Auteur Topic: onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?  (gelezen 4857 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Gepost op: zo, 17 aug 2003, 15:29:05 »
Hallo,ik heb nu een erg snel g40 blok kunnen bemachtigen die ik deze winter in mijn polo wil gaan bouwen.Maar nu moet het onderstel er ook aan geloven.nu zaten er pas nieuwe kw dempers en veren onder,maar die doek misschien weg,en zit dan te denken aan verstelbare koni's.Maar heb uit zeer betrouwbare bron vernomen ;-) dat er vele betere zijn zoals http://www.kwl-motorsport.de/polorenntuning.htm hier word aangeboden met deze prijs Umbausatz, Dreieckslenker vorne -Stahl-, kmpl.   1175.-
 zonder btw per poot.Wat adviseren jullie die meer met polo's doen en wat dingen geprobeerd hebben.En wat moet er dan qua versteviging (rolkooi en dat soort dingen) nog meer gedaan worden om een superwegliggen met veel betrouwbaarheid te waarborgen.Dus barst maar los zou ik zeggen....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 15:53:05 »
foutje ik had t hierboven over een veerpoot maar dat blijkt een ander onderdeel te zijn.Het gaat erom wat er op die pagina staat,wat is er nodig volgens jullie? en wat neemt dat qua kosten met zich mee?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 15:56:15 »
Bij Salzmann is erg veel leuk spul te vinden wat de voorwielophanging flink kan verbeteren.

De katalogus vind je hier:
klik

Staat ook een dreieckslenker op Ebay:
ebay

Serge heeft er trouwens een zoals die.
Wat voor G40 blok is dat dan, dat je zo´n super-onderstel moet hebben (iets wat natuurlijk altijd leuk is :) )

Oja, denk je ook aan de remmen?? -cool-




Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 16:19:06 »
Het blokkie is laten we zeggen,niet onaardig :D  qua remmen zit ik te denken aan ebc schijven en ebc green blokken,vooral om te mindere stof.En dat t liefst achter remmen van een scirocco 16v.Eerst meende ik gewoon me kw set eronder te zetten,maar toen overtuigde die betrouwbare bron :)  me ervan,dan t eigenlijk dom is zoveel geld in je blok te proppen,en dan niks of weinig aan de wegligging te doen,dus nu wilde ik eigenlijk weten,hoe krijg ik die dan ook super?

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #4 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 16:41:14 »
Salzmann ding op Ebay ...
Carterbeschermer van alu blik waar je ook vloermatten van maakt ? HAHAHAHA
Ohne TUV zeker

Kan iemand Polo 3 vertellen wat het verschil is tussen gewone en G 40 stangen en dan vooral de nieuwprijs ?
Op die Salzmann zitten standaard stangen op




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #5 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 17:40:00 »
Het blokkie is laten we zeggen,niet onaardig :D  qua remmen zit ik te denken aan ebc schijven en ebc green blokken,vooral om te mindere stof.En dat t liefst achter remmen van een scirocco 16v.Eerst meende ik gewoon me kw set eronder te zetten,maar toen overtuigde die betrouwbare bron :)  me ervan,dan t eigenlijk dom is zoveel geld in je blok te proppen,en dan niks of weinig aan de wegligging te doen,dus nu wilde ik eigenlijk weten,hoe krijg ik die dan ook super?

arno

Remmen:
Je kunt de standaard klauwen verder naar buiten zetten met spacers, en dan grotere klauwen monteren, of uit de salzmann katalogus met G60 klauwen.
Achter schijven heeft anders geen zin, remmen doe je voornamelijk met de voorwielen.
En stahlflex-remleidingen voor het directere remmen.

En leg eens uit wat er allemaal aan dat G40 blok veranderd is dan?

Verder: met een goed onderstel, alle ´streben´, salzmann (of andere) domlagers en andere stabiklemmen aan de voorkant kom je al een heel eind.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #6 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 17:43:32 »
http://www.bb-automobiltechnik.de/english/gl_g40.html  en dan issie stage 3 dus alles wat daarboven staat ook,voordat ik m de weg weer opzet gaat ie de testbank op,en dan zal ik een kopie hier posten goed? want dan wil ik t ook zeker weten.

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #7 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 20:03:42 »
Wat is de site van die salzman? en kun je daar die catalogus ook bestellen?Zitten die ver in duitsland of kunnen ze de spullen ook opsturen?

mvg arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #8 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 20:18:58 »
oja klein vraagje,komt ie met die soort verbreders wel door de keuring? en passen die klauwen wel in mijn 13 inch wieltjes dan?

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #9 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 22:15:47 »
ik heb van golf gti voor de klauwen ,sirocco zadels,gegroefde brembo schijven ,ebc green blokken .en jaap weet hoe het dashboard proeft  :D dreiecks lenker is aan te bevelen.je auto wordt minder vaag va voren tijdens remmen en accelereren,het stuur gedrag eemt met 100 procent positief toe
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #10 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 22:38:30 »
Remmen kan je rondom van een Scirocco 16v overnemen. Je krijgt dan voor 256x20 schijven en achter 226x10 schijven, je hebt wel een remkrachtregelaar nodig, als die er niet onder zit.
Dit is allemaal plug & play. Ik heb zelf ook nog een Golf II 16v rembekrachtiger en hoofdremcilinder erop gemeubeld, past niet zomaar....
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #11 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 23:12:32 »
Kan iemand in ETKA kijken en Polo 3 uitleggen wat die G 40 stangen nieuw kosten ?
Hij vind het een hoop geld voor een dreieckslenker ... LOL

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #12 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 23:18:07 »
Ik zie/lees nergens dat ie het duur vind, maar een nieuwe G40 querlenker kost een 200 euro per stuk.
Verschil is dat er aan de binnenzijde een kogelgewricht zit ipv een rubber zoals bij een ´gewone´ polo.

De polo-ophanging is standaard niet erg stabiel, dus daar valt een hoop te verbeteren.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #13 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 23:19:03 »
Remmen kan je rondom van een Scirocco 16v overnemen. Je krijgt dan voor 256x20 schijven en achter 226x10 schijven, je hebt wel een remkrachtregelaar nodig, als die er niet onder zit.
Dit is allemaal plug & play. Ik heb zelf ook nog een Golf II 16v rembekrachtiger en hoofdremcilinder erop gemeubeld, past niet zomaar....

Scirocco 2 16v?

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
onderstel aanpassen voor opgevoerde g40 nodig?
« Reactie #14 Gepost op: zo, 17 aug 2003, 23:45:13 »
Ik zie/lees nergens dat ie het duur vind, maar een nieuwe G40 querlenker kost een 200 euro per stuk.
Verschil is dat er aan de binnenzijde een kogelgewricht zit ipv een rubber zoals bij een ´gewone´ polo.

De polo-ophanging is standaard niet erg stabiel, dus daar valt een hoop te verbeteren.

Nee dat las ik op mijn MSN toen ik de prijs noemde van de complete dreieckslenker met de nieuwe G 40 stangen ;)