Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 31180 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #195 Gepost op: vr, 06 okt 2017, 12:12:53 »
Er zit alleen verschil tussen 4 en 5 bak stabis kwa vorm.
Stabi beweegt altijd iets zijdelings. Dus met die blokjes is altijd beter als zonder.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #196 Gepost op: vr, 06 okt 2017, 15:42:36 »
Thanks voor de info Hanf!  -thumbsup-

Moet zeggen dat ik aardig tevreden ben over de wegligging van de Polo als ik het vergelijk met de Golf. Qua gewicht zijn ze aan elkaar gewaagd maar mijn Golf 1.3 heeft origineel geen stabilisator.. Denk dat een stabi opzich al heel veel scheelt qua zoekend weg gedrag. De Golf is qua ophanging origineel buiten de AP schroefset, binnenkort ook setje nieuwe draagarmen plaatsen + PU. Misschien ook eens rondkijken voor een stabilisator, puur voor het directer sturen.

De 2f ligt nu op de weg als een enigzins comfortabele kart  :) Sturen gaat echt megadirect en strak. In de Golf gaat het ook lekker maar die duikt en zoekt ietsje meer. Vermoed wel dat de aandrijfassen niet meer helemaal fris zijn van de G40. Heb nieuwe ashoezen+vet om de buitenste kineten gedaan, die hadden sowieso hun beste tijd gehad. Linksbuiten had ook iets speling maar moet zeggen dat ie nog niet van zich heeft laten 'horen' in bochten  -nana- De binnenste homokineten vertrouw ik ook niet meer helemaal, denk dat ik binnenkort gewoon 2 nieuwe bestel van SKF  :)

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #197 Gepost op: vr, 06 okt 2017, 17:31:50 »
Kwa constructie is de originele ophanging van de golf stuk beter dan die van een polo. Vooral door het gebruikt van triangels, draagarmen met 3 vaste punten, ipv zoals bij de polo 2 vaste punten. Er zijn voor een polo diverse upgrade mogelijkheden zoals verstevigingsframes en zelfs een ombouw naar volledig verstelbare triangel draagarmen. Gaat van 250 euro tot ver boven de 1000 euro maar als je handig bent zijn zelf ook leuke dingen te fabriceren.
Je mag ook eens komen kijken bij mij dan weet je wat er mogelijk is e.d.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #198 Gepost op: za, 07 okt 2017, 14:06:20 »
@Hanf: Je hebt gelijk inderdaad. De Golf heeft origineel een modernere ophanging. Ik had het over mijn eigen bevindingen qua verschil tussen mijn eigen wagens. Dat de AP set niet extreem stug is zal daar ook in meespelen.
Had in de loop der jaren ook al het een en ander voorbij zien komen. Qua wegligging ben ik nu tevreden, maar om de kas zelf niet extreem te belasten (scheuren) zou ik de boel in de toekomst zeker willen verstevigen. Ik zal je even een PB'tje sturen met mijn nummer, dan kunnen we binnenkort eens buurten.

@Koen: Even op vw classic parts gekeken maar ze vragen gewoon even 150,- voor 1 draagarm  :) Ben zeker geen groene hond maar 300,- voor 2 originele draagarmen, koop ik zeg maar veel PU speeltjes voor  -naughty-

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #199 Gepost op: di, 23 jan 2018, 13:22:26 »
Vanaf nu zal ik de Polo updates bijhouden in mijn projecttopic -thumbsup-

http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19645.msg471071#new
Ervaar een spatader, rij G-lader.