Auteur Topic: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1  (gelezen 2399 keer)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Gepost op: vr, 27 dec 2013, 07:59:47 »
ik heb een 1300cc mh motor bj 1986 met hydrostoters ingebouwd in mijn polo1 waar oorspronkelijk een 900cc in stond.
Moet ik dan de kabelboom van de 900cc of de 1300cc gebruiken . er zijn veel meer aansluitingen ... tis voor mij de 1ste keer dat ik alles zelf probeer te doen aan de motor .....

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #1 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 09:57:18 »
bij de mh is alles dubbel uitgevoerd qua sensoren (signaal draad en massa draad )voor zowel de temperatuursensor .900 cc blokje had 1 oliedruksensor .
ik zou het met de kabelboom van de 900 cc doen .en dan je thermostaathuis van de 900cc overzetten (past). ontstekingskabelboompje van de mh gebruiken . de 12v+ van je achteruitrij schakelaar aftakken en gebruiken voor de + van je ontsteking .die van je 900 cc is 9 volt ivm contactpunten op de originele plus . enigste wat dan niet aangesloten wordt is je egeltje in je inlaatspruitstuk .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #2 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 10:54:21 »
 -thumbsup-

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #3 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 11:43:51 »
kan ik de radiator van de 900cc aansluiten op die 1300 CC MH motor wegens plaats te kort ? Deze is wel een stuk kleiner

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #4 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 18:32:42 »
kan ik de radiator van de 900cc aansluiten op die 1300 CC MH motor wegens plaats te kort ? Deze is wel een stuk kleiner

up

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #5 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 19:03:22 »
Kan wel, maar zou wel gaan zoeken naar een grotere.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #6 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 19:09:02 »
Kan wel, maar zou wel gaan zoeken naar een grotere.
  ik heb een grotere maar die gaat er niet zo goed tussen . maar zou het dan problemen geven mocht ik permanent de 900cc radiator monteren ?

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #7 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 19:57:08 »
Waarom past de grotere niet dan? Ik kan me voorstellen dat je bij een g40 ombouw meer problemen kan hebben. Hoeveel is hij breder en wat zit er in de weg?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #8 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 20:12:41 »
De slang-aansluitingen zijn anders, waardoor je met je onderste koelslang in het geding komt. De Polo/Derby 1 heeft in die hoek een verstevigingsprofiel/-driehoekje.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #9 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 20:29:15 »
die 900 cc radiateur is afdoende . de 1.3 op 600kg hoeft minder te werken en zal dus minder warmte ontwikkelen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #10 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 20:53:29 »
 -thumbsup-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #11 Gepost op: vr, 27 dec 2013, 22:40:49 »
Weer wat geleerd....
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #12 Gepost op: za, 28 dec 2013, 01:55:11 »
Weer wat geleerd....
hoe bedoel je? dat is hier toch de bedoeling niet ......
toch bedankt
« Laatst bewerkt op: za, 28 dec 2013, 02:01:16 door kurt »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #13 Gepost op: za, 28 dec 2013, 09:39:01 »
Altijd goed om te leren toch? Jij hebt de vraag gesteld omdat de radiator die bij het blok hoort niet goed past. Wij hebben dezelfde logica blijkbaar: het zal niet voor niets zo bedacht zijn door vw. Als die koeling van een smallere goed is dan hebben we wat geleerd :D
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: mh1300cc 5bak inbouwen in polo 1
« Reactie #14 Gepost op: za, 28 dec 2013, 09:42:44 »
Motorcode HA (0,9 40pk) en HH (1.3 60pk) uit dezelfde tijd hebben dezelfde radiateur.
Tsja, een MH 1.3 55pk gaat dan prima en een beetje tunen ook nog wel.
Let wel: dan praten we wel over een radiateur in goede conditie, geen halfdicht oud lijk.