Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 31121 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #75 Gepost op: vr, 10 okt 2014, 13:17:49 »
 :) Pfff, wat wil je graag zien dan?
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #76 Gepost op: vr, 10 okt 2014, 13:40:51 »
Meer onder het mom van 'pics or it didn't happen'  -nana-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #77 Gepost op: di, 21 okt 2014, 15:38:46 »
 -nana- ´Voorhuid´ dan maar -thumbsup-

Heb helaas geen foto van de complete uitlaatlijn, maar hopelijk kom ik toch nog wel geloofwaardig over..
Laatst de Versnellingsbak olie ververst + dat additief van Forte erbij gemikt.
Eerste instantie dacht ik dat er 2.2 liter in moest, dat bleek dus 3.5 te zijn. Achteraf was dat toch best een dure grap :)
Ik wilde de olie al een lange tijd verversen aangezien ik niet wist of het al eens was gedaan in het verleden, de olie die eruit kwam gelopen zag er eigenlijk helemaal niet zo slecht uit. Er zat natuurlijk wel wat bezinksel in, maar had gedacht dat het er slechter uit zag -thumbsup-
Best een leuk klusje trouwens, bij zo'n 8p bak kom je lekker lastig bij de vulplug -naughty-
Inbus 17 op de momentsleutel en dan wat priegelen lukt het uiteindelijk wel redelijk..

Las ergens op dit forum dat de ATF treatment van forte beter zou zijn voor de polo bakjes i.p.v. de normale gear treatment. Ik heb gewoon de 'normale' gebruikt aangezien ik die al in huis had.. Had niet echt schakelproblemen (Soms warm na lange ritten) maar merk wel dat de bak toch wat soepeler schakelt + minder kabaal maakt nu. Heb nog geen lange ritten gereden, ben wel benieuwd of hij dan iets minder stroef schakelt. Volgens mij ligt dat niet aan de bak maar aan de koppeling. Ik zag onder de auto dat er nog een rubber zit bij de bak (waar het pookmechanisme bij de bak aansluit): Die is helemaal gaar (Vandaar ook de speling op de pook).
Weet iemand toevallig of deze rubbers nog te verkrijgen zijn?

Speciaal omdat jullie het zijn wel nog laatst een foto gemaakt van mijn bedoeling met het middendemper-rubber  -hug-



Zag ik een tijd geleden eens voorbij komen op een Amerikaans forum, niet zo'n gek idee vond ik dat.
Zoals je kunt zien hangt m'n middendemper op de foto niet optimaal, heb de boel nog wat moeten verdraaien.
Als iemand dit wil toepassen raad ik wel aan om een RVS klem te gebruiken die je compleet kan verstellen.

Vaak knapt het rubber daar al zodra je er naar kijkt, op deze manier heb ik ervaren dat je er voor een lange tijd geen omkijken naar hebt + de uitlaat hangt iets stabieler, dat kan resulteren in minder schokkerig rijgedrag. (Zorg wel dat de uitlaat nog enigszins speling heeft, dus niet keihard aandraaien. Gewoon op lichte spanning)

Kwam nog 2 foto's tegen die ik jullie eigenlijk niet kan laten missen -dj-



Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline smitjuh93

  • Non-Register lid
  • Berichten: 48
  • Geslacht: Man
  • Tim Smit
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #78 Gepost op: vr, 14 nov 2014, 19:25:44 »
Super strakke auto ! -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #79 Gepost op: vr, 14 nov 2014, 19:33:55 »
Merci Tim!

Helaas is voor de 2e keer mijn kachelweerstandje gesneuveld -boehoe- iedere winter nieuwe erin zullen we maar zeggen.. Moet die kachelrotor eens schoonmaken en smeren zodat het weerstandje niet steeds doorfikt.

Heb al een gezocht topic aangemaakt, mocht iemand iets hebben liggen: Hook me up! Zet hem nog liever uit dan dat ik stand 3 gebruik :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline smitjuh93

  • Non-Register lid
  • Berichten: 48
  • Geslacht: Man
  • Tim Smit
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #80 Gepost op: vr, 14 nov 2014, 19:36:10 »
oww ja die willen wel ploffen indd. ik heb niks, maar succes, maar een thermopak aanschaffen voor winter denk ? -nana-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #81 Gepost op: vr, 14 nov 2014, 19:48:43 »
pff.. ben al flink verkouden op het moment -naughty- beter stap ik even helemaal niet in de polo
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #82 Gepost op: di, 25 nov 2014, 20:14:56 »
Nog steeds geen weerstandje, vanochtend wel moeten krabben dus ik heb er wel eentje nodig z.s.m. :)

Hmm.. Had laatst wat ontstekingsonderdelen vervangen waaronder de bougiebales, rotor en verdeler. (Bougies zijn nog zga nieuw en zien er niet slecht uit)
De wagen rijd warm prima maar met koude ochtenden merk ik toch dat het rijden nog steeds niet erg soepeltjes verloopt de eerste 2 minuten.

