. Daar moet ik natuurlijk wel een schadevergoeding voor krijgen omdat ik nu emotioneel ben beschadigd voor het leven  :D -notworthy-

Zo genoeg gepraat over bekeuringen, ben laatst bezig geweest met de air intake die ik had binnengekregen via ebay:

Na wat geklungel krijg je zoiets:

 

De filter zelf komt nu uit precies voor de grille; in de grille zat nog een vierkant plaatje wat ik gedemonteerd heb. Nu is het lekker open voor voldoende lucht. Ik had het idee een beetje afgekeken van Raymon z'n sedan met aav. Het fijne is nu dat de boel vast zit aan het blok en kan meebewegen. De filter kan nog een stukje naar voren eventueel, ik heb zelfs nog voldoende materiaal om hem naar onder te leiden voor de bumperopening mocht het nodig zijn -thumbsup- Tijdens filerijden is deze plek iets minder (Naast de radiateur en voor het uitlaatspruitstuk), na wat testen ben ik erachter gekomen dat het in het algemeen prima gaat. Qua geluid is het niet echt heftiger geworden, maar ik merk de kleine aanpassingen bij elkaar toch wel degelijk. boven de 60 in de 3/4 of op de autobaan in de 5 trekt de wagen een stuk feller door.



Volgende stap: De 3f nokkenas erin lepelen -thumbsup-

Zodra de bewerkte cilinderkop erop komt zou ik het misschien overwegen om een wat duurzamere filter te monteren.

Bij goed nieuws kun je natuurlijk ook weer slechter nieuws verwachten en dat is een onverklaarbaar deukje op m'n linkervoorspatbord -boehoe-
Ik zou niet weten hoe die er is gekomen en steenslag lijkt het ook niet.. op de zijkant van m'n motorkap zit nu ook een ingebrand stukje -gert- Werkelijk geen idee wat er is gebeurt, maargoed.. Het blijft natuurlijk wel mijn dagelijkse vervoer en dan krijg je dat soort dingen -cool-
« Laatst bewerkt op: ma, 31 mrt 2014, 14:17:18 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #62 Gepost op: vr, 04 apr 2014, 13:09:43 »
Laatst voor de hobby nog een tochtje gemaakt richting Meerlo, ik had daar een leuke snare trommel gekocht 2e hands voor mijn drumkit -sturen-
Het was zo'n lekker weertje dat we maar even een pauze hadden ingelast voordat we terugreden. Had nog 2 leuke foto's gemaakt in het zonnetje -cool-





Heb veel zin om naar Cuijk te komen, als het goed is ben ik er vanaf 11 tot half 3 ongeveer -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #63 Gepost op: ma, 28 jul 2014, 21:25:30 »
Tijdje de ´discretie´ ingeweest.. :)
Zal binnenkort weer wat meer posten over de Polo.
Bij deze een sneaky shot -thumbsup-
Foto is helaas wel niet van hele goede kwaliteit.. binnenkort volgen er betere.

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #64 Gepost op: ma, 28 jul 2014, 22:44:32 »
 -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #65 Gepost op: wo, 20 aug 2014, 17:38:24 »
Nou... De foto´s laten nog even op zich wachten want natuurlijk zit het weer niet mee allemaal -sturen-

Ik mooi blij met mijn nieuwe setje, loopt 1 achterband soms leeg. Van alles geprobeerd + de binnenwang van de velg nog eens glad gemaakt en blanke vernis erop gedaan zodat het echt helemaal egaal was. I.c.m vloeibaar rubber was het 3 dagen luchtdicht. Nu bij een ander bandencentrum de band laten demonteren, blijkt dat de band met monteren schade had opgelopen.. Een gerafeld stuk rubber van de wang kon ik er zo aftrekken op de plaats waar hij steeds lek ging -gert-

Momenteel de winterwielen eronder aangezien ik morgen op APK ga. Ben benieuwd -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #66 Gepost op: vr, 22 aug 2014, 19:07:27 »
Zo.. We kunnen er weer een jaar tegenaan met de roestkoets -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #67 Gepost op: vr, 22 aug 2014, 19:53:04 »
-goodjob-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #68 Gepost op: za, 23 aug 2014, 09:44:59 »
Mooi! Weer onbezorgd  -sturen-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #69 Gepost op: do, 02 okt 2014, 23:07:46 »
Tijdje geleden met een vriend even wat foto´s gemaakt bij een verlaten station, net over de grens in België.
Ik zal maar eens wat posten  :)





Best geinig toch? Wel een bekendere locatie, zijn ook wel eens meetings geweest etc..

