Auteur Topic: Kraai in brandstofpomp  (gelezen 2419 keer)

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #15 Gepost op: za, 20 jan 2007, 08:58:49 »
Wel de juiste kapotte pomp vervangen?

Mocht je de pomp in de tank gaan vervangen, maak dan ook het filter wat daar aan zit schoon, of vernieuwen.

Ja die onder de auto drukpomp die heb ik vervangen die maakte lawaai,Maar dat kwam gewoon omdat er (Als hij stationair loopt) niet genoeg benzine krijgt van de opvoerpomp(in de tank) dan hoor je de motor van de drukpomp.dus dat was het niet:( voor niets vervangen.Maargoed nu hopen dat het de opvoerpomp is,(heeft barry ook nog liggen)

maar ik dacht even snel die pomp bekijken,
~~ hoe zit die pomp vast eigenlijk in de tank?Gewoon geklemt?~~ Of?
ik zie namelijk geen verbinding zitten.
alleen 2 stangetjes 1 stekker 1 wat dikkere slang.

ik dacht ik kan de schroeven draaier erwel (tussen) zetten maar dacht als er wat in de tank valt ben ik verder van huis:p

Groetjes.




Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #16 Gepost op: za, 20 jan 2007, 18:54:29 »
Laatst nog een carb-vlotter overgezet van de ene tank naar een nieuwe tank:
grote ronde witte plastic kun je draaien (linksom is los, rechtsom is vast)
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij een opvoerpomp -dunno-

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #17 Gepost op: za, 20 jan 2007, 19:48:16 »
Laatst nog een carb-vlotter overgezet van de ene tank naar een nieuwe tank:
grote ronde witte plastic kun je draaien (linksom is los, rechtsom is vast)
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij een opvoerpomp -dunno-

Ja zo zat ik ook.

Barry zei dat je met een schroevendraaier gewoon een beetje kan wrikken dan komt hij los(hangt in een rubber ofzo)

Ik kan er erg moeilijk bij om bvb te draaien (als er schroefdraad inzit)

Polo 1.3i opvoerpomp is het (gaat het over)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #18 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 21:11:15 »
Laatst nog een carb-vlotter overgezet van de ene tank naar een nieuwe tank:
grote ronde witte plastic kun je draaien (linksom is los, rechtsom is vast)
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij een opvoerpomp -dunno-

Klopt Sjon ik heb ff paar foto's gemaakt van de pomp, alleen zat er bij mij niet de plastic ring

Op de foto heb ik met een rood pijltje aangegeven hoe de pomp vast zit
Door links te draaien komt hij los, en door rechts te draaien trek je hem weer vast.


Pomp in zijn geheel


En het filter aan de onderkant
GROTER is niet altijd beter

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #19 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 23:21:26 »
Super goeie post!!!! -thumbsup-

Ik had hem vanmorgen met wat geweld los gekregen zat echt moer vast,
Maarja nu moest ik wachten op een nieuw filter.
Imitatie bestaat niet,Moest orgineel VW filter zijn.
dus morgen ochtend pas ophalen dan weer verder.

filter was zo los te draaien toch?
Ik hoop dat het na het vervangen van het filter is verholpen.:dunno:
Anders komt de pomp v barry goed van pas :D

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #20 Gepost op: di, 23 jan 2007, 12:31:15 »
Ik had een gloed nieuw filtertje op de tankpomp(opvoerpomp) gedaan(die ouwe zat wel ietsjes vuil aan maar was niet echt veel)

Maar nee weer het zelfde geluid (bij de druk pomp achteras).  (trouwens als je dat motorpompje beetje heen en weer schud word het minder&meer het geluid)

ik kan nog 2 dingen bedenken

1: Dat ook de druk pomp van barry niet goed is.
2: dat de opvoerpomp(tank) dat die kapot is aan het gaan en dat ik die moet vervangen,
(p.s mischien komt het wel omdat er geen G40 opvoerpomp in zit maar nog steeds de orginele 1.3i pomp.   en die het nog voortkan zetten omdat G40 meer benzine vraagt?




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #21 Gepost op: di, 23 jan 2007, 13:03:40 »
als je het geluid hoort, dan zou het een pomp moeten zijn.
Er resoneert niet iets?

Denk dat je pomp naar de filesteinen is. Rauwe lagers maken een vervelend geluid..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #22 Gepost op: di, 23 jan 2007, 13:09:26 »
als je het geluid hoort, dan zou het een pomp moeten zijn.
Er resoneert niet iets?

Denk dat je pomp naar de filesteinen is. Rauwe lagers maken een vervelend geluid..

Alles werkt goed,
Stationair draait hij iets onder de 10000,

maar hij rijd super,Als je even een stuk rijd dan weer stil staat dan is het weer FF voorbij.(maar het geluid word als maar harder en dan lijkt het alsof hij in een keer BOEM stopt) zo klinkt het geluid van de drukpompmotortje.(waar dus het geluid vandaan komt)

( dus het kan niet zijn dat de drukpomp niet genoeg benzine krijgt door zijn motortje van de Opvoerpomp?) -klus-




Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #23 Gepost op: di, 23 jan 2007, 13:30:41 »
( dus het kan niet zijn dat de drukpomp niet genoeg benzine krijgt door zijn motortje van de Opvoerpomp?) -klus-

Dat is dan zeer waarschijnlijk ja....
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #24 Gepost op: di, 23 jan 2007, 13:34:27 »
een NZ motor, De PY(g40) ,NZ ,3F    IS Daarvan ook de OPVOERPOMP het zelfde?

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #25 Gepost op: di, 23 jan 2007, 15:12:54 »
een NZ motor, De PY(g40) ,NZ ,3F    IS Daarvan ook de OPVOERPOMP het zelfde?

Ik geloof dat alle opvoerpompen hetzelfde zijn...
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #26 Gepost op: di, 23 jan 2007, 17:33:48 »
hmmm erg vaag allemaal,.
ik ga gewoon de opvoerpomp van Barry eens proberen,Ik weet het ook niet meer.

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #27 Gepost op: di, 23 jan 2007, 20:00:26 »
Eric,

Is het geluid echt na het monteren van het andere motorblok gekomen?
GROTER is niet altijd beter

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #28 Gepost op: di, 23 jan 2007, 20:07:53 »
Eric,

Is het geluid echt na het monteren van het andere motorblok gekomen?

Hmmm nee meer na dat ik een keer 42 liter benzine moest tanken tewijl ik een 40 liter tank heb.....

 :(

Eigenlijk heb ik 2 gloed nieuwe DRUK&OPVOER pomp nodig om het ff te testen.

Ik kan zondag wel even langs de meeting komen maar ik heb 2 verjaardagen dus kan maar heel ff langs komen,Dus je kan de Opvoerpomp dan mee nemen als je wil. -klus-

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Kraai in brandstofpomp
« Reactie #29 Gepost op: di, 23 jan 2007, 20:27:17 »
Dus je hebt met een zeer lege tank gereden, dan heeft de eerste pomp vuil binnen gekregen of heeft even droog gedraait, waardoor die waarschijnlijk druk verlies(beschadigt is) heeft

Dat van de motor vroeg ik, omdat je mischien de slangen voor gewisseld hebt, of de slangen geraakt met het blok eruit/erin tillen.
GROTER is niet altijd beter