Auteur Topic: Volt&Lader METER  (gelezen 959 keer)

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Volt&Lader METER
« Gepost op: wo, 27 dec 2006, 22:47:47 »
Ik heb eens zitten zoeken opt forum maar na half uur zoeken was ik het zat wie kan mij even uit leggen waar de volgende draden aan moeten en DE DRUK SLANG?


Het gaat om 1 : Turbo Druk meter

met 1 slangetje waar kan ik die het beste door knippen en een T splitter tussen doen???


EN net als de Volt meter heeft hij 3 draden   1PLUS2MIN3DIMMER12Volts to dim connect to headlights to activate.

Nu dacht ik ik pak m van de HOOFD schakelaar af maar welke draad moet ik op welke pool doen?

er zit dus op de 2 metertjes een dim stand en een normale stand.



IK hoop dat jullie mij een beetje op weg willen helpen

Greetzz Eric. -klus-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Volt&Lader METER
« Reactie #1 Gepost op: do, 28 dec 2006, 09:39:49 »
Die ' Dim ' zal wel gewoon de verlichting van het metertje zijn.
De instrumentverlichting van de Polo wordt met de potentiometer bij de verlichtingsschakelaar geregeld (ge-dim-t). Dit is het grijs-blauwe draadje, o.a. te vinden achter het verwarmingspaneel.


Turbo druk: Wat voor motor gaat t om?

Volt : Waar je de spanning meet maakt niet zoveel uit: of je nu direct op de accu meet, of in je sigarette aansteker: dat blijft gelijk, zolang je maar niet de grijs/blauwe daarvoor gebruikt (want die zit over een pot-meter weerstand :) )  Voor de volt meter zou ik wel een geschakelde plus nemen, bijv. van de kachel, maar liefst 1 die ook geschakeleld blijft tijdens het starten (dus niet de kachel), maar 1 vanaf het contactslot voor bijv. de ontsteking.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Volt&Lader METER
« Reactie #2 Gepost op: vr, 29 dec 2006, 00:08:57 »
Die ' Dim ' zal wel gewoon de verlichting van het metertje zijn.
De instrumentverlichting van de Polo wordt met de potentiometer bij de verlichtingsschakelaar geregeld (ge-dim-t). Dit is het grijs-blauwe draadje o.a. te vinden achter het verwarmingspaneel.


Turbo druk: Wat voor motor gaat t om?

Volt : Waar je de spanning meet maakt niet zoveel uit: of je nu direct op de accu meet, of in je sigarette aansteker: dat blijft gelijk, zolang je maar niet de grijs/blauwe daarvoor gebruikt (want die zit over een pot-meter weerstand :) )  Voor de volt meter zou ik wel een geschakelde plus nemen, bijv. van de kachel, maar liefst 1 die ook geschakeleld blijft tijdens het starten (dus niet de kachel), maar 1 vanaf het contactslot voor bijv. de ontsteking.

Ozo dankjewel.

Ik pak de plus dan wel van sigaret aansteker
maar de DIM draad van de 2metertjes die kan ik gewoon aan sluiten aan DE   verlichtingsschakelaar geregeld (ge-dim-t) het grijs-blauwe draadje?

De Polo verlichtingsschakelaar heeft 3 standen
1 Niets alles Off
2 dimlichten  -marcel-  daar moet ik de .....(welke kleur draad v/d schakelaar)... draad van af tappen?en verbinden met de tellertjes.dan heb je dim?



Zo toch?

En het gaat om een 1.3G40 motor.
Turbo druk meter. welke slang moet ik aftakken(tstuk tussen monteren?)
en vooraan of achteraan? of maakt dat niets uit

vr Groet Eric.   -klus- -hug-




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Volt&Lader METER
« Reactie #3 Gepost op: vr, 29 dec 2006, 10:38:03 »
(Turbo) drukmeter:

D'r loopt al een vacuum slangetje naar de computer. Ik weet  niet of het uitmaakt of je deze aftakt, maar imho is deze slang in iedergeval na de gasklep aangesloten (inlaatspruitstuk).


'Dim' ->  Grijs/Blauw

'Volt' : sigarette aansteker kan, maar tijdens het starten zie je dan net niets...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Volt&Lader METER
« Reactie #4 Gepost op: vr, 29 dec 2006, 11:03:26 »
De voltmeter van je sigarettenaansteker af pakken zou ik niet doen, dat is een constante +. Daardoor heb je grote kans dat je accu leeg raakt.
Je han het beste een geschakelde + nemen, van bijvoorbeeld je schakelaar van je kachelmotor of achterruit verwarming.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Volt&Lader METER
« Reactie #5 Gepost op: vr, 29 dec 2006, 21:27:43 »
ken dat schakel de kachelmotor in en he wat rot nou opeens minder volt op je meter (heb er al die jaren nog niks aan gedaan ,ken de afwijking )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Volt&Lader METER
« Reactie #6 Gepost op: di, 02 jan 2007, 00:26:22 »
(Turbo) drukmeter:

D'r loopt al een vacuum slangetje naar de computer. Ik weet  niet of het uitmaakt of je deze aftakt, maar imho is deze slang in iedergeval na de gasklep aangesloten (inlaatspruitstuk).


'Dim' ->  Grijs/Blauw

'Volt' : sigarette aansteker kan, maar tijdens het starten zie je dan net niets...

-thumbsup-
thanks.
Turbo druk t stuk heeft iemand een foto van ofzo?Het aftakken waar maakte niets uit dus.

Maar zoals marcel zei ,dan is de kans er dat de accu wat leegt trekt.Sigaretten aansteker is constand ja.

heeft de hoofdschakelaar ook geen schakel PLUS?

'Dim' ->  was Grijs/Blauw
Plus (geschakeld als je contact aan doet))

welke kleur draad is dat?

 -klus-




Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Volt&Lader METER
« Reactie #7 Gepost op: do, 04 jan 2007, 08:33:06 »
kweste van meten :)

Heeft iemand hier al een mooie houder voor in het middeconzole?
vervanger van de asbak en sigaretten aansteker?

ik zag poos geleden ergens op het forum.
maar dat was helemaal in Duitsland.
heeft iemand hem al gespot in NL/Belgie?

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Volt&Lader METER
« Reactie #8 Gepost op: vr, 05 jan 2007, 01:25:20 »


is vanuit de Computer dat witte slangetje aftakken?





of



:) -hug-  -klus-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Volt&Lader METER
« Reactie #9 Gepost op: ma, 08 jan 2007, 01:01:16 »
Het schijnt het beste te zijn om de aftakking in de onderdrukleiding van de benzinedrukregelaar te plaatsen.
Of op de aansluiting die als het goed nog over is op de slang naar de rembekrachtiger.

In de slang naar de computer kun je beter geen langere aftakkingen maken.

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Volt&Lader METER
« Reactie #10 Gepost op: ma, 08 jan 2007, 09:22:59 »
Het schijnt het beste te zijn om de aftakking in de onderdrukleiding van de benzinedrukregelaar te plaatsen.
Of op de aansluiting die als het goed nog over is op de slang naar de rembekrachtiger.

In de slang naar de computer kun je beter geen langere aftakkingen maken.

dus ik kan hem ook van foto 2 daar het T stuk tussen plaatsen voor de Turbo druk meter? -prut-