Auteur Topic: Polo G40 uitdaging...  (gelezen 2008 keer)

Offline RoyRoyz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Roy van Schaik
Polo G40 uitdaging...
« Gepost op: wo, 05 jun 2013, 12:10:08 »
Goedemiddag heren/dames,

Sinds kort bezit ik weer een polo, eindelijk eens een heuse g40, maar nu heeft ie technisch nogal wat liefde nodig. Ik zal even een kort overview geven van zijn huidige voorkomen.

Orgineel op g60 injectoren, katloze uitlaat en de verwijderde buis tussen gasklephuis en compressor (inlaat compressor afgedopt met een sstalen plaat.)

Nou was de blauwe temperatuursensor afgekoppeld door de vorige eigenaar zodat hij beter liep en dat klopt ook, want zet je hem aan, dan loopt de auto niet stabiel stationair en stottert bij acceleratie en constante snelheden. Maar laat je hem uit, dan start hij met warme motor niet. Die heb ik dus geschakeld gemaakt.
Maar, wat mij het meest stoort, hij verbruikt ontzettend veel brandstof en nog erger, hij stinkt enorm naar benzine, niet alleen in de auto, maar ook voor de auto's achter mij.

Co heb ik getracht wat te gaan verstellen met en zonder ingeschakelde temperatuursensor, maar dat deed de truc niet. (wel bij gebrek aan co meetapparatuur, dus miss nog niet geheel afschrijven als mogelijkheid)

Waar kan ik eventueel nog meer op letten, nakijken?

Alvast heel erg bedankt voor de input van jullie guru's! :)

Gr. Roy

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #1 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 12:20:36 »
Je bent verbaasd dat het mengsel niet klopt als één van de sensoren niet of niet goed werken? -gert-
G60-injectoren zijn ook wel wat groter, laten meer benzine door, die zullen er ook wel met een reden op zitten?

Maareh... Hoe is de staat van de (vulhals van de) tank?

En misschien kun je mij ook leren hoe ik CO afstel zonder CO-meetapparatuur? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoyRoyz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Roy van Schaik
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #2 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 12:44:16 »
Verbaasd ben ik niet en écht co afstellen is het natuurlijk niet, maar hij zou met ingeschakelde temperatuursensor wel af te stellen moeten zijn lijkt mij toch?? Of zou ik dan wel terug moeten naar de g40 injectoren? Maar je kan een motor wel afstellen op gevoel en gehoor.

 Vulhals is nog goed, wel wat roest, maar geen vochtige plekken.


golfgtigek

  • Gast
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #3 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 12:55:13 »
Hij stinkt enorm naar benzine, dus dat is een teken dat hij door blijft pompen en veel te veel benzine aangevoerd krijgt.
Daarom start hij dus ook niet op een warme motor want hij verzuipt.

Zou de brandstofpomp of je injectoren niet goed meer zijn?

golfgtigek

  • Gast
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #4 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 12:56:28 »
Snap  niet waarom de inlaat van de compressor is afgesloten, de inlaat is voor verse lucht, zou die daarom dus niet tekort lucht en teveel brandstof krijgen?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #5 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 13:09:20 »
Welkom!

Heb je wat foto's van onder de motorkap?

Het kan natuurlijk van alles zijn, maar ik zou eerst eens kijken of er geen stekkers verwisseld zijn.
Er zijn een paar stekkers waarmee dat mogelijk is.
- gasklephuis: hoort witte stekker op.
- CO/inlaatsensor: hoort zwarte stekker op met blauwige draden.
- klopsensor: hoort zwarte stekker op het vergulde contacten.

Als je Groningen (of nog beter: Leek) ermee kunt halen dan wil ik er wel eens naar kijken  -thumbsup-


Offline RoyRoyz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Roy van Schaik
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #6 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 16:53:58 »
De (overdruk)kant van de compressor is afgedekt omdat de vorige eigenaar daar een oude open luchtfilter had zitten waar ik geen vertrouwen in had. Vandaar dat ik die plaat er op heb gemaakt, nu pakt ie alles goed gefilterd, koud vanuit de originele luchtfilter.

Klopsensor? Wat we kennen als BDP sensor? Kon hem niet zo snel vinden onder de motorkap, zit gewoon toch aan de versnellingsbak kant?

In ieder geval al heel erg bedankt voor het aanbod, mocht ik er echt niet uit gaan komen dan neem ik het graag aan.





Dit gele draad hebben ze gelinkt aan massa?? Hoort dat ook?







Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #7 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 16:59:00 »
Als hij niet gechipt is zou ik maar beginnen met een set originele injectoren op te zoeken. En ik snap ook niet wie dat ooit bedacht heeft om maar gewoon grotere injectoren er in te rammen. Met grotere injectoren loopt hij namelijk altijd een stuk rijker dan origineel, dus dat komt echt niet in de buurt van het resultaat wat je met chiptunen hebt. Bij chiptunen maken ze hem alleen rijker op het gebied waar het nodig is. Dus monteer je een andere poelie op je glader dan zul je vanaf iets van 2000rpm meer benzine nodig hebben bij volgas, en dat programeren ze dan. Maar monteer je grotere injectors dan heb je zelfs stationair al meer benzine en dat heeft hij echt niet nodig met een grotere poelie, en ook bij half gas merkt die motor niks van die poelie dus ook dan hoef je niet meer benzine.
De enige reden die ik kan bedenken voor g60 injectors is als je flink aan het tunen bent en daardoor je originele injectors het niet meer aan kunnen. Maar dan moet je bij die g60 injectoren wel weer een bijpassende map hebben.
En ik denk dat hij met originele injectoren en de temperatuursensor weer normaal aangesloten al een stuk beter zal lopen.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #8 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 17:00:17 »
Als ik jouw was zou ik als eerste die sensor(s) er nieuw op gooien, is bekend dat die dingen wel vaker falen en kun je dat dus uitsluiten.


Snap  niet waarom de inlaat van de compressor is afgesloten, de inlaat is voor verse lucht, zou die daarom dus niet tekort lucht en teveel brandstof krijgen?

Is de Recirculatie waar dan een plaatje over komt -thumbsup-

Offline RoyRoyz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Roy van Schaik
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #9 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 17:08:15 »
Als hij niet gechipt is zou ik maar beginnen met een set originele injectoren op te zoeken. En ik snap ook niet wie dat ooit bedacht heeft om maar gewoon grotere injectoren er in te rammen. Met grotere injectoren loopt hij namelijk altijd een stuk rijker dan origineel, dus dat komt echt niet in de buurt van het resultaat wat je met chiptunen hebt. Bij chiptunen maken ze hem alleen rijker op het gebied waar het nodig is. Dus monteer je een andere poelie op je glader dan zul je vanaf iets van 2000rpm meer benzine nodig hebben bij volgas, en dat programeren ze dan. Maar monteer je grotere injectors dan heb je zelfs stationair al meer benzine en dat heeft hij echt niet nodig met een grotere poelie, en ook bij half gas merkt die motor niks van die poelie dus ook dan hoef je niet meer benzine.
De enige reden die ik kan bedenken voor g60 injectors is als je flink aan het tunen bent en daardoor je originele injectors het niet meer aan kunnen. Maar dan moet je bij die g60 injectoren wel weer een bijpassende map hebben.
En ik denk dat hij met originele injectoren en de temperatuursensor weer normaal aangesloten al een stuk beter zal lopen.

Zelf vond ik het ook al wat vreemd dat dit het enige was wat er echt anders aan was. Maar gelukkig staat er een setje g40 injectoren in de buurt te koop.

Als ik jouw was zou ik als eerste die sensor(s) er nieuw op gooien, is bekend dat die dingen wel vaker falen en kun je dat dus uitsluiten.


Is de Recirculatie waar dan een plaatje over komt -thumbsup-


Thanks, ik was al op zoek naar de juiste benaming. :)
Ik heb het vermoeden dat je het dan sowieso over de blauwe sensor hebt? Alhoewel ik hem door te schakelen wel zijn werking ervaar. Welke eventueel nog meer??

Gr. Roy
« Laatst bewerkt op: wo, 05 jun 2013, 17:14:51 door RoyRoyz »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #10 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 17:29:19 »
Dat hij werkt wil niet zeggen dat hij goed werkt hè  :)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #11 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 17:33:17 »
Zou die blauwe eerst maar eens vervangen ja, denk dat dat al de helft scheelt  :)

Overgens, belang bij om die g60 injectoren voor g40 injectoren te ruilen?  -dunno-

Offline RoyRoyz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Roy van Schaik
Re: Polo G40 uitdaging...
« Reactie #12 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 17:58:46 »
Dat hij werkt wil niet zeggen dat hij goed werkt hè  :)

Das waar, ze staan al zo goed bekend... Ga die proberen morgen te vervangen.

Zou die blauwe eerst maar eens vervangen ja, denk dat dat al de helft scheelt  :)

Overgens, belang bij om die g60 injectoren voor g40 injectoren te ruilen?  -dunno-

Dat zou welkom zijn! Als ik jou daarmee kan helpen, jij mij daarmee sowieso. Minimale vermogenwinst tegen teveel verbruik hou ik niet zo van.

 -thumbsup-