Auteur Topic: Banden/ veren / hardheid wagen  (gelezen 1786 keer)

Offline Wimmk2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 284
Banden/ veren / hardheid wagen
« Gepost op: ma, 03 jun 2013, 13:19:24 »
Mss hebben jullie een idee..?

Zit met een steilheck van 89 die best maag ligt op veren op originele poten 60mm vooraan en op ta technix korte poten met verlagin 40mm achteraan... Nu deze ligt best hard op de weg... En wil ht een beetje verhelpen daar we dagelijks gebruiken ;) nu gegaan er al veel zeggen van ja is nrml 60 mm op originele poten kan niet... Toch denk ik niet dat dat het prob is rij namelijk in de winter ook op deze poten met 14' staal met hogere banden en dan heb ik meer comfort...

Nu staat de wagen op vw snowflakes 14' met band 155 55 14

Zou het probleem zich al deels verhelpen door Bvb 155 65/70 14 te monteren? De banden nu zijn aan vervanging toe dus zou er grg een hogere maat optrekken als dit het comfort verhoogd!?

En hoe zijn De rij ervaringen met zulke banden?
Grtz wim

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Banden/ veren / hardheid wagen
« Reactie #1 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 17:32:53 »
Hoe hoger de wang hoe meer lucht er tussen je band en de velg zit en dus meer dempings ruimt. En als je dan nog banden met zachte wangen pakt(wat winterbanden vaak hebben) Dan heb je nog meer comfort.
En verder schijnt weitic een stuk minder stug te zijn dan ta technix

Offline Wimmk2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 284
Re: Banden/ veren / hardheid wagen
« Reactie #2 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 22:27:27 »
Ja beide veren voor als achteraan zijn ta technics ... Verder had ik wel grg de breedte van de band behouden dus de 155 ... Zou het een verschil maken in hardheid dat ik met een 155 55 14 of zou het beter zijn om 155 60 14 te steken en is het een exht merkbaar verschil?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Banden/ veren / hardheid wagen
« Reactie #3 Gepost op: di, 04 jun 2013, 00:57:32 »
Denk wel dat je dat gaat merken, mijn Corsa staat op een Raceland schroefsetje ( op z'n laagst, veert dus alleen nog maar op de banden  -uitlachen-)
Met 165/55 r14 mag ik bijna een niergordel om en met de ori bandenmaat, 145/80 r13 is er wel vrij normaal mee te rijden.

Maar wat bobrosco zegt speelt natuurlijk ook mee, als je banden hebt met een enorm stugge zijwand helpt het alsnog weinig.