het is allemaal te doen .wel staan de in en uitlaatkanalen optimaler gericht naar de kleppen .
techn isch zul je inderdaad een sloop blokje op de kop moeten tikken .ivm distributie (zul je ook een kast voor moeten maken )
drysump zou ik niet doen voor straat gebruik .originele tandwielpomp van de polo is afdoende .
kettingspanner werkt op olie druk .dus ook hier even wat prutsen .
op zich zeer rendabel voor vermogenswinst (al zou ik uit een 1.3 voor op straat niet meer dan 150 pk persen ) atmosferisch is dit wel het summum . gezien het toerental wat je gaat draaien ,wel alles ballanceren .
wil je nog extremer kun je altijd nog een fluitje erbij zetten .
Zou je die kop niet kunnen ombouwen naar distributie riem? Ik heb nogal een hekel aan distributie ketting, vind het echt helemaal niks en is ook niet echt betrouwbaarder(kijk maar naar de tsi motoren en peugeot enz)
En als ik dat zo zie zou je dan een olieschot moeten maken langs je laatje nokkenas lager en daar een ring op maken waar je een keerring in perst. En verder zou je dan 2 nokkenas tandwielen voor een riem er op moeten maken. Of het doen zoals vw zelf ook deed, nokkenassen via de ketting verbinden en dan 1 tandwiel voor een riem op de buitenkant van de kop maken?
En 150pk uit een gezogen straat 1.3 vind ik best wel een prestatie, vooral als je het nog enigzins betrouwbaar weet te maken. Maar het ultieme is natuurlijk om er dan ook nog een supercharger of turbo aan te hangen, dan ga je behoorlijke idiote vermogens uit een 1.3 halen. Ik zou niet verbaast zijn als je dan met gemak over de 300pk uit zo'n 1.3 kan halen.
Dus wie durft? En dan ook meteen zoals ze in engeland doen een 1w krukas pakken, die had geloof ik een iets langere slag waardoor ze iets meer ccs hebben. En dan een motorfiets kop en een turbo.