Auteur Topic: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.  (gelezen 2057 keer)

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Gepost op: di, 21 mei 2013, 01:03:07 »
Hoi, aangezien ik al een poos met het probleem zit en er niet echt uit kom hoop ik dat er mensen zijn die me op wat puntjes kunnen wijzen of ideeen hebben wat het kan zijn.
Mijn Polo met een 1.3 NZ blok loopt niet al te best. Dit verschilt per keer heel erg. Hij loopt vaak stationair wat te laag en hij wil dan ook net wat te laag gaan dat hij bijna uit valt.
Het meest merkende probleem is dat hij soms bij gas en rijdend ineens een hik heeft. Dan lijkt het net of hij een cilinder mist. Ook heb ik wel is dat ik even helemaal geen gasresponse heb voor een aantal seconden en dan ineens weer terug komt (Kabel blijft niet hangen). Dit is eigenlijk pas in de winter begonnen, daarvoor heb ik hier geen last van gehad.

Ik heb reeds al verschillende onderdelen vervangen en getest. Dit zijn:
-Blauwe Tempsensor
-Bougie's
-Bougie kabels
-Bobine kabel
-Verdelerkap
-Carterventilatie gecheckt
-Massapunten

Ik krijg nu het vermoeden dat ik meer richting het benzinesysteem moet zoeken, dat er iets verstopt zit oid. Mensen suggesties?
« Laatst bewerkt op: di, 21 mei 2013, 02:05:41 door Victor-J »

Offline Polosedan91

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
  • Eddy P
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #1 Gepost op: di, 21 mei 2013, 01:31:27 »
Hoi Victor,heb je geen benzine leiding lek? Achter bij het wiel in de buurt van de brandstofpomp? is een 180graden benzine leiding zie je zo zitten als je er onder kijkt, Luchtmassameter af? ´k heb geen idee maar noem maar es wat dingen die je nog niet genoemd had  -thumbsup- kom je uit de buurt van groningen?

Groet Eddy -sturen-

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #2 Gepost op: di, 21 mei 2013, 02:02:52 »
Benzineleiding lek zou ik niet zo snel aanwijzen gezien ik nooit ergensvloeistoffen zie liggen waar de Polo gestaan heeft. Maar ga het toch eens nakijken! LMM durf ik niet aan te wijzen, wil niet gelijk een andere kopen en dat dan blijkt dat het niks uithaald. Maar kun je die op een bepaalde manier testen?

Ik woon trouwens in Zwolle ;)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #3 Gepost op: di, 21 mei 2013, 06:50:35 »
vervuilde printbanen op je luchtmassa schuif ,lijkt mij eerder .deze regelt de verrijking  van je mengsel tijdens gasgeven . en groen links (je lamdasonde) regelt dit weer terug .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polosedan91

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
  • Eddy P
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #4 Gepost op: di, 21 mei 2013, 09:40:16 »
Hoi wat testen betreft weet ik zo niet, maar je hebt het nou genoemt en daar reageerd vast wel een goeroe op -thumbsup-.  benzine leiding lek achter zie je ook niet. want die bouwt druk op tijdens rijden/draaien.

goedkoopste oplossing en dan probleemloos rijden  -naughty- -sturen-

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #5 Gepost op: di, 21 mei 2013, 13:12:11 »
vervuilde printbanen op je luchtmassa schuif ,lijkt mij eerder .deze regelt de verrijking  van je mengsel tijdens gasgeven . en groen links (je lamdasonde) regelt dit weer terug .
Is het te testen of deze slecht werkt?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #6 Gepost op: di, 21 mei 2013, 14:53:43 »
Ja, je kunt de weerstandswaarde op de stekkeraansluiting meten. Deze moet veranderen bij het handmatig bedienen van de luchtklep.
Kun je meteen controleren of de klep mooi vrij kan bewegen. Heb wel eens een klep gehad die af en toe bleef hangen.

Verder zou ik als eerste compressie meten en timing van distributie controleren.

Heb je een toerenteller? Zo ja, slaat die wel eens spontaan vrolijk heen en weer of valt dood? Dan is hall-sensor verdachte nr. 1.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #7 Gepost op: di, 21 mei 2013, 15:00:44 »
Waar zit de luchtklep en hoe kan ik die handmatig bedienen? Mijn kennis verschilt per deel nogal..

En ja, stationair loopt hij niet helemaal lekker, maar hij slaat niet echt heen en weer. Hij deint een beetje heen en weer, waar die soms dus tegen het minimale aan zakt. Ik maak vandaag wel even een filmpje.
« Laatst bewerkt op: di, 21 mei 2013, 15:20:43 door Victor-J »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #8 Gepost op: di, 21 mei 2013, 15:51:00 »
Die klep zit in de luchtmassameter. Kun je wel bij als je het bovenste deel van het luchtfilterhuis demonteert.
Alle slangen/slangetjes/pakkingen al gecontroleerd? Valse lucht is berucht bij NZ.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #9 Gepost op: di, 21 mei 2013, 16:10:56 »
Al twee verschillende mensen (beide monteurs) hebben het een en ander al na gekeken qua valse lucht. Binnenkort nog maar weer is wat plekjes na gaan oid.

Net even een rondje gereden om wat filmpjes te maken, maar uiteraard nu doet hij het gewoon bijna helemaal goed. Dat is het vervelende ook aan de auto, de ene keer is er bijna niks aan de hand en de andere keer rijd het voor geen meter. Dit zou misschien ook al wat dingen kunnen uitsluiten?
« Laatst bewerkt op: di, 21 mei 2013, 18:06:11 door Victor-J »

Offline Polosedan91

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
  • Eddy P
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #10 Gepost op: di, 21 mei 2013, 23:56:44 »
Carbs  -klus- -thumbsup-

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #11 Gepost op: wo, 22 mei 2013, 00:08:19 »
Ja, als het nou plug and play was :P Grootste concern is eigenlijk dat ik er 17 Juni een trip van 4000 km mee geplanned heb. Hopelijk lukt het dan.

Offline Polosedan91

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
  • Eddy P
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #12 Gepost op: wo, 22 mei 2013, 11:06:47 »
dat is plug en play!!  :) Brandstof druk regelaar of lage druk pomp  inlaatje gaskabeltje & carbs en je bent er al ! peanuts. i have the stuff  -naughty-

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #13 Gepost op: do, 23 mei 2013, 00:06:13 »
Op een ander forum krijg ik suggesties dat het de vacuumvervroeger kan zijn. En zijn die printbanen makkelijk schoon te maken zonder de LMM te slopen of kan ik beter een andere halen?
Ook word er gedacht aan de rotor. Ik zie dat deze niet duur zijn, misschien ook eentje om na te kijken.
« Laatst bewerkt op: do, 23 mei 2013, 00:08:11 door Victor-J »

Offline Polosedan91

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
  • Eddy P
Re: Overslaande, hikkende en soms zelfs even niet reagerende 1.3 NZ.
« Reactie #14 Gepost op: do, 23 mei 2013, 00:47:58 »
Zwart dekseltje boven op de lucht masameter los wrikken en dan heel héél!! voorzichtig  over de zwarte banen met wasbenzine of andere zacht vet oplossende vloeistof,  -thumbsup-