Auteur Topic: Snel blokje afstel problemen  (gelezen 22677 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Snel blokje afstel problemen
« Gepost op: do, 21 nov 2013, 10:42:35 »
Toch nog maar eens hulp vragen aan de polo-professionals -thumbsup-

Blok is als volgd opgebouwd:
GK sleeptuimelaar, kop bewerkt door Dr S. Pot.
Dubbele schrick klepveren, tuimelaars en 296/296 nokkenas.
Electronische ontsteking opgebouwd door bovengenoemde.
CBR600 36mm keihin carbs, sproeiermaat 150, remluchtsproeier dicht.

Nou ben ik weken aan het kloten geweest met nokkenastiming, ontsteking, en verstopte progressiegaten.
Dit is allemaal goed gekomen, maar nu dient het volgende probleem zich aan.
Koud starten is zwaar, met choke paar keer starten, en dan even 3 cilinders (zo klinkt het).
Bij warme motor zakt ie de laatste 500rpm erg langzaam. Vanaf +/- 6000rpm volgas gaat hij haperen, tot +/- 7500rpm, daarna trekt ie weer. (Ben niet veel verder gegaan, ik=angsthaas)
Trekken onder 3000rpm is hossen en bokken.
Vermogen heeft ie al wel redelijk, alleen ben ik er nog lang niet, dus bougies gecontrolleerd.
Hier liep ik weer tegen een probleem aan. Bougie 1, 2 en 4 zijn te licht, maar 3 gitzwart van het roet.
Ik zevenkleurenstrontschijtend naar de garage voor een compressiemeting. Dit was gelukkig helemaal goed, maar ik zit dus nog steeds met een zwarte bougie. Ik weet zeker dat het probleem er pas is sinds afgelopen weekend is, toen ik de carbs gereinigd heb.
Ontsteking is goed. Vonkt naar behoren.
Sproeiers 160 zijn er als het goed is vandaag.

Iemand een idee van wat ik fout heb gedaan?

Alvast bedankt -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.187
  • Henri Nap
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #1 Gepost op: do, 21 nov 2013, 10:56:43 »
cilinder 3 meer benzine als de rest, carburateurs goed in elkaar gezet?

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #2 Gepost op: do, 21 nov 2013, 11:00:05 »
Naar mijn beste weten wel. Heb enkel de vlotterkamers en co schroeven eruit gehad.
Dat is naar mijn beste weten goed gegaan. Zaterdag nog maar eens longoperatie uitvoeren..
Moedeloosvan.nl
'83 GT, das macht spaß!

golfgtigek

  • Gast
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #3 Gepost op: do, 21 nov 2013, 11:37:59 »
zijn ze allemaal synchroon gesteld  -klus-

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #4 Gepost op: do, 21 nov 2013, 11:40:08 »
Ja, airflow is niet aangekomen, en co schroeven gelijk 2,5 slag uitgedraaid. Zo was het ook voor het schoonmaken, en toen was alles net te arm..
'83 GT, das macht spaß!

golfgtigek

  • Gast
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #5 Gepost op: do, 21 nov 2013, 11:47:33 »
zo toch nog is kijken of ze nog goed staan   want alle 4 de co schroeven  gelijk hebben staan is vrij apart  want ze zijn alle 4 uniek en  nooit helemaal gelijk aan elkaar 
 

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #6 Gepost op: do, 21 nov 2013, 11:54:39 »
Co regelen stationair.
Stationair is best!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #7 Gepost op: do, 21 nov 2013, 13:30:08 »
Tijdens/na reinigen carb's iets niet correct teruggemonteerd? -dunno-
Venturischuiven komen netjes omhoog?
Geen idee wat je allemaal los gehad hebt: dat weet je zelf 't beste => dat zou ik allemaal es controleren.

zo toch nog is kijken of ze nog goed staan   want alle 4 de co schroeven  gelijk hebben staan is vrij apart
want ze zijn alle 4 uniek en  nooit helemaal gelijk aan elkaar 
Hoe moet men die afstellen volgens jou?

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #8 Gepost op: do, 21 nov 2013, 13:32:50 »
Ben ik ook benieuwd naar -thumbsup-
4 lamba's met 4 afr meters -dunno-

Zal zaterdag nog eens de boel los halen. Schuiven openen allemaal.
Misschien nog wel een idee om die slang weer op mijn airbox aan te sluiten?
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #9 Gepost op: do, 21 nov 2013, 13:57:43 »
Slang/aansluiting tbv lucht van/naar venturischuiven zit bij mij nergens op aangesloten:
als je die aansluit op een airbox waar géén druk heerst, kan dat prima lijkt me, maar niet noodzakelijk.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #10 Gepost op: do, 21 nov 2013, 14:00:36 »
Slang hlemaal open? Ik sprak iemand van ten Kate raceteam (CBR600) en raadde me aan deze af te doppen.
Maar eens los haln -klus-
'83 GT, das macht spaß!

golfgtigek

  • Gast
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #11 Gepost op: do, 21 nov 2013, 17:51:24 »
sorry heren foutje van ikke  :) bedoelde niet de co   -gert- -gert-   maar uit je verhaal lees ik toch dat 3 cilinders te kort krijgen en eentje teveel  dan staan toch echt je carbs niet goed  maar zou toch echt nog is controleren of ze echt alle 4 synchroon staan   ik ben zelf terug gegaan naar webers want ik kreeg mijn motorcarbs  ook niet goed en was het zat  en webers waren voor mij makkelijker te stellen en te veranderen  :) :) :)
« Laatst bewerkt op: do, 21 nov 2013, 18:00:57 door golfgtigek »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #12 Gepost op: do, 21 nov 2013, 18:32:17 »
stroomt er niet eentje over ?
je motor loopt op 3 cylinders  ook tijdens eerste sxtart .zijn de bougies goed ? nou niet zeggen ze zijn nieuw . als een bougie valt in de winkel kan hij al stuk zijn .

synchroon stand toch nog eens controleren mbv doorstroom meters .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #13 Gepost op: do, 21 nov 2013, 19:23:10 »
Bougies zijn goed, die heb ik getest. Air flow klopt ook!
Heb wel het idee dat mijn hand onder de peut zit als ik onder de carbs kom.
Dus overstromen is een optie.
Waar zit dat m in? Waar kan ik dat vinden? Het is dus buiten de carb dat de benzine uit komt, niet in de venturi.
Wat mij trouwens ook opviel is als je vanuit stationair onder de kap goed gas geeft, je benzinedampen gewoon uit de kelken ziet schieten..? -dunno-
'83 GT, das macht spaß!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.187
  • Henri Nap
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #14 Gepost op: do, 21 nov 2013, 19:55:56 »
zet is hem dan is op contact zodat het elektrisch pompje loopt, dan komt het er dan zo uitlopen uit de overloop, zit waarschijnlijk de vlotter niet goed. of sluit niet af