Blauwe sensor is Ok en heb ook geen last van valse lucht zover ik het kan traceren.. Hij verbruikt de laatste tijd ook wat meer heb ik het idee -gert-
Ik betwijfel of het in de elektrische componenten van de monopoint zit. 

Ik heb nu iets in mijn hoofd waarvan ik niet zeker ben, maar misschien zou het kunnen kloppen?

Het zou denk ik kunnen dat mijn mengsel dood slaat in de inlaat I.v.m koude lucht (open filter zonder uitlaatspruitstukverwarming) op de bewerkte egel. De wagen stinkt ook best wel erg naar onverbrande benzine koud, er is dan ook wat meer witte rook aanwezig. Koppaking etc. = Prima.

De wagen loopt naar mijn mening koud dus te rijk, maar is dat wel zo? Ik denk dat de inspuiting in koude toestand toch wel klopt maar dat het ook te maken heeft met mijn originele aav nokkenas: De monopoint injecteert op tijd maar de nokkenas kan niet genoeg mengsel doorlaten richting de verbrandingskamers op tijd waardoor de auto dus ook zou kunnen inhouden of stotteren.. Zou ik warm zitten? Misschien is het euvel wel opgelost zodra ik de 3F nokkenas plaats.

Warm rijd de wagen dus best prima, maar de lambda regeling zal dat wel redelijk arm stellen waardoor ik niets van inhouden of bokken merk met warme motor.

Morgen eens originele luchtfilter terugplaatsen + Bougies eens controleren na 2 min koud rondrijden, misschien valt er wel iets geks op dan..

Hier zie je het aanzuig-gedeelte duidelijk zitten:



Op deze plaats zuig je trouwens geen warme motorlucht aan en ook geen regendruppels etc. (Als je hem bv voor de grille monteert). Filter zit vast met een beugeltje aan de kop zodat die kan meebewegen met het blok. Het Raid filter is van degelijke kwaliteit en er zit een alu behuizing omheen voor de koeling.
Getest op een van de warmste zomerdagen en zelfs de behuizing blijft erg koud aanvoelen (Bij 10 min stationair draaien wel minder natuurlijk, maar dat viel ook mee).

We gaan maar weer eens verder zoeken, hoe denken jullie erover? 
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #83 Gepost op: di, 25 nov 2014, 21:42:56 »
Even een vraag: blaast er helemaal niks meer? Als je weerstand kapot is dan doet in ieder geval de hoogste blaasstand (3) het nog.

Of als er geen warme lucht uit komt dan is er wat anders aan de hand. De weerstand zorgt niet voor de warmte in de lucht.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #84 Gepost op: di, 25 nov 2014, 21:48:12 »
hoogste stand doet het nog en heb warme lucht -thumbsup-
 
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #85 Gepost op: di, 25 nov 2014, 22:00:59 »
Ok, helder. Ik dacht icm met het krabben dat niets, of niet alles, het deed
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #86 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 16:01:31 »
Zo.. Originele filter weer erop inclusief warmte aanvoer -nana- Misschien toch beter met dat koude weer.
Gelijk even met warme motor de ecu gereset -thumbsup-

Heb een stukje proefgereden en dat ging perfect, alleen was het blok niet helemaal afgekoeld dus we zullen zien komende week
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #87 Gepost op: zo, 30 nov 2014, 19:24:19 »
Nog steeds last ervan.. Het is volgens mij niet echt beter of slechter geworden.. Het kan aan mijn gevoel liggen, maar zou toch bijna zeker zeggen dat de wagen merkbaar minder pittig is geworden na de filtermodificatie.

Aangezien ik valse lucht heb uitgesloten begin ik bijna te denken dat het aan de monopoint ligt of aan de ontsteking? Mijn garagist waar ik graag kom (graag in de zin van 'betrouwbaar') zegt dat het wellicht niet aan de ontsteking ligt: Dan zou die het altijd wel moeten hebben en kwam het niet zo 'opeens'.

Wat denken jullie van de stapppenmotor -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #88 Gepost op: zo, 30 nov 2014, 20:19:15 »
Op je Peugeot/Citroën? Daar zit-ie heel mooi... Volgens mij heeft een Polo dat niet...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #89 Gepost op: zo, 30 nov 2014, 21:30:39 »
Stappenmotor zit in/aan de monopoint: betere benaming is gasklepstoter/lichter.
Maar de stappenmotor zorgt er toch voornamelijk voor dat ie bij gas los niet direct onder z'n toeren valt -dunno-
('vangt' toeren op bij gas los en laat 't toerental rustig zakken t/m stationair)

Potentio-meter sluit ik ook niet uit: geeft stand van gasklep door aan ecu.
Contactbanen kun je es proberen te reinigen.