Auteur Topic: Motor valt uit  (gelezen 1979 keer)

Offline wiebe_polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 51
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Naberman
Re: Motor valt uit
« Reactie #15 Gepost op: di, 11 nov 2014, 19:13:17 »
Jap, die levert goed. Bij het starten komt er straal voor straal benzine uit. Niet in een straal, maar zoals de benzinepomp pompt. Dus een goeie straal, en dan weer een, en weer een. Dus de pomp doet het wel goed.

Offline wiebe_polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 51
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Naberman
Re: Motor valt uit
« Reactie #16 Gepost op: wo, 12 nov 2014, 09:55:31 »
Iemand enig idee wat er kan zijn? Gisteren heb ik 3 nozzles in de carb weer schoongemaakt (main jet (primary en secondary)). Ook de idle jet nozzle eruit gehad. Deze 3 zijn bij mijn carb helemaal ingedraaid (Was ook zo toen ik ze eruit haalde). Kan dat kloppen?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Motor valt uit
« Reactie #17 Gepost op: wo, 12 nov 2014, 23:38:26 »
Sproeiers: geen idee, al in de vraagbaak gekeken voor afstelling hiervan?
Het zou ook nog kunnen dat de ontluchting van de tank niet goed werkt en de tank vacuum trekt. Draai na uitvallen de tankdop eens los; als je dan lucht hoort zuigen is het bingo.

Offline wiebe_polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 51
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Naberman
Re: Motor valt uit
« Reactie #18 Gepost op: vr, 14 nov 2014, 23:00:44 »
Heren,

Ben een stukje verder. Na heel veel zoeken en lezen op internet erachter gekomen dat de "idle cut off valve" wel eens voor problemen kon zorgen. Kan hem controleren door 12V erop te zetten. Als hij klinkt istie goed. Deed die van mij dus mooi niet. Sloop gebeld, en een 2de carburateur gekocht. Vervolgens de "idle cut off valve" overgezet, en ziedaar de auto blijft lopen wanneer ik hem start.

Nu heb ik het volgende probleem. Wanneer de motor koud is loopt hij aardig mooi (toeren zijn nog wat hoog, maar blijft wel mooi constant). Wanneer de motor echter warm wordt, en de klepje van de carb gaat open, en je geeft dan gas, dan valt de motor uit. Iemand een idee welke afstelling dan niet goed is.

De carb op de auto trouwens in ultrasoon bad gehad, dus die is helemaal schoon. Het moet hem aan de afstelling liggen vermoed ik, maar ik weet zo niet wat. Ik wil niet zomaar overal aan gaan draaien.

Groeten

Wiebe