@Sjon: jazeker heeft een accu zelfladend vermogen, een leeggestarte accu kan een uur later weer genoeg juice hebben om de startmotor een paar keer rond te gooien. Blijft de auto daarna echter probleemloos rijden dan verdenk ik ook eerder een midlife-Hallgever dan een overleden dynamo.
Dynamo is te meten, Hallgever helaas niet.
Accu kan ook nog defect zijn (kromme plaat intern oid), waardoor je incidenten met spontane zelfontlading krijgt. Iris onlangs ook gehad (met Bosch Silverline-accu die nčt buiten de garantie van 2 jaar was). ANWB-man wist mij te verbazen dat warmte een grotere vijand is van de accu dan kou. Dacht altijd dat de meeste accu's in de wintervorst overleden, blijkt juist in de zomer te zijn.
@ Geert: bijna juist. In de winter heb je er eerder last van omdat je meer grootverbruikers hebt. Gevalletje: oorzaak ontstaat vaak bij warmte. Symptomen ervaar je vooral bij koude....
Maar euh.... Zullen we weer even 'on track' gaan. Annemieke zoekt volgens mij vooral iemand die meekijkt en eventueel repareert. Kortweg heeft ze hulp nodig. Misschien dat iemand hier ook op kan reageren (denkend dat de helpende hand die zich aanbiedt dit grotendeels ook allemaal wel weet)
Dus: wie is in de gelegenheid en heeft zin om Annemieke te helpen?