Verder nog wat dingetjes gedaan aan de Polo, nog eens goed gepoetst en opnieuw gepolijst. De wagen was weer redelijk verkleurt.
Het was natuurlijk niet zo erg als in het begin, maar je blijft wel lekker bezig met zo'n oud rood barrel :)

Beetje onscherp, maar wel duidelijk:



Onverwachte interne hulpdienst:



Nog een geinige foto na de poetsbeurt:




Binnenkort ga ik de versnellingsbakolie maar eens verversen, na langere ritten op de autobaan gaat het schakelen wat stroever soms. Eerlijk gezegd heb ik het ook nog nooit gecontroleerd. Op aanraden van een collega ga ik er ook wat gear treatment van forte bij kieperen, hij had er erg positieve ervaringen mee bij verschillende wagens.

De wagen pookt prima, alleen bij koud en vochtig weer heb ik last van een piepende dynamo snaar. Ook wil hij soms een beetje inhouden koud, dit zou ook goed aan de bougiekabels kunnen liggen denk ik. De bougiekabels heb ik nog nooit vervangen :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline arpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
  • arjan delhij
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #70 Gepost op: vr, 03 okt 2014, 10:10:24 »
 -thumbsup- sohee! die staat er weer lekker shiny bij ! nice job  -klappen-
beauty is in the eye of the beholder

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #71 Gepost op: vr, 03 okt 2014, 15:23:42 »
Goed bezig! Mooie foto's!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #72 Gepost op: zo, 05 okt 2014, 12:48:44 »
Thanks! -thumbsup-

Zo maar eens even de uitlaat weer monteren in de regen, dit keer inclusief middendemper :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #73 Gepost op: do, 09 okt 2014, 18:27:46 »
Update: Had via ebay Duitsland even een Imasaf G40 middendemper besteld. Heerlijk geluidje nu, eigenlijk zit het tegen origineel geluid aan maar dan wat warmer en ietsje harder.
Met die dummy demper was het eigenlijk echt niet te doen.. Heel leeg/hard/schel geluid. Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een (budget) leukere uitlaatlijn kan ik dit zeker aanraden:

-Spaghetti (Let wel op dat je bij injectiemotoren een lambda aanlsuiting hebt of maakt)
-Imasaf G40 middendemper (Kat weglaten)
-Imitatie G40 demper (3 tientjes op ebay Duitsland)

In combinatie met het sportfilter van Raid en de kleine motorische aanpassingen maakt het een heerlijk vol maar toch beschaafd geluidje.
Met een sporteinddemper zal het nog wat dieper en donkerder klinken.
Ik weet dat er genoeg mogelijkheden zijn voor de uitlaat, maar met een studentinkomen is dit een leuke optie voor medepolorijders -thumbsup-
Onder een G40 raad ik dit niet aan, dan kun je beter iets ruimers monteren.

Als je dan bezig bent gelijk even je middendemper(Als je die al hebt -uitlachen-) ophangen met een normaal O-rubber verstevigd door middel van een RVS slangenklem, die draai je er omheen onder minimale spanning. Op deze manier hangt je uitlaat lekker stabiel maar kan die toch nog meebewegen. Op deze manier hoef je niet meer omtekijken naar de slijtage van de rubbers en kun je een lange tijd vooruit.

Gewoon mijn ervaring, wilde het even met jullie delen :) Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeur en weet ik ook dat sommige lui hol steigerpijp geluid mooier vinden.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #74 Gepost op: do, 09 okt 2014, 19:05:27 »
 -foto- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2