Goed, daar gaan we.
Ik reed weg van huis, en bij het eerste stoplicht bleef kort het gas hangen. Tot ik het een keer dieper in trapte, rn het gerammel begon. Dit bleek achteraf een schroefje te zijn wat dus klemde tussen de vlinderklep, en daarna het blok in gezogen werd.. Schroefje waarmee het luchtfilterhuis aan de carbs zit is los getrild (6 totaal bleek achteraf
), en de kelk in gezogen. Deze is bij stationair draaien het blok in gegaan een heeft op onverklaarbare wijze de klep weten te missen, dus is direct door de opening tussen kop en zuiger gekomen. Hij heeft nog geen 1,5 seconde stationair gedraaid, dus schade is wat mij betreft mee gevallen.
Schroefje moest ik uit de zuiger peuteren, maar kleppen zijn niet krom, en seals zowel klep als kop ongeraakt.
Ik ben van mening dat dit geen gevolgen moet hebben voor het blok, en dat ik donderdag als ik een lang weekend vrij heb de kop en zuiger ga ontdoen van scherpe stukken, en de boel gewoon weer op bouw en start..
Ik zou niet weten wat ik anders moet doen, aangezien de schade sowieso redelijk mee valt, en de kosten voor de nieuwe zuiger en werkzaamheden zo enorm gaan worden dat me dit niet interessant meer is.
Dus mijn idee is de boel weer schoon en netjes opbouwen, van begin af aan overnieuw afstellen, zowel ontsteking als nokkenas, speling etc, en gewoon maar starten, normaal warm rijden, en dan uit proberen. De 9000rpm die ik afgelopen tijd heb gereden zal ik wel op mijn buik kunnen schrijven, maar 6500rpm moet kunnen. De kans is 50/50 dat het goed gaat.
Ben benieuwd wat jullie idee hierbij is!