Toch nog maar eens hulp vragen aan de polo-professionals
Blok is als volgd opgebouwd:
GK sleeptuimelaar, kop bewerkt door Dr S. Pot.
Dubbele schrick klepveren, tuimelaars en 296/296 nokkenas.
Electronische ontsteking opgebouwd door bovengenoemde.
CBR600 36mm keihin carbs, sproeiermaat 150, remluchtsproeier dicht.
Nou ben ik weken aan het kloten geweest met nokkenastiming, ontsteking, en verstopte progressiegaten.
Dit is allemaal goed gekomen, maar nu dient het volgende probleem zich aan.
Koud starten is zwaar, met choke paar keer starten, en dan even 3 cilinders (zo klinkt het).
Bij warme motor zakt ie de laatste 500rpm erg langzaam. Vanaf +/- 6000rpm volgas gaat hij haperen, tot +/- 7500rpm, daarna trekt ie weer. (Ben niet veel verder gegaan, ik=angsthaas)
Trekken onder 3000rpm is hossen en bokken.
Vermogen heeft ie al wel redelijk, alleen ben ik er nog lang niet, dus bougies gecontrolleerd.
Hier liep ik weer tegen een probleem aan. Bougie 1, 2 en 4 zijn te licht, maar 3 gitzwart van het roet.
Ik zevenkleurenstrontschijtend naar de garage voor een compressiemeting. Dit was gelukkig helemaal goed, maar ik zit dus nog steeds met een zwarte bougie. Ik weet zeker dat het probleem er pas is sinds afgelopen weekend is, toen ik de carbs gereinigd heb.
Ontsteking is goed. Vonkt naar behoren.
Sproeiers 160 zijn er als het goed is vandaag.
Iemand een idee van wat ik fout heb gedaan?
Alvast bedankt