Jij rijdt rond met een atv bak(g40 vrij lang ) ik reed met een 8p bak .
atmosferisch verleg je de toeren .nu met een lange bak is het resultaat altijd wat minder als verwacht .
ik reed met een gk onderblok ,bewerkte mh kop (hydrau) ,3f nokkenas(219) ,cbr900 rr uit 2000 carbuarateurs , spaghety spruitstuk 4-2-1 met eigenbouw 50mm uitlaat en aangepaste gk ontsteking .
hierop deed ik een 96,3 pk bij 6500rpm (toerenbegrenzer op 6800) en een koppelvlakke van 2200 rpm tot 6100 rpm .
met jouw setup zou dus een 110 mogelijk moeten zijn . de truuk is echter om het vermogen goed naar de wielen te krijgen .hiervoor geldt dus dat hoe langer de bak wordt in overbrengingen ,hoe lager het koppel op de wielen wordt. te kort en je kunt niet optimaal gebruik maken van je beschikbare koppel in je versnelling . te lang en je verbruikt koppel . de gangbare bakken zijn eigenlijk . 8p en ahd (ahd is gelijk aan g40 maar met korter eind overbrenging )
Tunen en opvoeren is een spel van techniek wat je met gevoel en berekening goed kunt bepalen .
om je bak te sparen ivm koppel wat door je bak heen gaat kun je ook kleinere wiel omtrek nemen (165/55-13 of 175/50-13 ). dit geeft 2 voordelen meer koppel op je wielen en grotere remvertraging tot dat wat je grip van banden toelaat .