ik ben van plan om mijn Polo (eindelijk) dichter bij moeder aarde te brengen. Waarom? Nou, het een ander is een beetje versleten...dit is waarneembaar door hoorbaar niet compleet vastzittende delen (versleten rubbers gok ik) als ik met een open raampje rustig over een )(*)(*&&^% weg rijd.
Het plan is om de allom bekende kneiterharde 60-40 set (veren + dempers) te monteren. Dit inclusief toplagers en wellemsblokken. Als ik dan toch de boel los heb liggen wil ik het ook meteen goed doen. Daar komt mijn vraag dan: wat is verstandig om allemaal nog mee te vervangen? Ik zie op maxrpm oa deze set:
http://www.maxrpm.de/Racingkit-2-for-Polo-86C-The-originalDeze set omvat dus de wellemsblokken, achteras rubbers en 'Racing Transverse control arm bearing, outsite. It replace the original bearing' wat dit ook maar moge zijn. Er staat inderdaad racing bij, maar het gaat bij mij om mijn daily.
Wat ben ik van plan met de auto zal een van de vragen die wedergesteld wordt natuurlijk. Ik wil graag dat mijn onderstel tiptop in orde is, maar niet overdreven (voorbeeld, ik hoef geen 'race draagarmen' of cupframe). Is de set die ik hierboven post dan overdreven of wel aan te raden?
en nog een vraag, ik wil ook een veerpootbrug (vooraan en boven op de veerpoten) monteren. Er zijn verstelbare en vast. Wat zijn de verschillen in de praktijk? zit er ook nog verschil in alu en stalen veerpootbruggen (uiteraard, maar is dit een merkbaar verschil)?