Goedemiddag heren/dames,
Sinds kort bezit ik weer een polo, eindelijk eens een heuse g40, maar nu heeft ie technisch nogal wat liefde nodig. Ik zal even een kort overview geven van zijn huidige voorkomen.
Orgineel op g60 injectoren, katloze uitlaat en de verwijderde buis tussen gasklephuis en compressor (inlaat compressor afgedopt met een sstalen plaat.)
Nou was de blauwe temperatuursensor afgekoppeld door de vorige eigenaar zodat hij beter liep en dat klopt ook, want zet je hem aan, dan loopt de auto niet stabiel stationair en stottert bij acceleratie en constante snelheden. Maar laat je hem uit, dan start hij met warme motor niet. Die heb ik dus geschakeld gemaakt.
Maar, wat mij het meest stoort, hij verbruikt ontzettend veel brandstof en nog erger, hij stinkt enorm naar benzine, niet alleen in de auto, maar ook voor de auto's achter mij.
Co heb ik getracht wat te gaan verstellen met en zonder ingeschakelde temperatuursensor, maar dat deed de truc niet. (wel bij gebrek aan co meetapparatuur, dus miss nog niet geheel afschrijven als mogelijkheid)
Waar kan ik eventueel nog meer op letten, nakijken?
Alvast heel erg bedankt voor de input van jullie guru's!
Gr. Roy