Auteur Topic: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"  (gelezen 39090 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #120 Gepost op: di, 11 nov 2014, 20:49:03 »
In de eentje ff aanduwen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #121 Gepost op: di, 11 nov 2014, 21:31:48 »
Zo heb ik 'm ook wel thuis gekregen, thnx Jorp... withstupid

Maareh... Iets in 'daily' en dat niet iedere dag (of zelfs keer?!) willen doen...  :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #122 Gepost op: di, 11 nov 2014, 22:35:04 »
Mijne haddit laatst ook. Heb toen de uitsparing in de bak waar de as invalt schoon gemaakt dn wat gevet. Daarna seer starten.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #123 Gepost op: wo, 12 nov 2014, 05:28:43 »
 -thumbsup- :)
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #124 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 17:47:54 »
Help de Derby de winter door...
Sinds een paar dagen begint het dan toch langzaam te koud te worden om direkt op gas te starten... Op benzine blijft-ie echter niet stationair lopen (ook niet met choke) => sigaar verdacht. Vanavond mogelijk al wisselen met/bij Koen (als-ié wakker is)?
Vaak moet ik echter wat langer starten vóór er benzine bij/in de carb komt. Daar wil ik wel van af.
Helpt een terugslapklep in de leiding?  -dunno- Praktijkervaring iemand? Nadelen?
Een blindplaatje op de kop waar de mechanische brandstofpomp zit en een elektrische pomp installeren? Dun welleke? Lage opbrengst-Hardi?  -dunno- Iemand nog wat liggen omdat-ie de verkeerde heeft gekocht bij de overstap naar motorfietscarbs?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #125 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 19:11:38 »
ik heb ondervonden door een paar keer (4x) flink diep het gaspedaal in te trappen voor de je de sleutel rond draait in het contact dat hij dan een stuk makkelijker aanslaat!

uiteraard met choke vol uit!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #126 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 19:16:54 »
Dat klinkt als een voetballer die nadat-ie gewonnen heeft nooit meer zijn sokken wil wassen, want met vieze sokken wint hij altijd...
De pomp is mechanisch, en pompt dus pas als er draaiende delen aan de gang zijn. Met het gaspedaal intrappen activeer je toch hooguit de automatische choke, maar die zit niet op mijn carb, en ook niet op de jouwe, want je praat over de choke helemaal uit...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #127 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 19:19:23 »
bij mijn piest de acceleratiepomp een een flinke dot peut erin ik denk dat bij mij iig een workaround is  -thumbsup-
er zit bij jou toch ook een solex op?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #128 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 19:34:16 »
Yep. Dus jouw carb piest benzine doordat je aan de gaskabel trekt, nog vóór je de auto op contact zet? Theoretisch kun je de tank dus leeg krijgen, zonder dat je een sleutel van de auto hebt, zolang je in de motorruimte kunt?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #129 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 19:35:58 »
Idd  :)

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #130 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 20:22:29 »
ik heb ondervonden door een paar keer (4x) flink diep het gaspedaal in te trappen voor de je de sleutel rond draait in het contact dat hij dan een stuk makkelijker aanslaat!

uiteraard met choke vol uit!
Zo moet ik de Vulva 's ochtends standaard starten, althans met 2x pompen... -koffiedrinken-
]
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #131 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 20:32:21 »
@Dante: injectie met autochoke, lijkt me? Da's geen vergelijk.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #132 Gepost op: wo, 26 nov 2014, 22:42:09 »
Niet naar Etten-Leur/Koen geweest: hij bleek de sigaar niet (meer) te hebben of te vinden. Maar de klep klikt gewoon als ik op contact de bedrading eraf trek, dus krijgt spanning en lijkt niet defect te zijn.
@Dante: starten is geen probleem, alleen nu op LPG is het lastiger (vanwege de kou). Heb nu ouderwets de auto op benzine geschakeld alvorens de auto af te zetten, ben benieuwd hoe het volgende keer zal gaan.
Ga maar eens aan de gang met een operatie: nieuwe benzinefilter, revisiekitje misschien?  -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #133 Gepost op: do, 27 nov 2014, 09:38:19 »
Yep. Dus jouw carb piest benzine doordat je aan de gaskabel trekt, nog vóór je de auto op contact zet? Theoretisch kun je de tank dus leeg krijgen, zonder dat je een sleutel van de auto hebt, zolang je in de motorruimte kunt?
sssssst niet verder vertellen :D

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DT-47-KF ] Derby S "Daily Derby"
« Reactie #134 Gepost op: do, 27 nov 2014, 15:10:35 »
Vanmorgen prima start, volledig koud met choke volledig open blijft-ie ook lopen. Toen over op gas om in ieder geval op bestemming te kunnen komen. In de loop van de ochtend terugschakelen naar benzine: op toeren prima draaien, netjes 110-120 tokkelen. Bij gas terug is het al een beetje hikken en stoten, koppeling in = motor uit.
Geen tijd om nu mee bezig te zijn: fles wasbenzine gekocht, in de tank gemieterd, volgetankt (à € 1,43, het wordt al weer iets normaler), nieuw benzinefilter gekocht (maar nog niet gemonteerd)...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!