Auteur Topic: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis  (gelezen 17472 keer)

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #105 Gepost op: do, 07 aug 2014, 18:47:22 »
Nu de Polo dus én stottert onder de 2500 rpm én de Glader pas erin komt bij 3000 rpm vind ik er geen bal meer aan om er in te rijden. We hebben ondertussen de stationairregelklep al afgedopt, maar helaas levert dat niks op.
Vervolgens erachter komen dat er een draadje bij de hall-sensor slecht was, die gesoldeerd maar nogsteeds niks. Ook een aantal massapunten schoonmaken leverde niks op. Valse lucht testen leverde ook niks op.

Ondertussen zijn wel de voorremmen weer in orde en zullen binnenkort de leidingen achter gemaakt worden voor de APK. Ben de auto nu een beetje beu omdat er geen lol meer aan is om in te rijden. Snap er ook helemaal niks van, want we hebben bepaalde dingen losgehaald en weer vastgezet en ineens is het anders. Misschien maar bij de dealer neerzetten en hun er naar laten kijken. Dan maar flink wat geld kwijt, als het maar weer goed rijdt :(
« Laatst bewerkt op: do, 07 aug 2014, 18:49:00 door Victor-J »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #106 Gepost op: do, 07 aug 2014, 19:38:29 »
Je zou Dennis kunnen contacten,hij heeft geloof ik een storingsapparaat om uit te lezen.
Misschien kan hij je verder helpen. -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gert.T

  • Non-Register lid
  • Berichten: 127
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #107 Gepost op: do, 07 aug 2014, 23:11:39 »
Dealer is ook geen garantie dat het goed komt, helaas.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #108 Gepost op: vr, 08 aug 2014, 19:20:28 »
Vanacht aangemeld op het UK G40 forum. Daar wat dingen ingelezen en iets nieuws gezien wat ik moest checken. Het gaat hier om de stekkers van de gaskleppositiesensor, co-potmeter en klopsensor die -zoals bleek- alledrie op een verkeerde plek zaten...  doh Hij stottert niet meer en hij mist ook geen vermogen meer t.o.v. zoals het eerst was. Ik ben weer blij.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #109 Gepost op: vr, 08 aug 2014, 19:38:02 »
Hahahaha  :) goed bezig! Mooi dat het opgelost is man!

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #110 Gepost op: vr, 08 aug 2014, 21:24:09 »
 -thumbsup- nothing beats the G40 feeling!

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #111 Gepost op: di, 16 sep 2014, 09:36:50 »
Weer een jaartje APK! Was een zware klus.. Kentekenlampje, koplampafstelling en een accu die niet goed vast zat  -naughty-

Hopelijk snel accuwak laten lassen en dan kan die weer even!

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #112 Gepost op: do, 16 okt 2014, 17:29:47 »
Carterventilatiefilter is vervangen, en ook nieuwe olie + filter! Denk je alles gehad te hebben, nee de conclusie is getrokken dat de uitlaatspruitstukpakking lek is :P
Zondag gaat wordt hij weggebracht om het accuwak te lassen. Is dat in ieder geval wel weer mooi.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #113 Gepost op: do, 16 okt 2014, 19:39:28 »
 -thumbsup- voor de apk. Met dat wak komt het wel goed ;)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #114 Gepost op: do, 16 okt 2014, 21:24:50 »
 -thumbsup-

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #115 Gepost op: ma, 27 okt 2014, 22:26:09 »
De Polo heeft een weekje bij Ron gestaan, die samen met een maat het accuwak weer topmooi gemaakt heeft. Kan deze weer een flinke poos mee!

On the other side, na de olie wissel twee weken terug gaat het oliealarm ineens af als de motor warm is. Het vreemde is dat hij dit enkel doet onder de 2500 tpm. Snap er geen bal van. Oliepeil en druk zijn in orde.
« Laatst bewerkt op: ma, 27 okt 2014, 22:46:57 door Victor-J »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #116 Gepost op: di, 28 okt 2014, 00:06:22 »
Druk is in orde? Hoe weet je dat? -dunno-
Normaal gesproken zou ik denken dat het komt van een kapotte sensor (er zijn er 2: één tót bepaalde toeren, één vanaf bepaalde toeren (zelf even nazoeken, ben kapot na een dag van 18 uur werken), of omdat de bedrading van/naar die sensor massa maakt, maar aangezien je vertelt dat het (vooral?) is nadat je zelf een oliegerelateerde actie hebt gedaan (oliewissel): welke olie heb je gebruikt? Niet te dun? Zuigt de pomp goed aan? Maw: is de circulatie OK?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #117 Gepost op: di, 28 okt 2014, 00:20:48 »
Druk heeft Mk1-madness gemeten, was goed volgens hem. Klopt, ken de sensoren inderdaad. Het is wel toevallig inderdaad dat het precies na de oliewissel gebeurd nu. Ik had eerst 10W60, maar ben over gegaan op 10W40 Semi Syntetisch. Heb me even ingelezen op het Engelse G40 forum wat de meesten daar gebruiken en bijna iedereen rijd op 10W40. En of de pomp goed aanzuigt durf ik niet te zeggen.. Maat van me gaat volgende week op de brug even kijken of de oliezeef niet verstopt zit, mits ik het probleem eerder al opgelost heb.

Dank voor je reactie!

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #118 Gepost op: ma, 03 nov 2014, 23:15:23 »
Mezelf even een kennis update gedaan hoe en wat met de oliën, de 10W60 en 10W40.

In Nederland lees ik dat (bijna) iedereen op 10W60 rijdt, waar in Engeland (bijna) iedereen op 10W40 rijdt. De motivatie voor de Engelsen om op 10W40 te rijden, is omdat Volkswagen 10W40 voorschrijft voor dit blok. Wel rijden heel veel Engelsen met oliekoelers, om de temperatuur wat lager te houden en zo de druk hoger. De reden om met 10W60 te rijden, is omdat 10W60 veel minder snel dun wordt, de druk dus hoger blijft. Iets wat ik nu ondervind, omdat hij bij 10W40 begint te piepen, waar dit met 10W60 niet zo was. Wel weet ik dat 10W60 echt veel langer duurd om op temperatuur te krijgen, dus voor kleinere stukken rijden is dat eigenlijk slechter dan de 10W40.

Nu wil ik toch gewoon graag bij de 10W40 blijven, dus ga lekker eigenwijs op zoek naar andere oplossingen voor het druk probleem. Ten eerste zal ik de G40 donderdag warm rijden zodat een vriend van me 's avonds de druk kan testen als de olie warm is. Mocht die toch slecht zijn, dan gaat het carter er af en wordt de pomp gecheckt. Eventueel ga ik dan wel kijken of de pomp ouder is om hem misschien gelijk maar te vervangen.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #119 Gepost op: di, 04 nov 2014, 12:33:39 »
Minimale druk bij warme motor: 2 Bar bij 2000 tpm.

Hoe weet je dat 10W60 minder snel op temperatuur komt? Heb je olietemp-meter?

Te lage druk kan komen door versleten pomp, maar ook doordat je ná de pomp ergens verlies hebt.
Bijvoorbeeld door slijtage van de krukaslagers (small-ends/big-ends).

Maar goed: meten = weten.