Auteur Topic: Snel blokje afstel problemen  (gelezen 22689 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #30 Gepost op: za, 23 nov 2013, 19:52:44 »
Wat doen die schuiven dan precies?
Heb ik nooit echt begrepen -thumbsup-
Gaskleppen, zit in elke carb, maar die schuiven zijn nieuw!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #31 Gepost op: za, 23 nov 2013, 20:11:18 »
Die schuiven zorgen voor een constante onderdruk in je inlaat traject en tevens liften ze de hoofdnaald uit de sproeierbuis welke door zijn tapse vorm steeds een grotere opening geeft .Nu heb je al 160 sproeiers (wat al vrij groot is voor een 1.3 ) dus mijn bredenering is dan dat de hoofdnaald de opening niet vrij genoeg geeft .
vroeger loste ik dit eventueel op door m3 onderlegringen onder de naald te leggen zodat de naald wat verder omhoog kwam . echter is dit een foutieve oplossing wel kun je zo ook erachter komen of dit het euvel is .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #32 Gepost op: za, 23 nov 2013, 20:19:16 »
Dus eerst er onder. Probleem opgelost: ringetjes verwijderen en veertjes inkorten?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #33 Gepost op: za, 23 nov 2013, 20:52:38 »
Exact . Te beginnen met 3 ringetjes per naald .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #34 Gepost op: za, 23 nov 2013, 21:16:37 »
Stomme vraag stom antwoord..
Ringetjes komen in het gat van de vacuumschuif? Dat is toch vice versa aan veren inkorten?
Ringetjes erin is minder ruimte dus strakker,
Afknippen is korter dus slapper?
Iknietsnapt!
'83 GT, das macht spaß!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.187
  • Henri Nap
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #35 Gepost op: za, 23 nov 2013, 21:23:08 »
Ringetjes komen onder je gasnaald zodat deze hoger komt te liggen

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #36 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 11:17:18 »
Deze jongen gaat m3 ringetjes regelen!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #37 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 11:19:34 »
Heb je niet een bakje vol liggen in je schuur dan ....  :)

Succes Robert, als het straks allemaal lekker loopt ben je zo trots op jezelf  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #38 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 11:24:14 »
Nee, M3 ringetjes moet ik wel echt ergens gaan kopen.
Maar dat mag de pret niet drukken!

Kan iemand mij ook vertellen wat de prestaties van een 1.3 GK met 296 als en bewerkte kop met keihins zou moeten gaan doen?
Ik ben nu nog redelijk ontevreden over het resultaat, ik verwacht best wel een raket, maar heb geen idee wat het uiteindelijk moet gaan worden. Voor hetzelfde geld ben ik nu maar aan het doorzoeken en kloten terwijl ik al op Max zit begrijp je -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #39 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 11:28:00 »
Tja, is natuurlijk volledig koffiedik kijken, maar ik denk dat je ergens tussen de 90 en 105 Pk zult uitkomen?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #40 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 11:47:47 »
Jij rijdt rond met een atv bak(g40 vrij lang ) ik reed met een 8p bak .
atmosferisch verleg je de toeren  .nu met een lange bak is het resultaat altijd wat minder als verwacht .
ik reed met een gk onderblok ,bewerkte mh kop (hydrau) ,3f nokkenas(219) ,cbr900 rr uit 2000 carbuarateurs , spaghety spruitstuk 4-2-1  met eigenbouw 50mm uitlaat en aangepaste gk ontsteking  .
hierop deed ik een 96,3 pk bij 6500rpm (toerenbegrenzer op 6800) en een koppelvlakke van 2200 rpm tot 6100 rpm .
met jouw setup zou dus een 110 mogelijk moeten zijn . de truuk is echter om het vermogen goed naar de wielen te krijgen .hiervoor geldt dus dat hoe langer de bak wordt in overbrengingen ,hoe lager het koppel op de wielen wordt. te kort en je kunt niet optimaal gebruik maken van je beschikbare koppel in je versnelling . te lang en je verbruikt koppel . de gangbare bakken zijn eigenlijk . 8p en ahd (ahd is gelijk aan g40 maar met korter eind overbrenging )
Tunen en opvoeren is een spel van techniek wat je met gevoel en berekening goed kunt bepalen .
om je bak te sparen ivm koppel wat door je bak heen gaat kun je ook kleinere wiel omtrek nemen (165/55-13 of 175/50-13 ). dit geeft 2 voordelen meer koppel op je wielen en grotere remvertraging tot dat wat je grip van banden toelaat .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #41 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 12:57:29 »
Ik had voor de g40 bak gekozen voor 2 voorname redenen.
Namelijk lage toeren op snelwegtempo, dus lager verbruik, en langere versnellingen, wat dus een schakelmoment zal schelen.
Ik zal dus toch naar een kortere bak met lange 5e moeten gaan zoeken..
Wat is beter in dat geval?
4 of 5 schakels?
'83 GT, das macht spaß!

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.927
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #42 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 13:48:43 »
Ik heb nog een AHD bak liggen, zat eerst onder de Derby. Mocht je die willen proberen is er vast wel wat te regelen..
Gewisseld voor een 8P omdat ik de 5 te 'kort' vond, wat dus voor hoge toeren op snelwegtempo zorgde. Met 175/50/13 zat ik voor een gangetje tussen 100 - 120 al zeker richting 4000 rpm. (Tussen) sprintjes waren wel geniaal..  :)
De 8P zorgt nu voor een wat relaxtere rit op de snelweg, terwijl er nog steeds leuke sprintjes mogelijk zijn, al heb ik die nog niet heel veel geprobeerd.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #43 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 13:56:13 »
Ik heb ook AHD onder de coupé. Mijn blok is een beetje aangepast met 3F stok, bewerkte inlaat en bewerkte kop. Het rijd allemaal wel lekker met best veel vermogen bij tussensprintjes, alleen als je wil gaan voor laag toerental bij 80-100km/h en daardoor gunstig brandstofverbruik, zou ik een AHD bak afraden

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #44 Gepost op: zo, 24 nov 2013, 15:14:02 »
Maar er is dus geen bak met korte overbrengingen, en enkel een lange 5e?
'83 GT, das macht spaß!